Didžioji galimybė
Jei kalbame apie „didįjį pasitraukimą" ir nuolatines darbdavio prekės ženklo problemas, būtų teisinga kalbėti ir apie „didžiąją galimybę". Nenorėčiau, kad manytumėte, jog šiais laikais karjeros kelyje yra tik sunkumai. Kiekviena kliūtis iš tikrųjų yra rampa, nuo kurios galite pereiti prie kitos galimybės. Štai trys dalykai, kuriuos galite įtraukti į savo organizaciją.
PIRMAS
Savarankiškumas, geri santykiai ir kompetencija
Įtampa darbo rinkoje pasikeitė ir iš esmės virto kova dėl talentų. Po tiek metų laikas atsikratyti šio neigiamo savigynos termino ir pažvelgti į jį pozityviausiu žvilgsniu. Dabartinė darbo rinkos atmosfera yra tarsi didelė banga. Arba pasiduote jai, arba plaukiate kartu, mėgaujatės kelione ir panaudojate tai kaip pastangas stiprinant savo, kaip darbdavio, prekės ženklą.
Pagrindinės traukos ir išlaikymo priežastys: nepriklausomybė, geri santykiai ir kompetencija.
Įmonės kultūra, kurioje vertinamas indėlis, atsiliepimai ir idėjos, natūraliai skatins kūrybiškumą ir įsitraukimą leis kolegoms būti nepriklausomais yra tarsi sakys: „Aš tavimi pasitikiu ir tavo nuomonė yra svarbi". Juk visi žmonės nori būti išgirsti. Kai jautiesi gerbiamas ne tik dėl savo profesinių įžvalgų, bet ir kaip žmogus, užmezgamas ryšys tarp jūsų, kolegų ir komandos. Nors hibridinis darbas rado savo vietą, o mes vis dažniau dirbame iš namų, darbas vis tiek užima didžiąją dienos dalį. Jeigu žmogus nuolat nejaučia įtampos būti geriausiu, o tiesiog būti savimi, tai išlaisvina ir teigiamai veikia žmogaus darbinius pasiekimus bei santykius su kitais kolegomis. Galbūt ne visi darbuotojai jaučia norą augti ir plėsti savo komforto zoną, tačiau dauguma siekia intelektualinio stimulo, įvairovės ir perspektyvos. Žinių ir įgūdžių plėtimas padidina jūsų savivertę ir savigarbą, o tai lemia didesnį pasitenkinimą darbu. Po kolegų perkvalifikavimo atsiranda rizika, jog darbuotojai nebesijaus patogiai eidami tas pačias pareigas.

Labai svarbu rasti jiems naują iššūkį ar kitokį darbo turinį, kad pasitenkinimas darbu taptų įmonės pasitenkinimu.
ANTRAS
Mokyk ir pasakyk
Darbo rinkoje nebūtinai trūksta talentingų darbuotojų, tačiau egzistuoja neatitikimas tarp reikiamų įgūdžių ir turimo darbo jėgos potencialo. Spartėjanti pasaulio skaitmenizacija padidino skaitmeninių įgūdžių poreikį. Taigi pirmoji didžioji galimybė –mokyti ir perkvalifikuoti darbuotojus, kurie nesinaudoja skaitmeninėmis technologijomis.

Kam išgyventi visus (praktinius ir finansinius) vargus įdarbinant naujus darbuotojus, kai po nosimi turite neištirtą potencialą. Palaikydama mokymąsi ir asmeninį augimą, įmonė įgyja naujų įgūdžių ir padidina darbuotojų įsitraukimą.
Geriausias išlaikymas - leidimas darbuotojui augti.
Neleiskite, kad ši patirtis jus aplenktų. Už jūsų kolegų tobulėjimo slypi puikios asmeninės istorijos. O kas, jei stebėtumėte jų pažangą nuo pradžios iki pabaigos? Kaip leisti jiems papasakoti savo istoriją ir parodyti dėkingumą už suteiktas galimybes? Ar galite įsivaizduoti vertingesnę darbdavio prekės ženklo kūrimo kampaniją?
Valymo laikas
Ar tai rizika, kurią norite prisiimti?
Kita puiki galimybė – išsivalyti savo spintą. Apmokant bendradarbius, gali būti tinkamas metas pasitikrinti kompetenciją. Tinkami komandos vadovai labai prisideda prie jūsų darbdavio prekės ženklo kūrimo ir išlaikymo pastangų sėkmės. Dažnai mažesnio lygio organizacijos darbuotojai dalyvauja įvairiose mokymosi programose, tikimasi, kad jų vadovai be jokios pagalbos prisitaikys prie įgūdžių ir mąstysenos pokyčių grupėje. Žmonės palieka vadovus, o ne įmones.
Ar esate įsitikinęs, kad jums dirba tinkami lyderiai?
Būtinai pašalinkite įgūdžių neatitikimus aukščiausiuose organizacijos lygiuose.
Kai mokinys tampa mokytoju, bet jūs vis tiek elgiatės su juo kaip su praktikantu, žaidžiate su ugnimi.
TREČIAS
Gilus tyrimas
Teigiama, kad tūkstantmečio kartos darbuotojai yra mažiau ištikimi ir mažiau įsitraukę už ankstesnes kartas. Dėl to yra taip sunku juos pritraukti ir išlaikyti. Mažiausiai tikėtina, kad jus paliks bumo kartos darbuotojai, tai nebūtinai dėl didesnio įsitraukimo, bet dėl saugumo ir stabilumo siekio, o ne patirties ar įvairovės.

Į darbo rinką ateinantys jauni specialistai turi kitokį įsidarbinimo požiūrį. Jie siekia gero atlygio ir priedų bei ieško darbo, kurį būtų galima lengvai derinti su asmeniniu gyvenimu. Jie kandidatuoja ne tik dėl to, kad yra tinkami darbui, bet ir dėl to nes yra tinkami įmonei.
Jauni darbuotojai, turintys skaitmeninių įgūdžių, puikiai žino, kad jie yra paklausūs. Jie lengvai nepasiduoda, nori žinoti, kam atiduoda savo talentą ir kam jis bus panaudotas.
Šie nauji potencialūs klientai užtikrintai pasakys, ką gali pasiūlyti, tačiau tikisi, kad aiškiai paaiškinsite, kokią naudą gausite mainais. Kita galimybė – įsigilinti į įmonės kultūrą ir vertybes bei iš naujo apibrėžti, kam atstovaujate. Jei prieš dešimt metų būtumėte pelnęs medalį tiesiog ant įspūdingo plakato fojė užrašęs savo įmonės vertybes, tai dabar gali tekti pasistengti. Darant prielaidą, kad ištrynėte bendras įmonės vertybes, tokias kaip „skaidrumas ir geras klientų aptarnavimas", ir apibrėžėte konkretesnėmis. To paminėti nebeužtenka reikia praktinių įrodymų arba paversti šias vertybes apčiuopiamomis, t.y., kalbėjimas apie tai, kur keliauja jūsų pinigai, pasirodė esą puiki pokalbio pradžia tiek su klientais, tiek su potencialiais darbuotojais .
Patrick Depauw
CEO | Social Seeder