„Ši problema juntama ir Lietuvoje – iš praktikos matome, jog darosi vis sunkiau pritraukti tinkamus talentus. Dėl klaidingų įsitikinimų, neva atšilus orams – netinkamas laikas paieškoms, dalis įmonių pristabdo samdą. Tačiau vasara – puiki galimybė paruošti jauką, užmesti meškerę ir talentų žvejyboje įgyti konkurencinį pranašumą. Mat nepaisant talentų trūkumo, tyrimai taip pat atskleidžia, kad daugiau nei trečdalis darbuotojų (35 proc.) visame pasaulyje planuoja pakeisti darbą per artimiausią pusmetį“, – dalinasi Denis Tarasenkov, globalios personalo sprendimų bendrovės „ManpowerGroup“ Lietuvos padalinio klientų partneris.
Universalaus jauko – nėra
Pritraukti geriausius – tai kaip sužvejoti didžiausią savo gyvenimo laimikį. Reikia ir tinkamos strategijos, ir pasiruošimo, įsitikinęs D. Tarasenkov. Anot jo, net ir turėdami modernius įrankius, daugelis darbdavių vis dar remiasi pasenusiais metodais, nepaisydami rinkos pokyčių. Skelbimai rašomi pagal vieną šabloną, naudojamos tik pagrindinės platformos, o darbdavio įvaizdžio kūrimas – pamirštamas.
„Kiekvienas kandidatas – skirtingas. Vienam svarbus atlyginimas, kitam – lankstumas, trečiam – prasminga darbo misija. Jei skelbimas skamba taip, lyg tiktų visiems – jis nepasieks nė vieno. Todėl talento pritraukimo strategiją būtina pritaikyti pagal pasirinktą tikslinę auditoriją. Pavyzdžiui, talentų žvejybai IT sektoriuje bus naudojamos panašios priemonės kaip ir ieškant specialistų komunikacijos ar marketingo srityse, bet jos tikrai nebus vienodos. Kaip ir žvejojant laimikį ežere ar upėje. Nors abiem atvejais reikia meškerės ir masalo, priemonės skirsis pagal vandens telkinį. Taip ir su talentų paieška – reikia tuos pačius įrankius pritaikyti konkrečiai sričiai. Universalaus jauko, deja, bet nėra, o ir talentai dabartinėje rinkoje nėra taip išbadėję, kad rizikuotų „užkibti“ ant bet ko“, – komentuoja D. Tarasenkov.