Grįžtamojo ryšio galia
Kodėl naudinga lavinti grįžtamojo ryšio teikimo ir gavimo procesą?
„Harvard Business Review“ nustatė, kad darbuotojai, kurie reguliariai gauna grįžtamąjį ryšį, dirba geriau ir rečiau išeina iš darbo.
Tyrimai rodo, kad vadovai, kurie moka teikti grįžtamąjį ryšį, savo komandų vertinami kaip efektyvesni.
Skaičiai patvirtina, kad grįžtamasis ryšys yra abipusė gatvė, kuri leidžia asmenims ir komandoms įžvelgti savo veiklos rezultatus, nustatyti tobulintinas sritis ir išnaudoti stipriąsias puses. Tinkamai teikiama grįžtamoji informacija gali motyvuoti darbuotojus siekti meistriškumo ir sukurti priklausomybės jausmą.
Kaip integruoti grįžtamojo ryšio mechanizmus į organizacijos kultūrą?
Nenuostabu, kad žmogiškieji ištekliai atlieka pagrindinį vaidmenį ugdant į grįžtamąjį ryšį orientuotą kultūrą. Štai keletas patarimų, į kuriuos verta atsižvelgti:
Kaip teikti grįžtamąjį ryšį?
Pirmiausia turite suprasti, kokiu tikslu teikiate grįžtamąjį ryšį. Visada turėtumėte atminti, kad grįžtamasis ryšys teikiamas siekiant palengvinti tobulėjimą ir mokymąsi, o ne kritikuoti.
Nepamirškite pusiausvyros – grįžtamasis ryšys turi apimti ir teigiamus, ir konstruktyvius elementus. Darbuotojo pasiekimų pripažinimas, o paskui nurodymas būdų, kaip tobulėti, padeda motyvuoti ir įtraukti darbuotoją.
Antra, turite stengtis būti kuo konkretesni – pateikite pavyzdžių, pagrindžiančių Jūsų atsiliepimus. Tai padeda darbuotojams suprasti, apie kokius veiksmus kalbama, ir išvengti asmeninio šališkumo.
SBI! Vadovaukitės situacijos, elgesio ir poveikio modeliu, kad išliktumėte konstruktyvūs. Apibūdinkite konkrečią situaciją, įvardykite pastebėtą elgesį ir įvardykite jo poveikį. SBI modelis padeda užtikrinti aiškumą ir išryškinti darbuotojo veiksmų pasekmes.
Remiantis objektyvumu, dar vienas svarbus patarimas – sutelkti dėmesį į elgesį, o ne į asmenybę. Konkretaus elgesio aptarimas, užuot minėjus asmens charakterį, padeda išlaikyti konstruktyvų grįžtamąjį ryšį ir išvengti darbuotojo puolimo.
Grįžtamąjį ryšį formuluokite naudodami „aš“ teiginius – tai padeda išreikšti savo mintis, jausmus ir neatrodyti, jog kaltinate darbuotoją. Pasakymas „Pastebėjau, kad...“, o ne „Tu visada...“ padeda nuasmeninti grįžtamąjį ryšį.
Galite užmegzti atvirą dialogą ir pakviesti darbuotoją pasidalyti savo patirtimi ir požiūriais – tokie pokalbiai negali vykti sklandžiai be aktyvaus abiejų pusių įsiklausymo.
Galiausiai nustatykite aiškius lūkesčius, kad suprastumėte, ką reikia tobulinti, ir pasiūlykite gaires, kokių konkrečių veiksmų galima imtis. Numatydami tolesnius pokalbius pažangai aptarti ir nuolatinei paramai teikti, galite parodyti savo įsipareigojimą darbuotojų tobulėjimui.
Atminkite, kad veiksmingas grįžtamosios informacijos teikimas – tai įgūdis, kuris ilgainiui tobulėja praktikuojantis ir apmąstant. Galite apsvarstyti grįžtamojo ryšio mokymų programas arba seminarus, kad galėtumėte praktiškai išbandyti, kaip teikti grįžtamąjį ryšį.
Kaip priimti grįžtamąjį ryšį?
Klausytis ir girdėti yra du skirtingi dalykai. Norėdami iš tikrųjų išgirsti Jums perduodamą grįžtamąjį ryšį ir padaryti reikšmingų pakeitimų ar patobulinimų, apsvarstykite šiuos veiksmus:
Anoniminiai atsiliepimai ir pranešimai apie pažeidimus