...ir naujausią informaciją apie žmogiškųjų išteklių renginius bei kitą veiklą!
Duomenys nemeluoja: kaip DI keičia mokymą ir organizacijas
Yra garsi istorija iš JAV prekybos tinklo Target: įsiutęs tėvas kaltino parduotuvę, kad ši siunčia jo paauglei dukrai kuponus kūdikių prekėms. Po kelių savaičių jis paskambino atsiprašyti – dukra iš tiesų laukėsi. Algoritmas tai numatė iš jos pirkimų istorijos. Ši istorija parodo esmę: technologijos jau geba pažinti mus geriau nei mes patys. Dirbtinis intelektas (DI) ne tik analizuoja duomenis – jis supranta kontekstą, prognozuoja elgesį ir sprendimus. Tai ne ateitis – tai dabartis.
DI revoliucija darbuotojų mokymuose
DI keičia, kaip įmonės apmoko ir palaiko darbuotojus.
39% organizacijų jau naudoja DI mokymams.
47% pritaiko personalizuotus mokymosi kelius.
41% fiksuoja didesnį efektyvumą, 39% – mažesnes sąnaudas, 38% – didesnį įsitraukimą.
DI leidžia sukurti individualius mokymosi kelius, realiu laiku siūlo aktualų turinį ir numato, kur trūksta įgūdžių. Tokiu būdu L&D tampa proaktyvus – spragos ištaisomos dar prieš tampant klaidomis.
Žinių prieinamumas ir turinio kūrimas
Pažangūs DI asistentai (chatbotai) tampa darbuotojo vidiniu gidu – akimirksniu pateikia atsakymus apie procesus, sistemas ar taisykles. Tai trumpina naujokų įvedimo laiką ir taupo HR laiką.
Tuo tarpu generatyvusis DI leidžia per kelias minutes sukurti kursus ar testus iš įmonės dokumentų – tai, kas anksčiau trukdavo mėnesius ir kainuodavo tūkstančius.
Skirtingos kartos – skirtingas mokymasis
Darbo vietoje šiandien kartu dirba penkios kartos. Jauniausi – Gen Z – nori greito, vizualaus, personalizuoto turinio.
79% Z kartos ieškos naujo darbo, jei negaus galimybių mokytis.
77% renkasi mokymąsi per video.
Jie nori įrankių, veikiančių taip pat intuityviai kaip „TikTok“ ar „YouTube“.
Vyresnės kartos labiau vertina struktūrą ir praktinį mokymąsi, todėl organizacijoms reikia derinti skaitmeninius formatus su realiomis patirtimis.
DI atveria galimybę kurti turinį pagal poreikį ir profilį, tarsi turėtume tūkstančius mokymų vadovų, pritaikančių programas kiekvienam individualiai.
Požiūris į DI
Z karta – optimistiška, nori DI įrankių kasdienybėje. Vyresni – atsargesni, kol neįsitikina praktine nauda. Todėl svarbiausia – aiškiai parodyti, kaip DI palengvina jų darbą, ir ugdyti skaitmeninį raštingumą visose kartose.
Esmė: Dirbtinis intelektas jau ne tik kuria mokymus – jis mato, ko darbuotojams reikia, dar prieš jiems tai suprantant. Organizacijos, kurios sugebės tuo pasinaudoti, įgis konkurencinį pranašumą.