5 ryškiausios L&D tendencijos 2024-aisiais
2024 metai L&D specialistams bus kupini iššūkių ir galimybių. Manoma, jog metai tikrai bus gan sudėtingi dėl įvairių pokyčių, kurie šiuo metu vyksta darbo rinkoje: vadovų reikalavimų grįžti dirbti į biurus, jaunosios kartos atstovų antplūdžio bei vis augančio spaudimo įrodyti mokymų investicijų grąžą.

Matydami ir vertindami tai, kas šiuo metu vyksta darbo rinkoje, parengėme Jums 5 ryškiausių L&D tendencijų 2024-aisiais sąrašą. Kviečiame skaityti!

1. Prisitaikymas prie Z kartos poreikių


Šiais metais organizacijos, norėdamos sėkmingai vykdyti savo veiklą, turės prisitaikyti prie specifinių jaunosios kartos (Z kartos) vadovų, kurių vis daugėja, poreikių. 2024 m. Z kartos darbuotojų skaičius oficialiai pranoks baby boomers kartos darbuotojų skaičių.


Kartų keitimasis reiškia, jog mokymų vadovai ir kiti L&D srities specialistai turės atidžiau pažvelgti į vadinamųjų „zoomerių“ stipriąsias ir silpnąsias puses, nepamiršdami ir tiesioginio bendravimo su savo pavaldiniais. Neseniai atliktos „Culture Amp“ apklausos duomenys parodė, jog 81 % tiesioginių pavaldinių teigia, kad jų Z kartos vadovai gerai teikia naudingą grįžtamąjį ryšį apie jų veiklą.


Be to, nustatyta, jog Z kartos vadovai skaidrumą gerokai labiau kitų amžiaus grupių vadovai vertina kaip motyvuojantį veiksnį. „Atvirą ir sąžiningą bendravimą“ jie nurodė kaip vieną iš penkių svarbiausių motyvaciją skatinančių veiksnių, tuo tarpu kitų amžiaus grupių atstovai šio veiksnio nepriskyrė net į penkiolika svarbiausių motyvaciją skatinančių veiksnių.


2. Atskaitomybė už verslo tikslus – ne tik dalyvavimas


Tuomet, kai ekonominė situacija yra nepastovi, nemaža dalis mokymų specialistų patiria spaudimą užtikrinti, kad jų programos turėtų aiškų poveikį verslui. Duomenimis besivadovaujantys vadovai nori žinoti, kad L&D programos yra suderintos su dabartiniais įmonės strateginiais tikslais ir uždaviniais, prisideda prie jų įgyvendinimo ir remia ilgalaikes įmonės augimo iniciatyvas.


Šiais metais mokymosi vadovai turėtų stengtis informuoti ir pabrėžti apčiuopiamą darbuotojų mokymų naudą, susijusią su investicijų grąža, pvz:


  • Pardavimo pajamos, tiesiogiai priskiriamos L&D
  • Sutaupytos lėšos, gautos dėl L&D išlaikymo
  • Sutaupytos lėšos dėl paaukštinimo organizacijos viduje

Geros naujienos: atlikus dvigubai aklą 752 JAV, Jungtinės Karalystės ir Kanados vadovų ugdymo specialistų apklausą, iš kurių 50 % dirba įmonėse, kurių pajamos per pastaruosius 12 mėnesių viršijo 1 mlrd. dolerių, nustatyta, kad ROI svyruoja nuo 3 iki 11 JAV dolerių. Vidutiniškai tai yra didžiulis ROI – 7 JAV doleriai iš kiekvieno 1 dolerio, išleisto vadovų ugdymui.

Sužinokite L&D tendencijas Lietuvoje – užpildykite trumpą 3 min. apklausą

3. Investicijos į vadovų bendravimo įgūdžių mokymus


Tikimasi, jog šiais metais įmonės daug dėmesio skirs šiuo metu esančių komandų vadovų arba darbuotojų, perėjusių dirbti į naujas pareigas ir (arba) gavusių didesnę atsakomybę, perkvalifikavimą, bendravimo ir vadovavimo įgūdžių tobulinimui.


