Darbuotojų mokymo rodikliai: Kaip išmatuoti e. mokymosi efektyvumą?
Vykdydami mokymus savo įmonėje, tikitės padidinti darbuotojų našumą ir apskritai pagerinti savo verslą. Tačiau kaip galite įvertinti įmonės mokymo sėkmę? Ar jūsų darbuotojai išmoko tai, ką turėjo? Ar jie pritaikė naujas žinias darbe? Ar jie pasiekė verslo tikslą? Ir galiausiai, ar šie mokymai buvo verti jūsų įmonės investicijų?

Norėdami atsakyti į visus šiuos klausimus, turite žinoti, kaip išmatuoti mokymo veiksmingumą.
Kas yra mokymo veiksmingumas?
Mokymo veiksmingumas - tai mokymosi rezultatų gerinimo laipsnis, pavyzdžiui, kaip jūsų komandos nariai patobulino pardavimo ir bendravimo įgūdžius, padidino produktyvumą arba pasiekė verslo tikslą. Norėdami įvertinti mokymo efektyvumą, galite naudoti mokymo vertinimo rodiklius. Apžvelkime, kas jos yra ir kaip jos gali padėti jūsų įmonėje vykdant mokymą internetu.
Kas yra mokymo metrika?
Mokymo metrika - tai kiekybinis matas, naudojamas mokymo proceso rezultatams stebėti ir vertinti. Mokymo metrikos gali būti naudojamos įvairiems mokymosi aspektams vertinti. Pavyzdžiui, galite stebėti testų rezultatus, laiką, sugaištą kiekvienai veiklai, ir kiek bandymų kiekvienam besimokančiajam prireikė norint pasiekti teigiamą rezultatą. Tačiau galiausiai visais jais siekiama įvertinti mokymo veiksmingumą.
Kokie yra mokymo metrikų pavyzdžiai?
Yra daugybė mokymo veiksmingumo rodiklių, tačiau „pradinį paketą“ sudarytų šie rodikliai
  • 1
    Išlaikytų arba neišlaikytų testų ir viktorinų bei jų sėkmingo įveikimo rodiklis.
  • 2
    Vertinimas balais, padedantis įvertinti besimokančiųjų rezultatus ir prireikus koreguoti viktorinos ar testo sudėtingumo lygį.
  • 3
    Pasitenkinimas mokymų patirtimi, kuris padeda nustatyti, kaip besimokantieji vertina mokymus ir ką reikia tobulinti.
    .
  • 4
    Mokymų baigimo lygis, kuris parodo kursą baigusių besimokančiųjų skaičių.
  • 5
    Mokymų nutraukimo rodiklis, kuris parodo, kiek žmonių nebaigė kurso arba nusprendė jo nebaigti. Tai gali rodyti turinio arba naršyklės suderinamumo problemas.
  • 6
    Rezultatai po mokymo, kurie parodo mokymo veiksmingumą ir tai, kaip pagerėjo darbuotojų darbo rezultatai (padidėjo darbo našumas, skambučių, pardavimų skaičius ir pan.)
Kitas svarbus rodiklis - investicijų grąža (ROI). Investicijų grąžos rodikliu palyginama mokymosi rezultatų finansinė vertė su investicijomis, kurias skyrėte šiems rezultatams pasiekti.

ROI naudojama pačioje vertinimo proceso pabaigoje, todėl apie ją plačiau papasakosime vėliau. Dabar grįžkime į pradžią ir pažiūrėkime, kaip paruošti dirvą tinkamam mokymo vertinimui.

Kaip nustatyti tinkamus mokymo rodiklius?
Štai keletas kriterijų, kurie padės jums atpažinti tinkamus metrikus savo mokymams įvertinti:
  • Tinkamos metrikos išryškina skaudulius ir tai, su kuo darbuotojai susiduria.
  • Šias mokymosi metrikas galite patvirtinti ir nustatyti mokymų poveikį darbuotojų ir verslo rezultatams.
  • Jei jas įtrauksite į darbo našumo vertinimą, jos motyvuos žmones ir skatins verslą judėti į priekį. Taigi, darbuotojų veiklos rodikliai turėtų būti objektyvūs ir kiekybiškai įvertinami.

