15 darbuotojų išlaikymo strategijų

Leidinys „Forbes“ parengė strategijas, padedančias įmonėms sumažinti darbuotojų kaitą. Atraskite labiausiai tinkamas savo verslui, kad galėtumėte konkuruoti dėl geriausių darbuotojų.
Vienas iš būdų, kaip įmonė gali sumažinti neigiamą darbo jėgos trūkumo poveikį verslui, yra išlaikyti esamus darbuotojus: kuo mažiau darbuotojų išeina, tuo rečiau įdarbintojams reikia ieškoti naujų, laisvoms darbo vietoms užimti.

Leidinys „Forbes“ parengė 15 strategijų, kurios motyvuoja darbuotojus ilgiau likti toje pačioje darbo vietoje.

  • 1

    Siūlykite konkurencingą bazinį atlyginimą

    Kurdami atlygio sistemą laikykitės trijų principų: darbuotojai supranta, kaip apskaičiuojamas jų atlyginimas, jiems mokama už įdėtą darbą ir ar atlyginimas yra konkurencingesnis lyginant su tuo, kiek jie gautų už panašų darbą kitoje įmonėje.
  • 2

    Leiskite savo darbuotojams dirbti iš namų

    Galimybė iš dalies arba visiškai dirbti nuotoliniu būdu dabar tapo privalumas siekiant pritraukti ar išlaikyti darbuotojus. Taupant laiką ir turint daugiau galimybių derinti darbą su kitomis pareigomis, didėja darbuotojų pasitenkinimas darbu.
  • 3

    Suteikite lankstų grafiką ir sumažinkite darbo dienų skaičių

    Siūlydama darbuotojams įvairias darbo formas, įmonė gali kuo geriau prisitaikyti prie darbuotojo poreikių. Kiekvienu gyvenimo etapu darbuotojas šalia darbo gali turėti ir kitų pareigų, pavyzdžiui, mokytis, prižiūrėti mažą vaiką ar senyvo amžiaus giminaitį - jei įmonė jį palaiko, tai tampa jos konkurenciniu pranašumu darbo rinkoje.
  • 4

    Skatinkite savo darbuotojų profesinį ir asmeninį tobulėjimą

    Keldami darbuotojų kvalifikaciją, investuodami laiką ir išteklius bei suteikdami jiems galimybę papildomai mokytis ir kelti kvalifikaciją savo srityje, ne tik verčiate juos jaustis laimingesniais, bet ir labiau tikėtina, kad jie ilgiau pasiliks dirbti įmonėje, ir tokiu būdu sustiprinsite visą organizaciją.
  • 5

    Investuokite į savo vadovų tobulėjimą

    Jau tapo klasikiniu posakiu, kad darbuotojai ateina dirbti į tam tikrą organizaciją, bet išeina iš jos su tam tikru vadovu. Tai patvirtina ir daugybė darbuotojų patirties tyrimų. Pavyzdžiui, „Udemy“ 2018 m. ataskaitoje nustatyta, kad beveik 50 proc. darbuotojų išėjo iš darbo dėl blogo vadovo. Mokykite vadovus būti gerais savo komandos treneriais.
  • 6

    Pripažinkite ir apdovanokite savo darbuotojus už jų darbą

    Įdiegę darbuotojų veiklos rezultatų vertinimo sistemą galite reguliariai ir dažnai teikti savo komandai grįžtamąjį ryšį apie jų veiklos rezultatus. Svarbu, kad darbuotojai būtų giriami ir žinotų, kaip jie gali dar geriau atlikti savo darbą. Tai sukuria jausmą, kad vadovas seka, kas vyksta su darbuotoju, mato jo veiklos rezultatus ir vertina jo indėlį.
  • 7

    Skatinti ir padėti išlaikyti darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą

    Padėkite darbuotojams negalvoti apie darbo reikalus ne darbo metu, pvz., nustatykite taisyklę, kad į darbinius el. laiškus reikia atsakinėti tik darbo valandomis. Tai ypač svarbu, jei kolektyvas dirba nuotoliniu būdu ir nėra fizinių ribų tarp namų ir darbo.
  • 8

    Sukurkite kultūrą, kuriai darbuotojai norėtų priklausyti

    Darbuotojų trūkumo laikais organizacijos kultūros svarba ypač išauga, nes tai yra elementas, kuris skiria vieną įmonę nuo kitos. Be to, žmonės turi poreikį priklausyti grupei, bendruomenei - jei darbdavys sugeba patenkinti šį poreikį, tai dar vienas veiksnys, kuris motyvuos juos ilgiau likti organizacijoje.
  • 9

