Ar grįžtamojo ryšio vaidmuo svarbus darbo vietoje?
Konstruktyvus grįžtamasis ryšys gali būti laikomas vienu iš profesinio tobulėjimo darbo vietoje kertinių akmenų. Įmonėms siekiant sėkmės, veiksmingo grįžtamojo ryšio vaidmens tiesiog neįmanoma pervertinti – jis yra galinga priemonė nuolatinio tobulėjimo kultūrai puoselėti ir darbuotojų įsitraukimui didinti.

Todėl mokymasis teikti ir gauti grįžtamąjį ryšį gali turėti teigiamos įtakos darbuotojų išlaikymui ir produktyvumui, o tai reiškia didesnį pelną ir bendrą sėkmę. Gilinkimės į grįžtamojo ryšio reikšmę darbo vietoje: kodėl jis svarbus, kaip tai daryti gerai ir kaip išmokyti kitus taip pat efektyviai tai daryti.

Grįžtamojo ryšio galia

Kodėl naudinga lavinti grįžtamojo ryšio teikimo ir gavimo procesą?


„Harvard Business Review“ nustatė, kad darbuotojai, kurie reguliariai gauna grįžtamąjį ryšį, dirba geriau ir rečiau išeina iš darbo.

  • 83%
    darbuotojų teigia, kad vertina teigiamą arba konstruktyvų grįžtamąjį ryšį.
  • 50%
    darbuotojų nuolat veikia pagal gautą grįžtamąjį ryšį.
  • 41%
    darbuotojų prisipažino palikę darbą, nes jautėsi neišklausyti.
  • 14.9%
    būtent tiek įmonės gali sumažinti darbuotojų kaitą reguliariai teikdamos grįžtamąjį ryšį, grindžiamą stiprybėmis
  • 60%
    darbuotojų mano, kad jiems reikia kasdien arba kas savaitę teikti grįžtamąjį ryšį, kad pasiektų geriausių rezultatų

Tyrimai rodo, kad vadovai, kurie moka teikti grįžtamąjį ryšį, savo komandų vertinami kaip efektyvesni.


Skaičiai patvirtina, kad grįžtamasis ryšys yra abipusė gatvė, kuri leidžia asmenims ir komandoms įžvelgti savo veiklos rezultatus, nustatyti tobulintinas sritis ir išnaudoti stipriąsias puses. Tinkamai teikiama grįžtamoji informacija gali motyvuoti darbuotojus siekti meistriškumo ir sukurti priklausomybės jausmą.

Kaip integruoti grįžtamojo ryšio mechanizmus į organizacijos kultūrą?

Nenuostabu, kad žmogiškieji ištekliai atlieka pagrindinį vaidmenį ugdant į grįžtamąjį ryšį orientuotą kultūrą. Štai keletas patarimų, į kuriuos verta atsižvelgti:

  • 1
    Vadovų mokymas
    Skatinkite vadovus reguliariai, laiku ir konstruktyviai teikti grįžtamąjį ryšį savo komandoms. Renkite seminarus ir mokymus apie tai, kaip veiksmingai teikti grįžtamąjį ryšį, pabrėžkite aiškumo, konkretumo ir subalansuoto požiūrio svarbą, kad grįžtamasis ryšys būtų konstruktyvus ir gerai priimtas.
  • 2
    Technologijos
    Naudokite technologijas, kad supaprastintumėte grįžtamojo ryšio procesą. Įdiegus veiklos valdymo programinę įrangą galima palengvinti nuolatinį vadovų ir darbuotojų bendravimą, todėl daug lengviau stebėti tikslus, pasiekimus ir tobulintinas sritis.
  • 3
    360 laipsnių grįžtamasis ryšys
    Naudokite technologijas, kad supaprastintumėte grįžtamojo ryšio procesą. Įdiegus veiklos valdymo programinę įrangą galima palengvinti nuolatinį vadovų ir darbuotojų bendravimą, todėl daug lengviau stebėti tikslus, pasiekimus ir tobulintinas sritis.
  • 4
    Pripažinimo programos
    Žinote, kaip mėgstame pripažinimo programas. Netgi turime tinklaraščio įrašą apie tai, kaip sukurti gerą programą. Pripažinimo programos įdiegimas jūsų komandai gali padėti švęsti pasiekimus ir indėlį. Toks viešas sėkmės pripažinimas ne tik pakelia moralę, bet ir skatina teigiamą grįžtamąjį ryšį organizacijoje.

