1. Abipusis pasitikėjimas
Yra dvi pasitikėjimo rūšys: darbuotojų pasitikėjimas Jūsų organizacija ir Jūsų organizacijos pasitikėjimas savo darbuotojais.
Abipusis pasitikėjimas lemia darbuotojų įgalinimą. Jis rodo vadovybės pasitikėjimą savo darbuotojais, o tai skatina darbuotojus pasitikėti vadovybe ir vieni kitais. Tai taip pat motyvuoja darbuotojus, skatina kūrybiškumą ir bendradarbiavimą, gerina darbuotojų išlaikymą ir mažina nenorą rizikuoti, o visa tai padeda pasiekti geresnių rezultatų. Tokie įgaliojimai ir pasitikėjimas akivaizdūs tokiose įmonėse kaip „Apple“, kur parduotuvių darbuotojams nereikia prašyti specialių leidimų, kad išspręstų daugelį klientų problemų, ir „Ritz-Carlton“, kur darbuotojai gali išleisti iki 2 000 JAV dolerių, kad išspręstų svečio problemą be vadovo pritarimo.
Abipusis pasitikėjimas taip pat padeda darbuotojams jaustis išgirstiems. Pasak McKinsey, dėl tokio įtraukimo tikimybė, kad darbuotojai liks dirbti įmonėje, padidėja 47 %, o tikimybė, kad jie stengsis padėti vieni kitiems, padidėja 90 %.
Kai Toronte įsikūrusi finansinių paskolų įmonė „Clear Co“ pradėjo sparčiai augti, generalinė direktorė Michele Romanow norėjo modernizuoti procesus ir kartu išlaikyti verslumo kultūrą. Siekdama minėtų tikslų, ji sukūrė elektroninio pašto dėžutę spalvingu pavadinimu „The stupid sh*t we do!“ ir paprašė darbuotojų pateikti idėjų, kaip racionalizuoti verslą ir pašalinti nusivylimus, kurių galima išvengti.
Pasak Romanovos, šis paprastas pratimas padėjo pasiekti du tikslus. Pirma, darbuotojai pajuto atsakomybę ir įsitraukė į savo kasdienio gyvenimo gerinimą ir pagalbą įmonei. Antra, buvo sukurtas grįžtamojo ryšio ciklas, leidžiantis vadovybei stiprinti darbuotojų pasitikėjimą ir kartu išryškinti bei spręsti problemas, kol jos dar neperaugo į metastazes.
2. C-suite atskaitomybė
Su pasitikėjimu glaudžiai susijusi C-suite atskaitomybė reiškia, kad įmonės vadovybė yra įsipareigojusi ir reaguoja į verslo ir darbuotojų poreikius.
Iš vienos pusės, atskaitomybė reiškia norą užduoti klausimus ir aktyviai klausytis atsakymų. Vadovas negali patenkinti darbuotojų poreikių, apie kuriuos nežino. Platesniu požiūriu tai susiję su kultūra: įmonė, kurioje vadovybė yra labai atskaitinga, supranta darbuotojų patirties svarbą ir teikia jai pirmenybę.
Įmonių kalbos ir veiksmai neretai skiriasi. Atlikę tyrimą nustatėme, kad nors 49 % C-suite vadovų mano, kad jų įmonė puikiai reaguoja į darbuotojų atsiliepimus (tiesą sakant, mažas skaičius), su tuo sutinka tik 31 % darbuotojų. Šis atotrūkis gali užgožti augimą, pagreitį ir talentus.
Sukurkite kultūrą, kurioje visi suprastų, kad darbuotojų patirtis yra kolektyvinė atsakomybė. Pavyzdžiui, „Hilton“ įsteigė tarpfunkcines komandas, kurios užtikrina oficialų, struktūrizuotą būdą, kaip C-suite vadovybei stebėti darbuotojų patirtį. Kaip pastebėjo Chrisas Silcockas, „Hilton“ EVP ir vyriausiasis komercijos pareigūnas, nuo to, „kaip Jūs elgiatės su savo komandos nariais, priklauso tai, kaip jie elgsis su Jūsų klientais“. „Hilton“ ne kartą buvo pripažinta viena iš „Fortune“ paskelbtų „Geriausių įmonių, kuriose verta dirbti“.
Jūsų įmonėje tai galėtų būti patirties patariamoji taryba, kuri padėtų panaikinti tradicinius barjerus ir palengvintų idėjų generavimą ir idėjų kūrimą; kompetencijos centras, kuriame būtų diegiama geriausia praktika ten, kur trūksta žinių ar įgūdžių; darbuotojų išteklių grupės, teikiančios tarpusavio konsultacijas ir skatinančios karjeros vystymąsi; arba darbuotojų nuomonės apklausos, skirtos darbuotojų poreikiams, norams ir lūkesčiams išsiaiškinti ir surinkti.
3. Darbuotojų vertybių ir įmonės vizijos suderinimas
Darbuotojai nori atitikti savo įmonės vertybes, o vadovybė yra atsakinga už tai, kad jos būtų aiškiai įvardytos, o vėliau užtikrintų, kad įmonės veiksmai jas atitiktų.
Aiškūs tikslai su aiškiai apibrėžtais orientyrais ir sėkmės rodikliais susieja darbuotojus su įmonės misija ir padeda jiems suprasti savo vaidmenį ją įgyvendinant. Atlikę tyrimą nustatėme, kad užtikrinimas, jog darbuotojai jaustųsi vertinami ir svarbūs įmonės vizijai, yra reikšmingas veiksnys, lemiantis pajamų padidėjimą. Tačiau tik 36 % darbuotojų nurodė, kad jaučiasi vertinami ir svarbūs.
Įmonės kultūra, kurioje palaikomas patirties mąstysena, supranta vidinį ryšį tarp to, ką ji daro savo viduje darbuotojams, ir to, kaip tai atsiliepia klientų patirčiai. Pavyzdžiui, „Airbnb“ 2013 m. pasamdė pirmąjį didelės JAV korporacijos darbuotojų patirties vadovą. „Kultūra yra tiesiog bendras būdas ką nors daryti su aistra“, – tuomet rašė generalinis direktorius Brianas Chesky „Medium“ įraše, pavadintame „Don't F*^^k Up the Culture“ (liet. „Neišsigalvokite kultūros“). „Kuo stipresnė kultūra, tuo mažiau įmonei reikia korporatyvinių procesų. Kai kultūra stipri, galite pasitikėti, kad visi elgsis teisingai.“
Suderinimas yra svarbi šios kultūros dalis, kuri prasideda dar prieš darbuotojams prisijungiant prie „Airbnb“. Įmonė rengia du atskirus „pagrindinių vertybių pokalbius“, kuriuos veda su įdarbinimu nesusiję komandos nariai, kad jie galėtų įvertinti kultūrinį atitikimą nepriklausomai nuo konkrečių reikalavimų pozicijai.