Interviu su Laura Miečeliene BAA Training žmonių departamento vadove

Laura ilgus metus dirbo skrydžių palydovė ir savo HR karjerą pradėjo neplanuotai, tačiau dabar sako, kad ši karjera jai puikiai tinka.

Laura, kaip pradėjote dirbti žmogiškųjų išteklių srityje?

Dirbti šioje srityje pradėjau visai neplanuotai. Daug metų buvau skrydžių palydovė, vėliau tapau skrydžių palydovų vadove. Iš vienos įmonės gavau pasiūlymą dirbti šioje srityje.
HR išsilavinimo neturiu, baigiau verslo vadybą, tačiau dirbdama skrydžių palydovų vadove, išmokau dirbti su žmonėmis ir taip įgavau bazinę patirtį, tad darbas neatrodė svetimas. Vienu metu svarsčiau ar tikrai HR sritis yra mano kelias, bet įsidarbinus į BAA Training pajutau, kad šis darbas man puikiai tinka.

Kokie, Jūsų nuomone, yra didžiausi iššūkiai specialistams, kurie tik pradeda dirbti personalo valdymo srityje? Ką jiems patartumėte?

Iššūkis yra labai subjektyvus dalykas. Kai kurios pareigos vieniems gali būti labai sudėtingos, kitiems lengvai suprantamos. Siekdamas karjeros HR srityje, turi gerai apsvarstyti savo savo lūkesčius ir kiek šiame darbe yra kompleksiškumo. Jame turi būti ir „žmonių žmogus“, kuris moka įsiklausyti, suprasti kitą ir tuo pačiu dirbti su dokumentais. Dažnu atveju, tie kurie dirba su dokumentais, nemėgsta dirbti su žmonėmis ir atvirkščiai.
Šioje pozicijoje yra visko. Turi išmanyti darbo teisę, bent jau suprasti pagrindus. Dažnai jauni žmonės nerimauja, kad jie kažko nemoka, neišmano, bet tame nėra nieko blogo. Aš irgi kai ko neišmanau, visi mes mokomės ir tobulėjame.

Naujiems žmonėms įmonėje ar pareigose patarčiau valdyti savo nerimą, kalbėti su savo vadovu, apie baimes, darbus, kurie galbūt nesiseka, prašyti atgalinio ryšio, tai padeda judėti į priekį.

Kokios, Jūsų nuomone, yra trys svarbiausios savybės, reikalingos sėkmingai karjerai žmogiškųjų išteklių srityje?

Pirmoji ir mano nuomone, pagrindinė yra smalsumas. Norint gerai atlikti savo darbą, turi kasdien viskuo domėtis, stengtis suprasti žmones, mokytis apie naujas HR tendencijas ir pan.
Antroji, būti orientuotu į klientų aptarnavimą (angl. client service minded). Galbūt šiame darbe ir nėra tiesioginių klientų, tačiau reikia mokėti bendrauti su vidiniais. Turi mokėti „aptarnauti“, padėti visiems kitiems žmonėms esantiems įmonėje.
Trečioji, būti partneriu. Kiekvienas HR’as turi būti partneris vadovui, turi ieškoti kaip geriausiai gali būti jiems naudingas.

Iš ko susideda jūsų kasdienis darbas ir kas teikia didžiausią pasitenkinimą darbo dienos pabaigoje?

Kiekviena diena skirtinga. Kasdien dirbu su komanda, susirenku naujienas, su komanda ieškome problemų sprendimų. Daug laiko praleidžiu dirbdama su įvairiais HR projektais, taip pat įmonės veiklos plėtra. Daug bendrauju su užsienio klientais bei kolegomis. Kartais kyla sunkumų dėl kultūrinių skirtumų, tačiau įmonei esant plėtros etape yra įdomu, nes susiduriu su naujais iššūkiais, sužinau ir išmokstu naujų dalykų.
Savo darbe jaučiuosi puikiai ir nieko keisti nenoriu. Įmonėje jaučiuosi naudinga ir tai džiugina, nes matymas savo ir savo komandos rezultatų motyvuoja dirbti toliau.
Žinoma, kaip ir visur, darbe būna ir sudėtingų momentų. Viena mano kolegė yra pasakius, „Kiekvienoje griūtyje yra kažkokia galimybė“, ir tai tiesa. Tokiu momentu stengiuosi ieškoti ne kas yra blogai, o ką galiu pakeisti ir galbūt iš to gali gimti kažkas naujo.

