2023 m. tik 58% įmonių naudojo personalo valdymui skirtas skaitmenines technologijos. Tačiau šiandien matomas proveržis būtent šioje srityje ir vis daugiau įmonių ieško efektyvių sprendimų personalo valdymo srityje.
Viena iš išskirtinių sėkmės istorijų yra Latvijoje sukurtos personalo valdymo ir darbuotojų savitarnos portalo Panorama 365 sistemos, kuri buvo įdiegta Citadelės banke visose trijose Baltijos šalyse, Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje. Kas yra personalo valdymo ir darbuotojų savitarnos portalas Panorama 365, kokius privalumus suteikia vartotojams, ir ką reikia žinoti įmonėms, ketinančioms diegti šią programą?
Darbuotojų savitarnos portalas – kuo jis ypatingas?Panorama 365 sprendimas buvo sukurtas oficialios Microsoft partnerės, įsikūrusios Latvijoje, įmonės ELVA ir atsižvelgiant būtent į Baltijos šalių regiono verslo sektoriaus specifiką.
Panorama 365 – tai sistema, kuri leidžia efektyviai valdyti žmogiškuosius resursus. Vadovai gali matyti visuminę informaciją apie darbuotojų kaitą, efektyvumą, atlyginimo vidurkį, laisvadienius, darbuotojai gali matyti visą su jais susijusią informaciją, tokią kaip darbo užmokesčio istorija, atostogų planai, priminimai apie privalomą sveikatos patikrą, leidimų, pažymėjimų galiojimo pabaigą ir kt. Portalo pagalba įvairios grandys – vadovai, personalo skyrius, darbuotojai – gali lengvai komunikuoti tarpusavyje, net jei komunikuojama vyksta iš skirtingų lokacijų, ar skirtingu metu.
Įmonės greit pamėgo darbuotojų savitarnos portalą Panorama 365. Citadelės bankas pasirinko šią sistemą personalo valdymui visose Baltijos šalyse, Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Tai buvo pasiekta, tarpusavyje bendradarbiaujant įmonėms Elva (Latvija), Softera Baltic (Lietuva), BCS Itera (Estija), kurios yra oficialios Microsoft partnerės savo šalyse diegiant verslo valdymo sprendimus. Pilną Citadele banko sėkmės istoriją galite skaityti:
https://www.elva.lv/en/clients/citadele/Vienu didžiausių sistemos privalumų yra tai, kad darbuotojų savitarnos portalas Panorama 365 sinchronizuojasi su darbo užmokesčio sistema Dynamics 365, kurios veikimas pritaikytas atskirtai kiekvienos šalies galiojantiems teisės aktams.
Ko gali tikėtis vartotojai, pasirinkę darbuotojų savitarnos portalą?Priešingai mitui, kad personalo valdymas yra kažkas išskirtinai žmogiško, asmeniško, žmogiški ir kartais emocingi sprendimai remiasi tam tikra informacija. Personalo valdymo procese, kur yra didžiuliai informacijos srautai, skaitmeninės technologijos leidžia juos sisteminti, standartizuoti ir tokiu būdu gali suteikti daug privalumų. Kokie yra darbuotojų savitarnos portalo privalumai?
Mažiau klaidų ir mažesnės darbo laiko sąnaudos. Skaitmeniniai sprendimai leidžia automatizuoti rutininius darbus, tokius kaip darbo užmokesčio apskaičiavimas, atostogų, laisvadienių valdymas ir kt., sumažinant rankiniu būdu daromų klaidų skaičių ir taupant personalo valdymo specialistų laiką.
Daugiau laiko strateginiams sprendimams. Esant optimizuotoms procedūroms ir nuolatinei prieigai prie duomenų realiuoju laiku, personalo skyriaus darbuotojai neeikvos laiko rutininiams darbam ar informacijos paieškai, todėl galės koncentruotis į strateginius sprendimus, tokius kaip talentų pritraukimas, darbuotojų ugdymas, lojalumo skatinimas ir kt.
