Kaip darbuotojų gerovę užtikrina 4 Lietuvoje veikiančios organizacijos?
Darbuotojų gerovės užtikrinimas – vienas svarbiausių darbdavio uždavinių. Tiek emociškai, tiek fiziškai gerai besijaučiantys darbuotojai yra produktyvesni, gerokai labau įsitraukę į savo darbą ir organizacijos veiklą, jaučia didesnę motyvaciją siekti geresnių rezultatų.
Gerovės užtikrinimo svarbą suprantančios įmonės nuolatos stengiasi kurti inovatyvius būdus, kaip tai pasiekti. Šiuolaikiniuose biuruose darbuotojai gali rasti ne tik nemokamą kavą ar užkandžius, tačiau ir poilsio kambarius, sporto sales, stalo žaidimų erdves ir netgi kino teatrus. Norėdamos išlaikyti ir pritraukti naujus darbuotojus organizacijos suteikia papildomus sveikatos draudimus, psichologo konsultacijas ir dar daugybę kitų naudų.

Šį kartą straipsnyje bus apžvelgta, kaip savo darbuotojų gerove rūpinasi keturios Lietuvoje veikiančios organizacijos.

  • 1
    „Ignitis“
    Remiantis 2022 m. ataskaita, įmonė įvairiapusiškai rūpinasi darbuotojų gerove. Metų pradžioje startavo unikali Gerovės mentorių programa. Gerovės mentoriai – tai skirtingas pareigas einantys, skirtingų profesijų Grupės darbuotojai, kurie, šalia savo tiesioginių pareigų, teikia ir emocinę paramą kolegoms. Virš 20-ies kolegų tapo mentoriais baigę specialiai jiems skirtus psichologinio konsultavimo mokymus.
    Siekdamas didesnio lyčių balanso IT ir inžinerinėse pozicijose, „Ignitis“ tęsė bendradarbiavimą su „Women Go Tech“ programa. I-ame pusmetyje 10 moterų iš organizacijos tobulino savo technologijų įgūdžius 6 mėnesių mokymo programoje, o kiti 7 darbuotojai buvo mentoriais dalyviams iš kitų organizacijų.

    Antrąjį kartą Grupėje vyko Sveikatos mėnuo – renginių ciklas apie sveiką gyvenseną, gerą savijautą, sportą, maistą, madą ir dar daugiau. Visą vasario mėnesį vykę renginiai turėjo vieną tikslą – paneigti dažnus mitus, kurie mus kartais stabdo maitintis sveikiau, praktikuoti retesnes sporto rūšis ar suklaidina gausybėje informacijos apie virusus. Siekiant sugriauti šiuos mitus Sveikatos mėnesio metu buvo surengta 10 paskaitų ir praktikų.

    Daug dėmesio organizacija skyrė lyčių lygybei ir LGBT bendruomenei – rengė įvairius renginius, kurių metu vyko įvairios diskusijos, dialogai. „Ignitis“ 2022 m. taip pat pirmąkart dalyvavo „Baltic Pride“ eitynėse. Didėjant angliakalbių darbuotojų skaičiui, įmonė pradėjo didinti jų komunikacinę įtrauktį ir informuotumą pristatydami kasmėnesinį naujienlaiškį anglų kalba.
  • 2
    „Lidl Lietuva“
    „Lidl Lietuva“ taip pat rūpinasi savo darbuotojų ir jų šeimų gerove. Įmonė nuolatos įgyvendina naujus darbuotojų gerovės užtikrinimo strategijos elementus. Viena jos dalių – programa „Gali mumis pasikliauti!“, padedanti susitvarkyti su įvairiais kasdieniame gyvenime kylančiais iššūkiais. Tai – 24 val. per parą, 7 dienas per savaitę veikiantis numeris, kuriuo gali skambinti darbuotojai, jų artimieji ir vaikai iki 25 m. Linijoje dirbantys specialistai konsultuoja asmeninių finansų, teisės ir psichologinės sveikatos klausimais.

    „Lidl Lietuva“ personalas ir jų artimieji programos „Gali mumis pasikliauti!“ metu, sulaukia pagalbos, padedančios palengvinti sunkumus asmeniniame gyvenime, pavyzdžiui, konsultantai pataria, kaip susitvarkyti su stresu, nerimu, priklausomybėmis ar pagelbėja kitose krizinėse situacijose.

    Taip pat profesionalūs konsultantai padeda sprendžiant finansines ar teisines problemas, pataria kaip elgtis praradus kredito kortelę, konsultuoja finansinių investicijų, nekilnojamojo turto pardavimo ar pirkimo klausimais bei kt.
  • 3
    „Telia“
    Organizacija pabrėžia, jog darbuotojų emocinė gerovė yra labai svarbi, todėl nuosekliai įgyvendina darbuotojų emocinės gerovės programą.
    Be draugiškos ir įtraukios darbo aplinkos kūrimo bei daugelio kitų dalykų, ji apima mokymų, paskaitų ir seminarų emocinės gerovės klausimais darbuotojams organizavimą. Be to, neseniai startavo ir gerų atsiliepimų jau spėjusi sulaukti emocinės gerovės ambasadorių iniciatyva.

