Kaip dirbtinis intelektas stiprina žmogiškąjį faktorių žmogiškųjų išteklių srityje
Nors organizacijos vis dažniau naudoja įrenginius ir AI sistemas savo procesams vykdyti, įmonės vis dar priklauso nuo žmonių. Kai žmonės atlieka svarbiausius organizacijos paslaugų ir produktų aspektus, reikia tvarkyti visus procesus, susijusius su tų žmonių valdymu. AI iš esmės keičia žmogiškųjų išteklių (HR) sektorių, supaprastindama procesus, gerindama sprendimų priėmimą ir darbuotojų patirtį.
AI pagalba įdarbinant ir atrenkant darbuotojus

AI yra plačiai naudojama padedant įdarbinti ir atrinkti darbuotojus, ypač organizacijose, kuriose nuolat reikia užpildyti darbo vietas, pavyzdžiui, sandėliuose ir logistikos srityje, arba sezoniniams darbams. Tačiau net ir už šių pramonės šakų ribų AI dabar yra pagrindinė daugelio įmonių įdarbinimo ir atrankos procesų dalis. AI automatizuoja ir supaprastina daugelį būtinų žmogiškųjų išteklių procesų, pavyzdžiui, CV atranką, kandidatų pritaikymą darbo vietoms ir net pirminių pokalbių vedimą.

Nors daugelis AI papildytų žmogiškųjų išteklių procesų sulaukė neigiamos reakcijos dėl dažnai pasitaikančių implicitiškų šališkumų ir netinkamo atrankos proceso, dėl kurio buvo atrenkami netinkami kandidatai, vis daugiau įmonių naudoja AI kaip papildomą priemonę, padedančią žmogiškųjų išteklių vadybininkams užtikrinti, kad jie atrinktų kuo platesnį potencialių kandidatų ratą.
Tokiu būdu organizacijos naudoja AI pagrįstus įrankius, kad pagerintų įvairovės ir įtraukties pastangas, nustatydamos šališkumą darbo aprašymuose, įdarbinimo procesuose ir veiklos vertinimuose. AI įrankiai analizuoja kalbą ir įdarbinimo modelius, kad užtikrintų labiau įtraukiančias praktikas, kurios galėtų padėti sukurti įvairesnę darbo jėgą.

Įdarbinimo proceso metu AI įrankiai analizuoja rinkos tendencijas, darbuotojų pageidavimus ir įmonės politiką, kad optimizuotų darbuotojų išmokas ir atlyginimus, rekomenduodami individualizuotus išmokų paketus ir konkurencingas atlyginimų strategijas, atitinkančias tiek darbuotojų lūkesčius, tiek organizacijos tikslus.
Planavimo srityje AI padeda žmogiškųjų išteklių specialistams geriau numatyti būsimus darbo jėgos poreikius. Organizacijos gali susidurti su poreikiu sparčiai padidinti įdarbinimą dėl naujų produktų pristatymo arba sezoninių ar regioninių plėtros poreikių. AI pagrįstos prognozavimo analizės priemonės gali nustatyti įgūdžių trūkumus, įdarbinimo reikalavimus ir galimą darbuotojų kaitą. Šios platformos suteikia įžvalgų apie darbo jėgos tendencijas, padėdamos organizacijoms priimti duomenimis pagrįstus sprendimus dėl personalo ir išteklių paskirstymo.
AI padidina darbuotojų patirtį

Kai darbuotojas tampa komandos nariu, jis turi galėti atlikti savo pagrindines pareigas, gaudamas kuo daugiau pagalbos ir susidurdamas su kuo mažiau biurokratijos. AI sistemos padeda gerinti darbuotojų patirtį, supaprastina įdarbinimą, būtinų reikalavimų ir dokumentų tvarkymą, padeda spręsti su žmogiškaisiais ištekliais ir įmone susijusius klausimus bei užklausas. AI gerina įdarbinimo procesą, teikdama individualizuotas mokymo programas, automatizuotą išteklių paskirstymą ir tiekimą, automatizuotą dokumentų tvarkymą ir pritaikytus patarimus.

Šios AI priemonės taip pat gali stebėti ir didinti darbuotojų įsitraukimą, analizuodamos atsiliepimus, apklausas ir veiklos duomenis, nustatydamos darbuotojų nuotaikų tendencijas, prognozuodamos galimą darbuotojų kaitą ir rekomenduodamos veiksmus, kuriais galima padidinti pasitenkinimą ir išlaikyti darbuotojus
Siekiant dar labiau padidinti darbuotojų pasitenkinimą, įmonės diegia savitarnos AI pokalbių robotus ir pagalbos įrankius, kurie padeda darbuotojams spręsti kasdienius žmogiškųjų išteklių klausimus. Šie įrankiai suteikia darbuotojams prieigą prie žmogiškųjų išteklių informacijos, pvz., išmokų ir politikos bei darbo užmokesčio duomenų, taip pat padeda atlikti kasdienes užduotis, pvz., IT pagalbos tarnybos ir bilietų išdavimo klausimus, pagalbą kelionių organizavimo, susitikimų planavimo ir kitus uždavinius, kurie sumažina žmogiškųjų išteklių administravimo naštą.
Darbo jėgos tobulinimas naudojant AI

AI taip pat gali supaprastinti įvairias veiklos valdymo užduotis. Naudodamos įvairius žmogiškųjų išteklių duomenis, AI sistemos gali pateikti įžvalgas apie darbuotojų produktyvumą, nustatyti sritis, kuriose darbuotojams gali prireikti pagalbos, pagerinti veiklos vertinimus ir apskritai padėti optimizuoti organizacijos efektyvumą. Įrankiai naudoja AI, kad pateiktų atsiliepimus realiuoju laiku, nustatytų tikslus ir stebėtų pažangą, todėl veiklos valdymas tampa nuolatinis ir efektyvesnis.

Šios AI sistemos taip pat gali personalizuoti mokymosi ir tobulėjimo programas, rekomenduodamos kursus, turinį ir mokymus pagal darbuotojo pareigas, įgūdžius ir karjeros tikslus, kurdamos pritaikytus mokymosi planus, kurie padeda darbuotojams efektyviau ugdyti reikiamus įgūdžius. Be to, šios sistemos gali padėti nustatyti didelio potencialo darbuotojus ir kurti įpėdinystės planus, analizuodamos veiklos duomenis, karjeros trajektorijas ir lyderio savybes.

Mes esame gerai pasirengę ateities, kurioje AI žmogiškųjų išteklių srityje padės padaryti darbo patirtį vertingesnę darbuotojams ir darbdaviams, užtikrindama rezultatus, kad organizacijos galėtų klestėti.