Daugiau skaidrumo ir pasitikėjimo. Skaitmeninės žmogiškųjų išteklių platformos leidžia darbuotojams savarankiškai pasiekti ir valdyti su jais susijusią informaciją, pavyzdžiui, atnaujinti asmeninius duomenis, peržiūrėti atlyginimų žiniaraščius ir prašyti atostogų. Darbuotojai disponuoja patikima informacija, jiems nereikia skambinti, rašyti, klausti, laukti eilėje prie kabineto, o svarbiausia – užkertamas kelias gandams ir nesusipratimams.
Aiškesnis visuminis įmonės veiklos vaizdas. Darbuotojų savitarnos portalas leidžia personalo darbuotojams ir kitiems įgaliotiems asmenims analizuot duomenis, matyti visuminį įmonės vaizdą – gauti reikalingą informaciją apie darbuotojų kaitą, produktyvumą, sergamumą, klaidų skaičių, pravaikštas ar kitus darbo veiklos aspektus atitinkamuose padaliniuose. Vadovai, disponuodami patikima ir tikslia informacija, priima geresnius sprendimus.
Efektyvesnė komunikacija. Skaitmeniniai sprendimai reiškia informacijos srautų sisteminimą ir standartizaciją. Informacija apie laisvadienius, atostogas, naujus darbuotojus, atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymą pateikiama standartizuotais kanalais numatytiems segmentams, taip išvengiama nemalonių situacijų, kai kas nors buvo pamirštas, neinformuotas, neatvyko į susirinkimą, praleido ar pamiršo skambutį, ne taip suprato ir pan. Komunikacija tampa sklandi ir aiški.
Sklandesnė naujų darbuotojų integracija. Visi žino, kiek laiko ir pastangų reikia naujo darbuotojo integracijai. Nauji vardai ir veidai, kabinetai, pareigos, funkcijos, atsakomybė, bendra įmonės tvarka – tiek daug visko įsiminti. Skaitmeniniai sprendimai leidžia efektyviau organizuoti tiek darbuotojų priėmimą, tiek atleidimą. Nustatytos procedūros garantuoja, kad naujiems ir esamiems darbuotojams bus pateikta visa reikalinga informacija.
Paprastesnis sprendimų priėmimas. Kartais sunku suorganizuoti iš pažiūros paprastus dalykus, tokius kaip atostogų grafikas, ar net vieno darbuotojo laisvadienis – kas galės jį pakeisti? Tenka pasikalbėti su daugybe darbuotojų, kol randate tą vieną. Rutininiai dalykai, kaip kasmetiniai privalomi sveikatos patikrinimai, pažymėjimo galiojimo terminai, dažnai tiesiog pamirštami. Skaitmeniniai sprendimai leidžia matyti visą informaciją vienoje vietoje, todėl lengvai priimsite sprendimus, o apie suplanuotas užduotis gausite išankstinius priminimus.
Efektyvesnis keitimasis nuomonėmis ir idėjomis. Ne paslaptis, kaip sunku sušaukti surinkimą, kur galėtų dalyvauti visi numatyti asmenys – kažkas užsiėmęs, išvykęs ar negali dalyvauti dėl kitų priežasčių. Skaitmeniniai sprendimai leidžia žmonėms jungtis prie susirinkimo nuotoliniu būdu, taip pat nuotoliniu būdu balsuoti ir priimti sprendimus. Įsivaizduokite, jūsų kolega gali prisijungti prie susirinkimo net iš oro uosto ar trumpam sustojęs aikštelėje iš automobilio.
Mažesnės administravimo išlaidos. Kai dauguma rutininių užduočių automatizuojama, jų atlikimui užtenka vos kelių minučių. Taip yra taupomas darbo laikas ir kiti dalykai – kuras, popierius, spausdinimo, kopijavimo išlaidos, išlaidos telefonui, kavai susitikimų metu. Rezultatas yra visapusiškai mažesnės administravimo išlaidos.