Kad suprastumėte, kokios metrikos bus ypač svarbios mokymui jūsų įmonėje, atlikite šiuos veiksmus:

Paklauskite, ko reikia suinteresuotosioms šalims
Norėdami parengti mokymo vertinimo strategiją, pirmiausia suderinkite numatomus rodiklius su pagrindinėmis suinteresuotosiomis šalimis. Ką jie laiko svarbiausiais rodikliais? Kokie bus vertinimo prioritetai? Visą laiką informuokite suinteresuotąsias šalis ir aiškiai pateikite savo mokymo rezultatų viziją.
Stebėkite skyrius
Jei jūsų įmonė didelė, reikės stebėti, kaip sekasi skirtingiems skyriams ir kokie veiksniai tam turi įtakos. Turėtumėte stebėti, kaip jie užsiregistruoja į kursą, jį baigia ir kiek turi pradelstų užduočių. Elektroninio mokymosi srityje jums gali padėti mokymosi valdymo sistema (LMS). Ji stebės ir tvarkys paskirto, bandyto ir baigto kurso statistiką, naudodama metriką, vadinamą skyriaus / grupės pažanga.

Norėdami nusiteikti sėkmingam mokymui, turite, kad skyrių vadovai suvoktų mokymų svarbą. Tegul jie žino apie mokymo tikslus ir kaip jie gali pagerinti grupės veiklos rezultatus.
Apsvarstykite savo mokymo modelį
Metrikos gali skirtis priklausomai nuo mokymo tipo: sinchroninis, asinchroninis ar mišrus. Pavyzdžiui, jei raginate besimokančiuosius dalyvauti internetiniuose seminaruose ir internetiniuose kursuose, taip pat reikėtų atsižvelgti į lankomumą ir dalyvavimą.

Asinchroninių mokymų atveju, kai kurso tema yra sudėtinga ir juo siekiama pakeisti elgesį po mokymo, turėtumėte kursą suskirstyti į modulius ir stebėti, kaip besimokantieji juos įveikia. Darbuotojams prireiks šiek tiek laiko ir pastangų, kad įsisavintų ir išlaikytų naujas žinias. Taigi, jums reikalingi tokie rodikliai: baigtų modulių skaičius, jiems skirtas laikas, testuose po kiekvieno modulio pasiekti balai ir pan. Galite pasinaudoti Kirkpatriko modeliu, kad sukurtumėte mokymo veiksmingumo vertinimo strategiją. Toliau tiksliai paaiškinsime, kokias mokymo metrikas galite įgyvendinti taikydami šį modelį ir kaip vertinti mokymą naudojant LMS.

Kaip išmatuoti mokymo veiksmingumą?

Plačiausiai naudojamas mokymo veiksmingumo vertinimo modelis yra Kirkpatriko modelis. Jį 1950 m. sukūrė daktaras Donaldas Kirkpatrikas, buvęs Amerikos mokymo ir plėtros draugijos (ASTD) prezidentas. Šis modelis leidžia objektyviai įvertinti mokymo programą ir parodo jos vertę verslui.


Atidžiau apžvelkime keturis Kirkpatriko modelio lygius

1 LYGIS - REAKCIJA
Šio lygio tikslas - nustatyti, kaip besimokantieji jaučiasi mokymų metu. Ar jiems patiko ir buvo naudingi jų darbui? Tokio pobūdžio vertinimu siekiama gauti besimokančiųjų atsiliepimus apie baigtus kursus ir pamatyti, kuri mokymo medžiaga iš tiesų veikia, o kurią reikėtų patobulinti, kad būtų galima naudoti ateityje.
Kaip vertinti?
Norėdami įvertinti darbuotojų reakciją, galite naudoti:
- tiesioginius pokalbius;
- spausdintas apklausas ir klausimynus;
- internetines apklausas ir atsiliepimų formas.

Kaip gali padėti LMS mokymo rodikliai?
LMS leidžia atlikti reakcijos apklausas ir gauti naudotojų atsiliepimus. Apklausas galite kurti tiesiai sistemoje ir lengvai stebėti rezultatus, nereikės tvarkyti ir perrašinėti popierinių formų.