Kaip teikti grįžtamąjį ryšį?


Pirmiausia turite suprasti, kokiu tikslu teikiate grįžtamąjį ryšį. Visada turėtumėte atminti, kad grįžtamasis ryšys teikiamas siekiant palengvinti tobulėjimą ir mokymąsi, o ne kritikuoti.


Nepamirškite pusiausvyros – grįžtamasis ryšys turi apimti ir teigiamus, ir konstruktyvius elementus. Darbuotojo pasiekimų pripažinimas, o paskui nurodymas būdų, kaip tobulėti, padeda motyvuoti ir įtraukti darbuotoją.


Antra, turite stengtis būti kuo konkretesni – pateikite pavyzdžių, pagrindžiančių Jūsų atsiliepimus. Tai padeda darbuotojams suprasti, apie kokius veiksmus kalbama, ir išvengti asmeninio šališkumo.


SBI! Vadovaukitės situacijos, elgesio ir poveikio modeliu, kad išliktumėte konstruktyvūs. Apibūdinkite konkrečią situaciją, įvardykite pastebėtą elgesį ir įvardykite jo poveikį. SBI modelis padeda užtikrinti aiškumą ir išryškinti darbuotojo veiksmų pasekmes.


Remiantis objektyvumu, dar vienas svarbus patarimas – sutelkti dėmesį į elgesį, o ne į asmenybę. Konkretaus elgesio aptarimas, užuot minėjus asmens charakterį, padeda išlaikyti konstruktyvų grįžtamąjį ryšį ir išvengti darbuotojo puolimo.


Grįžtamąjį ryšį formuluokite naudodami „aš“ teiginius – tai padeda išreikšti savo mintis, jausmus ir neatrodyti, jog kaltinate darbuotoją. Pasakymas „Pastebėjau, kad...“, o ne „Tu visada...“ padeda nuasmeninti grįžtamąjį ryšį.


Galite užmegzti atvirą dialogą ir pakviesti darbuotoją pasidalyti savo patirtimi ir požiūriais – tokie pokalbiai negali vykti sklandžiai be aktyvaus abiejų pusių įsiklausymo.


Galiausiai nustatykite aiškius lūkesčius, kad suprastumėte, ką reikia tobulinti, ir pasiūlykite gaires, kokių konkrečių veiksmų galima imtis. Numatydami tolesnius pokalbius pažangai aptarti ir nuolatinei paramai teikti, galite parodyti savo įsipareigojimą darbuotojų tobulėjimui.


Atminkite, kad veiksmingas grįžtamosios informacijos teikimas – tai įgūdis, kuris ilgainiui tobulėja praktikuojantis ir apmąstant. Galite apsvarstyti grįžtamojo ryšio mokymų programas arba seminarus, kad galėtumėte praktiškai išbandyti, kaip teikti grįžtamąjį ryšį.

Kaip priimti grįžtamąjį ryšį?