Kokiu įgyvendintu žmogiškųjų išteklių projektu ypač didžiuojatės?

Pasididžiavimas man kyla ne iš projektų, o iš bendro mūsų skyriaus komandinio darbo. Pradedant nuo idėjų, vėliau procesų įgyvendinimo. Žinoma, visada yra kur tobulėti, bet jaučiu, kad mes einame teisinga linkme.

Ko dar norėtumėte pasiekti arba kokį projektą įgyvendinti?

Stengiuosi strategiškai galvoti, kas atneštų daugiau vertės ir padėtų neatsilikti nuo į priekį bėgančio pasaulio.
Šiuo metu dėmesį telkiame plėtros projektų įgyvendinimui, taip pat turime domėtis naujausiomis technologijomis, jų pritaikymu HR. Tokie mūsų projektai ir iššūkiai artimiausiu metu.

Kaip tobulinate savo įgūdžius ir žinias personalo srityje?

Daug skaitau, domiuosi, seku įvairiausius profilius, esu užsiprenumeravusi daugybę naujienlaiškių. Tai nėra kažkokie tikslingi mokymai, bet kiek domiuosi pati, man kol kas pilnai užtenka.
„Instagram“ platformoje seku profilius susijusius su darbo teise, kur yra duodami lengvai įsimenami patarimai. Taip pat seku profilius, kurie duoda trumpų „Microsoft“ patarimų, juos greitai galiu pasibandyti ir pasilengvinti darbo dieną. Domiuosi plačiai pasaulyje paplitusiu dirbtiniu intelektu.
Dalyvauju nemažai „webinar'ų“ užsienyje, tačiau ten susiduriu su rinkos skirtumais. Pavydzdžiui, Amerikos HR kalba apie Amerikoje esančius iššūkius, tai išklausyti yra gerai nes tikėtina, kad po kurio laiko ir mes su tuo susidursime, bet šiai dienai tai nėra aktualu.

Ar naudojate technologijas personalo valdymo procesuose? Jei taip, tai kokias?

Šiuo metu neturime jokios personalo valdymo sistemos, bet ją ketiname įdiegti kitąmet.
Šiemet planuojame pradėti dirbti su atrankų sistema. Labai laukiu sprendimų, kurie palengvins kasdienį darbą, padės planuoti darbo dieną ir valdyti darbinius procesus.
Neseniai pradėjome dirbti su „ChatGPT“. Paprastai prašau, kad parašytų kokius tekstus ar uždavinėju klausimus, padedančius kasdienėje darbo veikloje.
Pastebėjau, kad HR atstovams informacinės technologijos nėra labai įdomios. Ne visi yra linkę smalsauti apie IT naujoves.
Aš esu ta, kuriai viskas yra įdomu, nes suprantu ir tikiu, kad tai yra mūsų ateitis. Kartais pasidaro baisu, kad tų pasirinkimų tiek daug, kad nebesuspėsiu su naujovėmis.

Šioje srityje daug kalbama apie technologijas ir automatizavimą, tad
kaip neprarasti žmogaus dirbant su žmonėmis?

Manau, turi praeiti daug metų, kad technologijos pakeistų žmones. Jau ir dabar dirbtinis intelektas gali pakeisti įvairias funkcijas, padaryti atranką ir po interviu aprašyti, ką apie tave sužinojo ir suprato. Tačiau tol kol įmonėje dirba žmonės, reikia su jais dirbančio žmogaus. Kai nebedirbs, reikės kažko, kas dirbs su technologijomis.
Mano vizija bei didžiausia svajonė, yra stiprūs vadovai, kurie sąmoningai dirbtų su savo komandomis, kurie suprastų darbo su savo žmonėmis būtinumą, gebėtų dirbti net ir be HR partnerių, o techninį HR darbą atliktų technologijos.
Pabaigai, noriu pasakyti, kad svarbu yra nebijoti klysti būti smalsiems, nes tik taip mes mokomės ir tobulėjame. Gyvename greitai besivystančiame pasaulyje, nebijokime technologijų, nes jų dėka galime pasilengvinti savo kasdienį darbą.
Interviu autorė SmartHR Partners komunikacijų ir renginių vadovė
Gabrielė Taluntytė