Ne kiekvienas atvejis sėkmingas
Nors buvę darbuotojai dažnai atgal parvyksta kupini vertingos patirties ir naujo požiūrio, ne kiekvienas toks atvejis yra sėkmingas.
„Tiesa, kartais žmonės grįžta ne tam, kad augtų, o todėl, kad naujoje vietoje nepavyko pritapti. Praėjusioje darbovietėje – pažįstama aplinka, lūkesčiai, daugiau komforto, tad kyla rizika, kad žmogus tiesiog nori grįžti į saugią zoną. Taip iškyla pavojus gauti ne motyvuotą, bet ramiai prabūti nusiteikusį darbuotoją“, – sako D. Tarasenkov.
Dar viena rizika – nepasikeitę dalykai. Jei žmogus grįžta į tokią pačią aplinką, nuo kurios kažkada pavargo ar iš kurios bėgo, labai tikėtina, kad istorija kartosis. Neišspręstos problemos, neperžiūrėta vadovavimo kultūra ar neišmoktos pamokos grįžimą paverčia laikinu pleistru ant žaizdos, kuri negyja.
Pasak eksperto, būna ir situacijų, kai sugrįžusį kolegą komanda sutinka šaltai, ypač jei prieš išėjimą buvo nesusikalbėjimo, neįvardintų konfliktų ar laikomas kartėlis: „Dėl šios priežasties labai svarbu, kad įmonė atvirai komunikuotų apie darbuotojo pasamdymo priežastis ir aiškiai parodytų, jog sugrįžimas – tai ne žingsnis atgal ar atsarginis planas, o sąmoningas sprendimas“, – teigia D. Tarasenkov.
Taip pat verta nepamiršti, kad jei darbuotojas buvo išėjęs ilgam laikui, jam gali prireikti beveik tokio pat įvedimo, vadinamojo „reonboardingo“, kaip ir naujokui – per tą laiką neretai būna pasikeitę procesai, struktūra, žmonės, net organizacijos tempas.