Ši mokymo metrika buvo naudojama „HealthHelp“ darbuotojų, dirbančių sveikatos priežiūros paslaugų naudojimo valdymo srityje, mokymo pabaigoje. Apklausa parodė, kad naujai apmokyti darbuotojai pradėjo jaustis daug geriau pasirengę, o jų pasirengimas darbui iki šiol padidėjo nuo 80 % iki 87,5 %.

Apklausos klausimų pavyzdžiai
1. Kas jums labiausiai patiko mokymuose?
2. Kiek naujos informacijos gavote?
3. Ar informaciją buvo galima panaudoti? Kiek ji susijusi su jūsų darbu?
4. Ar buvote įsitraukę į turinį?
5. Ar mokymai buvo gerai organizuoti ir gerai pravesti?
6. Ar susidūrėte su kokiais nors sunkumais dalyvaudami kursuose?
7. Ką buvo galima patobulinti?
2 LYGIS - MOKYMASIS

Šiame lygyje vertinamas žinių, įgūdžių ir požiūrio padidėjimas po mokymų. Ar darbuotojai išmoko tai, kas buvo planuota? Ką jie įgijo iš kursų?

Kaip vertinti?
Norėdami patikrinti darbuotojų žinias, galite naudoti:
- egzaminus raštu;
- internetinius testus ir viktorinas;
- realias arba imituojamas užduotis.
Kaip LMS mokymo rodikliai gali padėti?
Naudodami „iSpring Learn“ galite įvertinti, kiek jūsų darbuotojai išmoko, ir stebėti besimokančiųjų pažangą kiekvieno vertinimo metu.

Yra visas rinkinys LMS mokymo metrikų, kurios padės jums įvertinti darbuotojų pasiekimus.
1. Pažanga ir baigimo rodikliai
Šie rodikliai yra atspirties taškas vertinant mokymo veiksmingumą antrajame lygmenyje. Galite stebėti, kaip dažnai ir kaip sėkmingai besimokantieji mokosi turinio.

Naudingas patarimas: jei nuo kurso priskyrimo praėjo daug laiko, tačiau naudotojų pažanga lėta, neignoruokite to. Galbūt darbuotojams trūksta motyvacijos mokytis. Pirmiausia turite išsiaiškinti, kodėl jie nesidomi mokymusi. Norėdami išsiaiškinti priežastį, galite atlikti LMS apklausą.

2. Rezultatai
Tai vienas iš svarbiausių darbuotojų mokymo rodiklių, nes jis leidžia apžvelgti mokymosi programos veiksmingumą.
3. Bandymai ir atsakymų suskirstymas
Bandymų detalės metrikoje rodomi pasirinkto naudotojo atsakymai į tam tikrą viktoriną. Galite matyti, kur besimokantysis suklydo ir kiek bandymų atliko. Ši metrika padės suprasti, kurių dalykų mokinys vis dar turi prastų žinių, ir, jei reikia, paskirti jam papildomos medžiagos mokymuisi.

Naudingas patarimas: peržiūrėkite atsakymų suskirstymo metriką, kad pamatytumėte informaciją apie vidutinį balą ir naudotojų atsakymus į kiekvieną klausimą. Jei pastebėjote, kad daug naudotojų į tą patį klausimą atsakė neteisingai, turite įsitikinti, kad jūsų testo užduoties apibrėžtis yra aiški. Jei ji yra tinkama, peržiūrėkite kurso turinį - galbūt tema nebuvo pakankamai aiškiai paaiškinta.


Jei norite sužinoti apie kitus LMS mokymo rodiklius, žr. visą LMS ataskaitų vadovą.
3 LYGIS - ELGESYS
Įvertinus besimokančiųjų žinias, labai svarbu patikrinti, ar jie jas taiko darbo vietoje. Turite įvertinti, kaip mokymai paveikė darbuotojų veiklą. Ar besimokantysis savo darbe naudoja tai, ko išmoko? Ar jie sugeba perkelti naujas žinias į konkrečią situaciją?
Norėdami patikrinti, kaip darbuotojai perkelia mokymąsi, galite naudoti:
Spausdintus arba internetinius savęs vertinimo klausimynus
Pokalbius su vadovais ir kolegomis
.
Klientų apklausomis, komentarais ar skundais
Stebėjimo darbo vietoje kontroliniais sąrašais ir rubrikomis
Darbo procesų duomenis (skambučių išsprendimo laiką, klaidų skaičių ir kt.)
Nepamirškite, kad vertindami elgesį matuojate ir mokymo, ir darbo aplinkos poveikį, pavyzdžiui, ar vadovai palaiko naujų įgūdžių ir žinių naudojimą darbe.
4 LYGIS - REZULTATAI
Šiame lygyje reikia išsiaiškinti, kaip elgsenos pokyčiai veikia verslą. Taip grįžtama prie pradžioje nustatytų mokymų verslo tikslų. Ar jūsų darbuotojai dirba greičiau? Ar mažėja problemų skaičius? Ar padidėjo įmonės pajamos?