    Emocinės gerovės ambasadoriai – tai „Telia“ darbuotojai - savanoriai, kurie baigė psichoterapeutų vedamus emocinės gerovės ir psichologinio konsultavimo pagrindų mokymus. Šie kursai darbuotojams suteikia gebėjimą lengviau pastebėti kolegas, kurie galbūt susiduria su psichologiniais sunkumais, jaučia nerimą ar paprasčiausiai turi poreikį išsikalbėti. Apmokyti darbuotojai gali išklausyti kolegas, patarti ir nukreipti profesionalios pagalbos link, esant sudėtingesnėms situacijoms. Be to, ši gerovės ambasadorių komanda toliau plėtoja emocinės gerovės temą organizacijoje ir imtasi prevencinių iniciatyvų.

    Organizacijos teigimu, emocinei gerovei taip pat labai svarbu ir galimybė darbe neapsiriboti vien darbinėmis veiklomis, realizuoti savo idėjas, atrasti prasmingų pomėgių, turėti galimybę bendrauti su bendraminčiais. Dėl to „Telia“ palaiko ir skatina „Culture Hubs“ platformą, kurios esmė – sudaryti sąlygas burtis bendrų pomėgių ar idėjų vienijamoms kolegų bendruomenėms (Hub‘ams).

    Prie tokių bendruomenių darbuotojai gali prisijungti arba patys imtis jas burti, nepriklausomai nuo to, kokias pozicijas bendrovėje užima, kokiame padalinyje ar mieste dirba. Skaitymas, bėgiojimas, važinėjimas dviračiais, sportas, protmūšiai, strateginiai stalo žaidimai, dainavimas, šokiai, ekologiškas gyvenimo būdas – visa tai gali tapti gera priežastimi susiburti, sutikti naujų žmonių, pasidalinti patirtimis, sugeneruoti įdomių idėjų.
  • 4
    Circle K
    Kaip ir kitos įmonės, „Circle K Lietuva“ daug dėmesio skiria darbuotojų išklausymui, jų geros nuotaikos ir sveikatos užtikrinimui, o tai daro pasitelkdami įvairius būdus.
    Degalinių operatorių darbe kasdien pasitaiko daugybė stresinių situacijų, kuomet nepasitenkinimą reiškia klientai, o tai tiesiogiai veikia darbuotojų produktyvumą, nusiteikimą darbui, emocinę būklę.

    COVID-19 pandemija labai paveikė dirbti nebegalėjusius degalinių operatorius, todėl jau nuo pat jos pradžios buvo skiriamas ypatingas dėmesys darbuotojų psichologinei būsenai – daugiau vidinės komunikacijos, įvairių mokymų ir sujungiančių veiklų, kurios vyksta iki šiol. COVID-19 metu pereita įvairių veiklų per nuotolį – virtualių pietų, perskaitytų knygų aptarimų ir pan.

    Viena iš labiausiai pasiteisinusių degalinių tinklo vidinių iniciatyvų pandemijos metu – „Geštalto terapijos namų“ karštoji linija „Dėl savęs, o gal dėl kolegos...“. Kiekvienam darbuotojui suteikta galimybė pasinaudoti 4-iomis nemokamomis sesijomis.
Kaip Jūsų įmonė gali rūpintis darbuotojų gerove?
Tam, kad atrastumėte naujų būdų kurti malonią ir draugišką aplinką, kelti darbuotojų motyvaciją darbui, kartais prireikia pagalbos iš šalies. Padėti visuomet yra pasiruošusios įmonės, kurios specializuojasi būdų darbuotojų gerovei užtikrinti kūrimu. Kviečiame plačiau sužinoti apie keletą tokių įmonių!
  • 1
    Mindletic
    „Mindletic“ – mobilioji programėlė, skirta darbuotojų psichologinei gerovei kurti ir palaikyti. Programėlės veikimo principas yra paprastas ir susideda iš 5 žingsnių:

