Kas priima geresnius samdos sprendimus: DI ar HR?
Pirminiai pokalbiai su kandidatais – vienas labiausiai laiko ir žmogiškųjų resursų reikalaujančių samdos etapų. Lietuvoje personalo specialistai dažnai skeptiškai vertina automatizaciją – naujovių baimė, saugumo klausimai ir patogumas kelia abejonių. Tačiau „AIDA Recruitment“ duomenimis dirbtinio intelekto pokalbius renkasi vis daugiau kandidatų – jų dalis agentūroje išaugo 20 procentų per pastaruosius metus, o praktiniai pavyzdžiai taip pat signalizuoja apie besikeičiančias samdos tendencijas.
Psichologinę pagalbą teikiančios tarnybos „Vaikų linija“ eksperimento metu savanoriams buvo suteikta galimybė rinktis tarp tradicinio pokalbio ir automatizuoto interviu. Rezultatas – triskart daugiau žmonių pasirinko DI asistentą dėl greitesnio, patogesnio ir mažiau streso keliančio proceso. Svarbu pabrėžti, kad dirbtinis intelektas nepriėmė galutinių sprendimų, o tik surinko informaciją ir pateikė įžvalgas.
Be to, paaiškėjo, kad atrankos specialistų vertinimai dažniausiai sutampa su DI analize. Konferencijoje „Motivated at Work 2025“ buvo atliktas tyrimas, kurio dalyviai turėjo galimybę peržiūrėti kandidato interviu ir pasirinkti jo tinkamumą pozicijai: silpnas, potencialus ar labai stiprus. Net 71 proc. personalo specialistų kandidato tinkamumą pozicijai įvertino taip pat, kaip ir dirbtinis intelektas – kad kandidatas yra potencialus. Be to, DI įrankis pateikė interviu aprašymą bei papildomas įžvalgas (žr. galutinę kandidato kortelę).