Technologijos padeda, žmogus sprendžia
Tyrime dalyvavę IT sektoriaus, programinės įrangos kūrimo, telekomunikacijų, finansinių technologijų, duomenų mokslo, kibernetinio saugumo ir kitų su technologijomis susijusių verslų atstovai vis labiau priima technologijas kaip natūralią darbo dalį: 37 proc. dirbtiniam intelektui patiki darbo skelbimų kūrimą, 36 proc. automatizuoja darbo pokalbių planavimą, o 35 proc. pasitelkia technologijas darbo skelbimų sklaidai.
Įmonės „TrustLynx“ vadovas Edgars Stafeckis atkreipia dėmesį į naują tendenciją, kad 8 iš 10 personalo valdymo specialistų Baltijos šalyse ir Lenkijoje planuoja įdiegti visiškai skaitmenizuotą naujų darbuotojų įvedimą į poziciją, nes tradiciniai, popieriniai ar pernelyg sudėtingi procesai kelia riziką prarasti kandidatus ir pakenkti darbdavio reputacijai.
Tačiau programinės įrangos „Recrur“ vadovė Marit Künnapuu pabrėžia, kad nors technologijos optimizuoja tam tikrus procesus, tiesioginis bendravimas išlieka svarbus kuriant ryšį su kandidatais. „Mūsų patirtis rodo, kad personalo atrankų technologiniai įrankiai gali sumažinti administraciniams darbams skiriamą laiką net 69 proc., suteikdami specialistams galimybę susitelkti į vertingesnes veiklas – bendravimą su kandidatais ir kokybiškesnių sprendimų priėmimą“, – sako M. Künnapuu.
Tyrimas atskleidė, kad atrankos procesai gerokai mažiau automatizuojami vėlesnėse personalo atrankos stadijose – kandidatų darbo pokalbiuose, jų atrinkime, vertinime ir
siūlymų pateikime vadovams. Tai reiškia, kad įmonės renkasi evoliucinį, o ne revoliucinį kelią į personalo atrankų automatizaciją. Pradedama nuo paprastesnių procesų, tokių kaip darbo skelbimų kūrimas ar pokalbių planavimas ir tik vėliau pereinama prie sudėtingesnių sprendimų.