Emocinės gerovės svarba
Emocinė gerovė yra klestinčios darbo vietos pagrindas. Ji apima darbuotojų gebėjimą valdyti stresą, palaikyti pozityvius santykius, jausti savo darbo tikslą bei pastebėti pasiekimus. Kai darbuotojai yra emociškai sveiki, jie yra labiau įsitraukę, produktyvesni ir atsidavę savo darbovietei, o prasta emocinė sveikata gali lemti perdegimą, sumažėjusį produktyvumą ir didelę darbuotojų kaitą. Esame įsitikinę, kad to nenorite.
Šiek tiek skaičių:
1. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, depresija ir nerimas pasaulio ekonomikai kasmet kainuoja apie 1 trilijoną JAV dolerių dėl prarasto produktyvumo.
2. Bendrovės „Deloitte“ atliktas tyrimas parodė, kad kiekvienas 1 JAV doleris, investuotas į psichikos sveikatos iniciatyvas darbe, atsiperka 4 JAV doleriais, nes pagerėja sveikata ir produktyvumas.
3. Amerikos streso institutas praneša, kad stresas yra pagrindinė darbuotojų pasitraukimo iš darbo priežastis, o 83 % JAV darbuotojų patiria su darbu susijusį stresą.
Kaip padėti savo darbuotojams:
Nors visada verta paklausti (reguliarių apklausų ar individualių susitikimų metu), kaip geriausiai galite paremti savo darbuotojų gerovę, pateikiame keletą bendrų praktikų, jei siekiate sukurti produktyvią ir atsparią darbo vietą:
1. Teigiama darbo aplinka: Skatinkite pagarbos ir paramos kultūrą. Negalima nustatyti, ar darbo aplinka iš tiesų yra sveika, vien iš bendros biuro nuotaikos – reikia išklausyti kiekvieną savo komandos narį, kad tai užtikrintumėte. Reguliarios apklausos, individualūs susitikimai ir galimybė anonimiškai pateikti atsiliepimus yra būtini, kad darbuotojai jaustųsi išgirsti ir vertinami. Teigiama darbo aplinka mažina stresą ir didina bendrą pasitenkinimą darbu.
2. Lankstus darbas: Taip, mes vėl apie tai. Puikiai suprantame gyvo, „akis į akį“ bendravimo svarbą ir profesionalai sutinka, kad tai yra būtina. Tačiau šiandienos amžiuje lankstumas yra nepakeičiamas: nuotolinis darbas ir lankstus darbo grafikas padeda darbuotojams suderinti darbą ir asmeninį gyvenimą, sumažinti stresą bei pagerinti emocinę gerovę.
3. Reguliarios pertraukos: Tai savaime suprantama, bet dažnai pamirštama praktika. Skatinkite sveiką darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą, primindami darbuotojams reguliariai daryti pertraukas – kalbame apie tokias taisykles kaip „jokių susitikimų per pietų pertrauką“ ir nepanaudotų atostogų vengimą. Tai padeda išvengti perdegimo ir palaiko produktyvumą.
4. Prieiga prie psichinės sveikatos išteklių: Tai palyginti nauja, bet labai svarbi tendencija. Užtikrinkite, kad darbuotojai galėtų naudotis psichinės sveikatos priežiūros paslaugomis, pvz., konsultavimo paslaugomis, pagalbos darbuotojams programomis ir streso valdymo seminarais. Suprantame, kad daugelis įmonių turi biudžeto ir kitų resursų ribojimų, tačiau jau egzistuoja daugybė aukštos kokybės įrankių, kad nereikėtų visko kurti nuo nulio.
5. Fizinės sveikatos skatinimas: Ryšys tarp fizinės ir emocinės sveikatos yra nenuginčijamas. Skatinkite darbuotojus užsiimti fizine veikla, pasirūpinkite sveikais užkandžiais ir pasiūlykite sveikatingumo programas, apimančias mankštą, mitybą ir sąmoningumo praktiką. Pastebėsite skirtumą su dauguma darbuotojų, o net tie, kurie neįsitrauks, jaus jūsų rūpestį.