Verslo rezultatai paprastai susiję su keliomis kategorijomis:
Mažesnės išlaidos
Pavyzdžiui, viena didžiausių dekoratyvinių šviestuvų gamintojų „MW-Light“ dalį savo mokymų perkėlė į internetą. Jie sukūrė vieningą mokymo programą, apimančią 50 e. kursų apie gaminius ir 3 programas apie pardavimo metodus, ir pradėjo mokyti regioninių filialų pardavėjus naudodami „iSpring Learn LMS“. Apskritai įmonei pavyko 20 kartų sumažinti vieno darbuotojo mokymo išlaidas
Geresnė kokybė
„HealthHelp“ taip pat nusprendė dalį mokymų perkelti į internetą. Dėl to pagerėjo darbuotojų našumas, sparčiau didėjo produktyvumas, padidėjo darbuotojų išlaikymas ir pagerėjo klinikinės žinios.
Sumažėjo laiko sąnaudos
Didžiausia pasaulyje sveikatos priežiūros bendrovė „Johnson & Johnson“ taip pat pasiekė gerų rezultatų pertvarkiusi savo mokymo programą. Įmonei reikėjo apmokyti 400 pardavimo atstovų apie įvairias produktų linijas. Verslo instruktoriai keliavo po skirtingus regionus, kad surengtų tiesioginius kursus, o darbuotojų testus vertino rankiniu būdu. Sertifikavimo mokymas užtrukdavo vidutiniškai tris mėnesius. Perėjusi nuo popierinių egzaminų prie internetinių vertinimų, įmonė sutrumpino atestavimo laikotarpį nuo trijų mėnesių iki dviejų dienų.
Didesnės pajamos
Norint apskaičiuoti investicijų grąžą (ROI), būtina kiekybiškai įvertinti rezultatus. Ar rezultatai po mokymų pateisino jų kainą?
Apskaičiuoti investicijų grąžą iš tikrųjų gana paprasta. Formulė yra tokia:
ROI (%) = [(bendra programos nauda - bendros programos išlaidos) / bendros programos išlaidos] *100

Kur bendra programos nauda - tai pelnas, kurį darbuotojas per metus uždirba įmonei, pavyzdžiui, dėl:
1
padidėjusių pardavimų (palyginti su rezultatais prieš mokymą)
2
mažiau klaidų
3
didesnis klientų pasitenkinimas
4
padidėjusios pajamos
Sudėtingiausia atliekant investicijų grąžos tyrimą - gauti patikimus finansinės naudos įverčius. Paprašykite apskaitos skyriaus pagalbos.

Bendros programos išlaidos apima visas to paties laikotarpio mokymo išlaidas, įskaitant
- pradinį poreikių vertinimą;
- programinės įrangos ar įrangos išlaidas;
- mokymosi turinį;
- kelionių ir infrastruktūros išlaidas;
- instruktorių išlaidas;
- dalyvių atlyginimai.
Paimkime pavyzdį.
Po mokymų metinis pelnas padidėjo 15 000 USD. Visos mokymų programos išlaidos buvo 6000 JAV dolerių. Taigi investicijų grąžą galite apskaičiuoti taip:

ROI (%) = [(15 000 USD - 6 000 USD) / 6 000 USD] *100 = 150 %.

Čia 150 % investicijų grąža reiškia, kad už kiekvieną į darbuotojų mokymą investuotą dolerį gavote 1,50 dolerio pelno.

Jei investicijų grąžos rodiklis yra didesnis nei 100 %, programa duoda grynąją naudą, o jei rezultatas yra mažesnis nei 100 %, programa duoda grynąsias sąnaudas.