Klausytis ir girdėti yra du skirtingi dalykai. Norėdami iš tikrųjų išgirsti Jums perduodamą grįžtamąjį ryšį ir padaryti reikšmingų pakeitimų ar patobulinimų, apsvarstykite šiuos veiksmus:

  • 1
    Augimo mąstysena
    Įsisavinkite augimo mąstyseną ir į grįžtamąją informaciją žiūrėkite kaip į galimybę mokytis ir tobulėti, o ne kaip į kritiką.
  • 2
    Atvirumas ir prireinamumas
    Leiskite kitiems suprasti, kad esate imlūs atsiliepimams ir vertinate jų įžvalgas. Į pokalbius apie grįžtamąjį ryšį žiūrėkite pozityviai ir atvirai.
  • 3
    Aktyvus klausymasis
    Nepertraukinėkite ir venkite gynybinių ar atmetimo pozicijų. Skirkite laiko suprasti atsiliepimus, o jei kas nors neaišku, paprašykite paaiškinti.
  • 4
    Jūs ir Jūsų elgesys
    Suprasti, kad grįžtamasis ryšys susijęs su konkrečiu elgesiu ar veiksmais, o ne su Jūsų, kaip asmens, charakteriu, yra labai svarbu, kad nesijaustumėte puolami.
  • 5
    Venkite reaguoti iškart
    Neprivalote reaguoti iš karto. Net jei grįžtamasis ryšys yra netikėtas ar sudėtingas, skirkite šiek tiek laiko informacijai apdoroti ir objektyviai ją apsvarstyti. Skirkite laiko savarankiškai apmąstyti grįžtamąjį ryšį. Apsvarstykite, kaip grįžtamasis ryšys atitinka Jūsų savęs suvokimą ir tikslus.
  • 6
    Paklauskite konkrečių dalykų
    Jei grįžtamasis ryšys atrodo nekonkretus ar neaiškus, nedvejodami paprašykite konkrečių pavyzdžių ar detalių.
  • 7
    Išreikškite padėką
    Padėkokite grįžtamąjį ryšį teikiančiam asmeniui už jo įžvalgas. Išreikšdami padėką parodysite, kad vertinate jo indėlį, ir sukursite teigiamą pokalbio toną. Prašykite grįžtamojo ryšio reguliariai, ne tik per oficialius veiklos vertinimus – šis nuolatinis dialogas gali padėti Jums žinoti savo stipriąsias puses ir tobulintinas sritis, skatindamas nuolatinį tobulėjimą.
  • 8
    Sukurkite tobulėjimo planą
    Nustatykite konkrečius, išmatuojamus tikslus ir nusibrėžkite įgyvendinamus veiksmus savo veiklos rezultatams pagerinti. Toks aktyvus požiūris rodo įsipareigojimą tobulėti.

Anoniminiai atsiliepimai ir pranešimai apie pažeidimus


Naujuoju Pranešimo apie pažeidimus dekretu siekiama apsaugoti asmenis, kurie praneša apie teisės aktų nuostatų pažeidimus, galinčius turėti įtakos viešojo administravimo institucijos ar įmonės interesams ar sąžiningumui. Įmonės, kuriose dirba ne mažiau kaip 250 darbuotojų, nuo 2023 m. liepos 15 d. privalo laikytis naujojo Pranešimo apie pažeidimus dekreto.

Tai reiškia, kad visos įmonės, kuriose dirba daugiau kaip 250 darbuotojų, privalo turėti pranešimų apie pažeidimus kanalus, kad būtų apsaugota individualaus pranešėjo tapatybė ir užtikrintas jo konfidencialumas. Paprasčiau tariant, visi darbuotojai turi turėti galimybę anonimiškai perduoti atsiliepimus.

Žinoma, nepamirškite, kad vien galimybė palikti atsiliepimus mažai ką duoda, jei nėra nustatytų procesų, kaip spręsti išsakytas problemas ir konfliktus. Labai svarbu paskirti asmenį, atsakingą už šio komunikacijos kanalo valdymą ir sprendimų, kaip tinkamai spręsti iškilusią problemą, priėmimą.

Apskritai, grįžtamojo ryšio galia yra ne tik geriausia praktika, bet ir strateginė būtinybė siekiant nuolatinės kompetencijos darbo vietoje.
Straipsnio autorius – mūsų partneris MELP
MELP specializes in personalized employee benefits, communication, and recognition solutions. If you'd like to learn more about ways to increase employee engagement at your company, contact us at business@melp.com.