    1. Pagal individualius poreikius sukuriama psichologinės gerovės darbe programa
    2. Darbuotojai gauna specialią preigą prie „Mindletic“ programėlės, kuri suteikia moksliškai pagrįstas emocinės sveikatos priemonės individualiu, komandos ir organizacijos lygmeniu. Yra galimybė treniruotis individualiai, su sertifikuotų profesionalų bendruomene arba susiburti į savarankiškas Balanso komandas.
    3. Kiekvieną mėnesį „Mindletic“ teikia duomenimis pagrįstas objektyvias įmonės gerovės įžvalgas ir konsultacijas
    4. Laikui bėgant, dalindamasi destruktyvaus elgesio prevencijos atsakomybe su darbuotojais, „Mindletic“ komanda padeda jiems ugdyti emocinį intelektą ir gilinti ryšį komandoje, didinti darbuotojų efektyvumą, produktyvumą ir sutaupyti vadovų laiką, skatinant psichologinį saugumą darbe
    5. Darbuotojai lavina emocinį atsparumą ir konstruktyviau reaguoja į sudėtingas situacijas. Vadovai ugdo sąmoningą lyderystę ir pagerina savo komandos rezultatus, skatindami psichologinį saugumą bei kartu išlaikydami asmeninę emocinę pusiausvyrą. Jūsų organizacija sutaupo ~58 val. per mėnesį vadovų ir personalo darbuotojų laiko ir išteklių kiekvienai 100 darbuotojų grupei – tiek galima sutaupyti, numatant ir užkertant kelią destruktyviam darbuotojų elgesiui ir kaitai.
  • 2
    Borealis
    Apie masažines kėdes daugelis esate girdėję ne kartą, tačiau ar kada pagalvojote, jog tai būtų puikus Jūsų organizacijos biuro poilsio erdvių papildymas?

    Įmonė iš Estijos „Borealis“, kuri jau daug metų pardavinėja masažines kėdes, šią idėją jau padeda įgyvendinti!

    Kokybiškų masažinių kėdžių platintojo teigimu, dauguma žmonių investuoti į sveikatą pradeda tik tuomet, kai ši pašlija, todėl darbdaviams labai svarbu ja rūpintis tol, kol žmogus dar darbingas ir sveikas. Masažinės kėdės naudingos ne tik fizinei, bet ir emocinei sveikatai – padeda atsipalaiduoti, nuslopinti patirtą stresą, nerimą.

    „Borealis“ siūlo ne tik kėdžių įsigijimą, bet ir nuomą: priklausomai nuo pasirinktos kėdės klasės, nuoma gali atsieiti nuo 60 iki 329 eurų per mėnesį.

    Taigi, įmonės, atsižvelgusios į darbuotojų skaičių, gali išsinuomoti tam tikrą skaičių kėdžių su instrukcijomis, kaip naudotis, ir tokiu būdu skirti dėmesį darbuotojų gerovei.
  • 3
    MELP
    Pastaruoju metu labai daug kalbama apie papildomas naudas ir jų tipus, kuriama daug įvairių būdų, kaip tas naudas darbuotojams suteikti ir paskirstyti. Vienas iš tokių būdų – platforma „MELP“.

    „MELP“ – speciali papildomų naudų darbuotojams valdymo platforma ir mobili programėlė, kurios dėka darbdaviai gali patogiai talpinti papildomas naudas, o darbuotojai, besinaudodami mobiliąja „MELP“ programėlė, jas matyti ir rinktis.

    Platforma itin naudinga darbdaviams: jie gali patogiai paskirti tam tikras naudas darbuotojams, sekti analitinius duomenis apie darbuotojų mėgstamas naudas, silpnąsias vietas ir pan., skelbti pranešimus.

    Platformoje darbdaviai gali paskirti ne tik konkrečias naudas, bet ir biudžetus, kuriuos darbuotojai galės išnaudoti pasirinkdami bet kokias papildomas naudas Naudų parduotuvėje naudodamiesi mobiliąja „MELP“ programėle.

    Darbuotojai gali gauti ar rinktis įvairiausias papildomas naudas šiose kategorijose: draudimas, sveikata, privalumai, pensijos, apmokamas ne darbo laikas, mokymai ir edukacija, bendra gerovė, nuolaidos

    Programėlė ne tik padeda darbdaviui dalyti papildomas naudas ir nepasimesti, bet ir suteikia daugiau motyvacijos ir užsidegimo darbuotojui.
  • 4
    Stebby
    „Stebby“ tai dar viena platforma, kuri suteikia galimybę organizacijoms rūpintis darbuotojų sveikata. Nuolatos auganti, jau 180 000 vartotojų, 1700 darbdavių turinti ir daugiau nei 8500 paslaugų siūlanti platforma yra itin patogus būdas rūpintis darbuotojų gerove.

    Platforma skirta patogiam darbuotojų sveikatingumo naudų administravimui. Tai – naudingas įrankis, kuris padeda pritraukti naujus darbuotojus, didinti esamų darbuotojų lojalumą, motyvaciją, lengvina naudų administravimą, taupo laiką ir pinigus, kuria gero darbdavio įvaizdį.

    „Stebby“ darbdaviai gali susikurti individualų kompensacinį planą, mokėti tik už tas paslaugas, kuriomis darbuotojai pasinaudoja, tiksliai žinoti, kaip darbuotojai naudojasi platforma ir bet kada keisti naudų planą, biudžetą ir pan.

    Platformoje darbuotojai gali rasti įvairiausias paslaugas: treniruotes, masažus, sveikatingumo produktus, renginius ir dar daugybę kitų.


Neringa Starkovaitė
Renginių ir komunikacijos vadovės asistentė