Dirbtinis intelektas ir automatizavimas gali sustiprinti žmogiškąjį prisilietimą įdarbinant
Jau daugelį metų dirbtinio intelekto (DI) plėtra įdarbinimo srityje kelia diskusijas, o kai kuriais atvejais ir baimę. Ar dėl automatizacijos įdarbintojai taps nebereikalingi? Ar algoritmai pakeis žmogiškąjį kontaktą, kuris talentų paiešką paverčia asmeniniu ir empatišku procesu?

Tikrovė yra kur kas mažiau dramatiška - ir kur kas įdomesnė. Dirbtinis intelektas ir automatizavimas čia ne tam, kad pakeistų atrankos specialistus. Šios priemonės iš tikrųjų gali sustiprinti komandų gebėjimus, supaprastinti darbo eigą ir pakylėti įdarbinimo procesą į naujas aukštumas. Talentų paieškos vadovams kovojant su augančiais įdarbinimo poreikiais ir didėjančiais kandidatų lūkesčiais, technologijų ir žmogiškųjų žinių sintezė pakeis žaidimo taisykles.
Efektyvumo didinimas neaukojant empatijos
Šiandien įdarbinimo specialistai susiduria su vis didesniu spaudimu, pavyzdžiui, jiems reikia greičiau įdarbinti darbuotojus, aktyviau bendrauti su kandidatais ir atlikti daugybę administracinių užduočių. Šie veiklos reikalavimai atitraukia talentų paieškos komandas ir įdarbinimo vadovus nuo prasmingų santykių su kandidatais kūrimo. Dėl šios problemos vėluoja įdarbinimo procesas, o tai galiausiai lėtina įmonių pajamas ir augimą.

Dirbtinis intelektas siūlo šio disbalanso sprendimą, nes automatizuoja pasikartojančias užduotis. Pavyzdžiui, CV atrankos įrankiai gali per kelias minutes apdoroti tūkstančius paraiškų ir pagal iš anksto nustatytus kriterijus atrinkti geriausius kandidatus. Panašiai, išmaniosios planavimo priemonės pašalina grįžtamąjį ryšį, kuris eikvoja įdarbintojų laiką. Remiantis „McKinsey“ 2023 m. ataskaita „Organizacijų būklė“, įmonių, kurios naudojo dirbtiniu intelektu paremtas priemones, įdarbinimo efektyvumas padidėjo 80 % - tai didelis pranašumas konkurencingose talentų rinkose.

Nepaisant daugybės privalumų, dirbtinis intelektas negali pakartoti įdarbintojų vertinimų niuansų, kūrybiškumo ir emocinio intelekto. Kultūrinės atitikties nustatymas, sudėtingų derybų vedimas ir pasitikėjimo kūrimas yra išskirtinai žmogiški įgūdžiai. Naudodami dirbtinio intelekto įrankius kasdienėms užduotims automatizuoti, įdarbintojai gali teikti pirmenybę vertingai veiklai.
Priimkite išmanesnius sprendimus naudodami duomenimis pagrįstas įžvalgas
Įdarbinimas visada buvo susijęs su žmonėmis, tačiau šiuolaikiniame skaitmeniniame amžiuje jis taip pat susijęs su duomenimis. Dirbtinio intelekto gebėjimas apdoroti ir analizuoti didžiulius informacijos kiekius leidžia įdarbintojams priimti labiau pagrįstus sprendimus kiekviename įdarbinimo proceso etape.

Pavyzdžiui, prognozuojamoji analizė leidžia talentų paieškos komandoms prognozuoti įdarbinimo poreikius remiantis rinkos tendencijomis ir vidaus duomenimis. Tada jos gali aktyviai spręsti talentų trūkumo problemas, kol jos dar netapo kritinėmis. Be to, dirbtinio intelekto įrankiai gali nustatyti įdarbinimo piltuvėlių dėsningumus, nurodyti kliūtis ir sritis, kuriose galima padidinti procesų efektyvumą.

Dirbtinis intelektas gali atlikti lemiamą vaidmenį formuojant talentų įsigijimo ir išlaikymo strategijas. Tinkamos priemonės analizuoja organizacijų pareigybių aprašymus, šaltinių strategijas ir kandidatų vamzdynus, kad aptiktų nesąmoningus šališkumus. Tada jos gali rekomenduoti pakeitimus, kurie leistų organizacijoms pritraukti įvairesnių ir labiau įtraukiančių kandidatų.
Sukurkite geresnę kandidatų patirtį
Dar niekada nebuvo taip svarbu, kad kandidatų patirtis būtų išskirtinė. 76 % darbo ieškančių asmenų teigia, kad ji turi įtakos tam, ar jie priims pasiūlymą. Pasitelkusios dirbtinį intelektą, įsigijimo komandos gali užtikrinti nuoseklumą ir personalizavimą plačiu mastu.

Pavyzdžiui, pokalbių robotai gali atsakyti į kandidatų užklausas 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, laiku pateikti informaciją ir užtikrinti, kad kandidatai dalyvautų jiems patogiausiu metu. Automatizuotos komunikacijos darbo eigos teikia atnaujinimus kiekviename etape, taip sumažindamos nerimą ar nusivylimą, kuris gali kilti ieškant darbo. Svarbu ir tai, kad dirbtinis intelektas gali kurti asmeninius kreipimusis pagal kandidato išsilavinimą, įgūdžius ir pomėgius.

Žinoma, įdarbinimo specialistai išlieka nepakeičiami, kai reikia puoselėti ryšius ir suprasti į žmogų orientuotus įdarbinimo elementus. Tai labai svarbu, nes 2023 m. daugiau nei 70 proc. darbo ieškančių asmenų teigė, kad pokalbio kokybė daro didelę įtaką jų sprendimui priimti darbą. Įdarbintojai yra organizacijos ambasadoriai, perduodantys jos kultūrą ir vertybes potencialiems darbuotojams. Naudodami dirbtinį intelektą logistikos ir veiklos elementams tvarkyti, įdarbintojai gali sutelkti dėmesį į tai, ką kandidatai vertina labiausiai: autentišką ir prasmingą dalyvavimą.
Žmonės + dirbtinis intelektas = įdarbinimo ateitis
Dirbtinis intelektas toli gražu nekelia grėsmės profesijai, bet suteikia galimybę iš naujo įsivaizduoti įdarbinimą. Talentų paieškos vadovų iššūkis nėra rinktis tarp dirbtinio intelekto ir žmonių atrankos specialistų. Tai - išsiaiškinti, kaip juos sklandžiai integruoti.

Leisdami dirbtiniam intelektui atlikti didelės apimties, pasikartojančias užduotis, įdarbintojai gali sutelkti dėmesį į strateginius ir santykinius įdarbinimo aspektus. Labai svarbus vaidmuo teks mokymams. Įdarbintojai turi žinoti, kaip interpretuoti duomenų įžvalgas ir išnaudoti visas automatizavimo galimybes. Tai užtikrins, kad technologijos pagerins, o ne sutrikdys jų darbo eigą ir leis jiems laisvai bendrauti su žmonėmis, puoselėti santykius ir kurti komandas, kurios skatina organizacijos sėkmę.

"Įdarbinimo ateitis - sustiprinti žmogiškąjį ryšį, o ne jį pakeisti. Su dirbtiniu intelektu kaip strateginiu sąjungininku galimybės yra neribotos."