Pagrindinės sritys:


  • Emocinis intelektas ir tai, kaip empatija ir užuojauta gali padėti geriau suprasti komandos narių poreikius ir problemas.
  • bendravimo strategijos, pavyzdžiui, kaip vesti sudėtingus pokalbius ir nuosekliai teikti grįžtamąjį ryšį, stiprinti vidurinės grandies vadovų mokymo įgūdžius.
  • Vadovų mokymas ne dabartinėms, o pareigoms ateityje, dabar. Tai turi įtakos įpėdinystės planavimui ir darbuotojų išlaikymui.
  • Įvairūs vadovų įgūdžių tobulinimo galimybių pasiūlymai tam, kad visi, kurie pereina į tam tikrą grupę, turėtų reikiamų įgūdžių, bet tik kai kurie iš jų taptų vadovais. Pavyzdžiui, vyresnieji vadovai turėtų turėti „mąstymo partnerį“, tarkime, vadovų koučerį, su kuriuo galėtų pasitarti.

2024 m. darbo vietos ir technologijos ir toliau vystysis sparčiau nei bet kada anksčiau. Nuo 2015 m., remiantis „LinkedIn“ 2023 m. darbo vietų mokymosi ataskaita, darbo vietų įgūdžių rinkiniai pasikeitė apie 25 %, o 2027 m. šis skaičius turėtų padvigubėti.

A photo of a manager

4. Perėjimas prie mikromokymosi ir dėmesys kvalifikacijos kėlimui


Jau kelerius metus populiarėjant ilgiems „viskas viename“ mokymo kursams, šiemet oficialiai dominuos mikromokymasis (t. y. mažesni moduliai, skirti vienam mokymosi tikslui pasiekti, pateikiami lengvai įsisavinamu ir įtraukiančiu būdu). 2024 m. galima tikėtis, kad vis daugiau dėmesio bus skiriama mini pamokoms ir kursams, orientuotiems į konkrečias iniciatyvas, pavyzdžiui, strategijos / tikslų derinimą, komandos formavimą ir santykių kūrimą.


Tai apims daugiau:


  • Mikromokymosi galimybių mokytis įgūdžių trumpais intervalais.
  • Prenumeruojamų arba savarankiškų mokymo metodų.
  • Dėmesį konkrečioms darbuotojų grupėms ir jų poreikiams. Kiekvienai grupei reikia skirtingų įgūdžių ir paramos.

5. DI įgūdžių mokymas ir jo kaip mokymo priemonės naudojimas


Viena iš sričių, kurioje kvalifikacijos kėlimas 2024 m. gali būti ypač svarbus, yra dirbtinis intelektas (DI). Tai nereiškia, kad kiekvienas darbuotojas turės būti „ChatGPT“ žinovas, tačiau ekspertai prognozuoja, kad dirbtinis intelektas taps dar svarbesne įmonių veiklos dalimi ateityje. JAV prekybos rūmų atliktos apklausos duomenimis, tikėtina, kad mažosios įmonės, jau naudojančios dirbtinį intelektą, 12 % dažniau gaus didesnį pelną nei įmonės, nenaudojančios dirbtinio intelekto.


2024 m. L&D komandos ir įmonių vadovai turės padėti komandoms suprasti technologijų rizikas ir naudas, nustatyti, kokį vaidmenį dirbtinis intelektas gali atlikti jų organizacijoje, ir padėti darbuotojams priimti jį kaip įrankį ten, kur tai prasminga.


L&D profesionalai taip pat pastebi, kad DI yra vertinga nauja mokymo priemonė. Pavyzdžiui, koučingo ir mokymo konsultacinės įmonės kuria AI robotus, kurie padeda greitai ir lengvai atsakyti į dažniausiai pasitaikančias užklausas, susijusias su valdymo iššūkiais, ir taip suteikia pradinį tašką naujų vadovų mokymui. Kitose priemonėse dirbtinio intelekto botai naudojami virtualioms mentorystės ir koučingo paslaugoms teikti arba 360 laipsnių vertinimams iš koučingo duomenų kurti.


Taigi, tokios yra šių metų L&D tendencijos. Tikime, jog tuo atveju, jei atsižvelgsite į šiais metais vyrausiančias tendencijas ir priimsite tinkamus sprendimus, Jūsų organizacija ne tik sėkmingai įveiks įvairius su darbo rinka susijusius iššūkius, bet ir užtikrins, jog darbuotojai nuolatos tobulėja, mokosi ir yra patenkinti darbu.

Šį tekstą vertė „SmartHR Partners“ komanda. Originalus straipsnis – čia.
Šiuo metu vykdome tyrimą apie mokymų tendencijas Lietuvos organizacijose ir kviečiame Jus prisidėti prie šio tyrimo užpildant trumpą apklausą.
Domina tyrimo rezutatai? Jais su konktatinius duomenis apklausoje nurodžiusiais respondentais pasidalinsime rugsėjo 10 dieną.
Neringa Starkovaitė
Renginių ir komunikacijos vadovės asistentė