Kokie yra kiti mokymo vertinimo modeliai?
Be Kirkpatriko modelio, yra ir kitų mokymosi vertinimo metodų. Trumpai apžvelkime kelis iš jų.
Mokymosi ir perdavimo vertinimo modelis (LTEM)
Dr. Willas Thalheimeris, mokymų dizaineris ir konsultantas, sukūrė dar vieną daugiapakopį mokymo vertinimo modelį. Jis sujungia mokymosi procesus, viena vertus, ir naujų žinių perkėlimo į darbo operacijas, kita vertus.
#LTEM sudaro šie aštuoni lygmenys:
1
Dalyvavimas (t. y. užsiregistravimas į kursą arba dalyvavimas tiesioginiame mokyme)
2
Aktyvumas (susidomėjimas, dėmesys ir dalyvavimas).
3
Besimokančiojo suvokimas (t. y. motyvacija kreiptis dėl kurso ir tolesnis pasitenkinimas juo).
4
Žinios (tai reiškia terminijos išmanymą).
5
Sprendimų priėmimo kompetencija (žinių įgyvendinimas realiuose scenarijuose).
6
Užduočių kompetencija (t. y. prisiminti atitinkamus veiksmus tam tikrose situacijose).
7
Perdavimas (besimokantysis žinias taiko darbe su pagalba arba savarankiškai).
8
Perkėlimo poveikis (žinių perkėlimo poveikio įvertinimas).

LTEM 1-5 etapai priklauso mokymosi daliai, o 7-8 etapai - mokymosi rezultatams darbo procese. Šis modelis nagrinėja įvairių veiksnių tinkamumą kiekviename iš etapų ir gali būti labai naudingas kaip mokymo planavimo priemonė.

Sėkmės atvejų metodas (SCM)
Roberto Brinkerhoffo pasiūlytame Sėkmės atvejų metode daugiausia dėmesio skiriama mokymo projekto pakilimų ir nuosmukių tyrimui. Atliekant apklausas vertinama asmenų ir komandų, kuriems mokytis pavyko, ir tų, kuriems nepavyko, patirtis. Taigi, šis metodas nesivadovauja išgyvenimo šališkumu ir juo siekiama mokytis iš pergalių ir klaidų. Konkrečiai jis padeda atskleisti organizacines priežastis, procesus ir išteklius, kurie trukdo arba padeda mokymo procesui.
SCM galima taikyti tiek atskiram mokymo užsiėmimui, tiek visai mokymo programai. Štai penki žingsniai, kurių reikia laikytis:
1
Suplanuokite savo sėkmės tyrimą
2
Apibrėžkite sėkmės kriterijus ir nuspręskite dėl pageidaujamo poveikio
3
Parenkite tyrimą, kuriame nustatysite geriausio ir blogiausio scenarijaus variantus
4
Aprašykite sėkmės ir nesėkmės atvejus, apklauskite žmones
5
Pateikite išvadas ir rekomendacijas suinteresuotosioms šalims

Turėtumėte sužinoti, kuo skiriasi šie atvejai, ir suprasti, kodėl mokymas pasiteisina arba nepasiteisina konkrečiam asmeniui. Sėkmės atvejų metodas naudingas siekiant aptikti organizacijoje esančius veiksnius, kurie palengvina gerų rezultatų pasiekimą arba lemia prastus rezultatus.

Daugiau apie mokymų vertinimą sužinosite šiame straipsnyje.
APIBENDRINIMAS
Labai svarbu išanalizuoti mokymosi strategijos veiksmingumą, kad įrodytumėte, jog ji kuria vertę įmonei. Įvertinimas taip pat padės nustatyti trūkumus, kad galėtumėte atlikti patobulinimus ir maksimaliai padidinti mokymo vertę tiek besimokantiesiems, tiek įmonei.

Pasirinkę LMS su plačiomis ataskaitų teikimo galimybėmis ir apklausų varikliu, galėsite padaryti šį procesą veiksmingą, nes daugelį vertinimo užduočių galėsite automatizuoti.

Norite stebėti besimokančiųjų pažangą realiuoju laiku ir patirti daugybę kitų LMS privalumų? Užsisakykite nemokamą 30 dienų bandomąją „iSpring Learn“ versiją.


Straipsnio autoriai – mūsų partneriai iSpring