    Skatinti darbuotojų įsitraukimą

    Kai darbuotojai yra išklausomi ir gali pareikšti savo nuomonę dėl organizacijos procesų, jie yra laimingesni savo kasdieniame darbe, todėl sukurkite aplinką, kurioje darbuotojai galėtų tai daryti. Skatinkite darbuotojus prisiimti atsakomybę ir aktyviai dalyvauti įmonės gyvenime, o ne tik vykdyti vadovo nurodymus.
  • 10

    Paskatinkite komandinį darbą

    Sudarydami bendradarbiavimo galimybes, įskaitant bendradarbiavimą tarp skyrių, galite ne tik skatinti komandinį darbą, bet ir bendrą darbuotojų įsitraukimą. Geras komandinis darbas padeda vadovams ir darbuotojams derinti stipriąsias ir silpnąsias įvairių skyrių puses ir strategiškiau derinti darbo krūvį.
  • 11

    Sumažinkite darbuotojų perdegimą

    2020 m. „Gallup“ tyrimo duomenimis, penkios svarbiausios perdegimo priežastys yra šios: nesąžiningas elgesys, per didelis darbo krūvis, neaiškus vadovų bendravimas, vadovo paramos trūkumas ir pernelyg didelis laiko spaudimas.
  • 12

    Pateikite sveikatingumo pasiūlymus

    Rūpinkitės savo darbuotojų fizine ir emocine sveikata - jie tai įvertins. Yra daugybė galimybių: išplėstas sveikatos draudimas, specialistų teikiama psichologinė pagalba, sporto klubo narystė, sveikas maistas darbo virtuvėje ir pan.
  • 13

    Suteikite kitų darbo privilegijų

    Jei komandai tai patinka, galvokite ne tik apie tradicinį išmokų krepšelį, bet ir pasiūlykite įvairių premijų: nuolaidų dalyvavimui renginiuose, maitinimui, transportui ir pan.
  • 14

    Samdymas atitinkant kultūrines organizacijos vertybes

    Daugelis žmonių gali išmokti tam tikrų įgūdžių arba įgyti tam tikrų žinių. Tačiau ne visi tinka komandai dėl savo vertybių. Įdarbindami darbuotojus atsižvelkite į tai, kad bendros vertybės gali užtikrinti ilgalaikį darbuotojų išlaikymą, nes šie nauji darbuotojai greičiau įsilies į komandą ir taps tokie pat produktyvūs kaip ir jų kolegos.
  • 15

    Žinokite kada laikas atsisveikinti

    Jokia strategija negarantuoja talentų išlaikymo. Kažkuriuo metu jūsų darbuotojai turės išeiti į pensiją arba susirasti labiau jiems tinkantį darbą. Veiksmingas atleidimo procesas yra toks pat svarbus darbuotojų išlaikymui, kaip ir bet kuri kita iš pirmiau minėtų strategijų, nes likę darbuotojai turi žinoti, kad įmonė pagarbiai su jais atsisveikins.
Kiekvienos įmonės poreikiai yra unikalūs, todėl kai kurios strategijos konkrečiai organizacijai bus tinkamesnės nei kitos. Pavyzdžiui, vis dar yra sektorių, kuriuose nuotolinis darbas neįmanomas, kaip krovinių gabenimo, medicinos įstaigų. Arba jaunesnėms komandoms bus svarbios profesinio tobulėjimo galimybės, o priešpensinio amžiaus darbuotojams tai gali būti net našta. Lyginant šių dviejų darbuotojų grupių sveikatingumo premijų pasirinkimus yra mažiau tikėtina, kad jauni žmonės pasinaudos visomis išplėstinio draudimo teikiamomis galimybėmis.

Kuriant specialiai pritaikytą darbuotojų išlaikymo strategiją, svarbu objektyviai įvertinti konkrečios įmonės padėtį, jos darbuotojų poreikius ir rasti veiklą, kuri padėtų sukurti aplinką, kurioje darbuotojai norėtų likti kuo ilgiau.
Darbuotojų įtraukimas ir išlaikymas | Kaip neprarasti ateities talentų?
Kaip įvertinti darbuotojo potencialą? Kaip suderinti darbuotojų ir įmonės augimo tikslus? Kaip laiku suprasti, kad darbuotojas nepatenkintas ir svarsto palikti organizaciją?

Šiuos ir kitus aspektus aptarsime kartu su seminaro pranešėjais – personalo specialistais, kurie kasdien sprendžia talentų ugdymo ir darbuotojų išlaikymo klausimus.

Remdamasi „Forbes“ straipsniu parašė: Elīna Harčenko
„SmartHR Partners“ komunikacijos projektų vadovė