Interviu su HR: „Girteka Group talentų pritraukimo partnerė Gintarė Bukavičiūtė apie savo karjeros kelią ir įžvalgas žmogiškųjų išteklių valdymo srityje.

Mieli SmartHR Partners skaitytojai,

pirmasis žiemos mėnuo jau prasidėjo, o mes Jums pristatome naują interviu, šįkart – su „Girteka Group“ talentų pritraukimo partnerė Gintare Bukavičiūte!
Pokalbio metu Gintarė pasidalijo savo karjeros keliu žmogiškųjų išteklių valdymo srityje, papasakojo apie didžiausius iššūkius ir pasiekimus šioje srityje, o taip pat atskleidė svarbiausias savybes, kurios būtinos norint sėkmingai dirbti HR. Ji taip pat pasidalijo savo požiūriu į technologijų vaidmenį personalo valdyme ir kaip nuolat tobulina savo įgūdžius.

Kviečiame skaityti!

Kada ir kaip atsirado Jūsų susidomėjimas žmogiškųjų išteklių valdymu?
Kelionė žmogiškųjų išteklių valdymo srityje prasidėjo 2021 metais. Tai buvo pandemijos laikotarpis, tad tuo metu darbo pasiūla didelės patirties šioje srityje neturinčiam specialistui buvo palyginti siaura. Kadangi žmogiškieji ištekliai buvo ta kryptis, kurioje norėjau augti, pradžioje ryžausi priimti praktikanto rolės pasiūlymą dviems mėnesiams. Tikėjau savimi ir įdėjau daug nuoširdaus darbo, tad pasibaigus praktikos laikotarpiui man pasiūlė atrankų specialistės poziciją.

Prabėgus metams supratau, kad noriu didesnių iššūkių ir 2022 metais prisijungiau prie „Girteka Group“ talentų pritraukimo profesionalų būrio ir sėkmingai dirbu šioje įmonėje iki šiol talentų pritraukimo partnerės pozicijoje.
Kokios, Jūsų nuomone, yra trys svarbiausios savybės, reikalingos sėkmingai karjerai žmogiškųjų išteklių srityje?
Manau visų pirma reikia turėti smalsumo ir motyvacijos nuolatos mokytis. Antra – išmanyti pačią organizaciją, mes juk kuriame pirmą įspūdį apie įmonę, kurį susidaro kandidatas darbo pokalbio metu, verslą ir darbo rinką. Ir trečia – turėti gerus komunikacinius įgūdžius. Dar viena svarbi savybė, kurią noriu būtinai paminėti, yra, empatija. Tiek darbo pokalbio metu su išorės kandidatais, tiek dirbant organizacijos viduje su komandos narių ieškančiais vadovais, ši savybė padeda užmegzti ryšį ir pateisinti visų atrankoje dalyvaujančių šalių lūkesčius.
Iš ko susideda Jūsų kasdienis darbas ir kas teikia didžiausią pasitenkinimą darbo dienos pabaigoje?
Didžiausią darbo dienos dalį praleidžiu atrankų procesuose, bendraudama su kandidatais bei samdančiaisiais vadovais. Taip pat daug bendradarbiaujame komandos viduje. Bendrų susitikimų metu dalinamės iššūkiais, įžvalgomis, atliekame analizes ir kuriame kandidatų atrankos strategijas, tam, kad užtikrintumėm, jog darbo atrankoje dalyvaujantiems kandidatams būtų pasiūlyta tinkamiausia pozicija ir sukurta kuo geresnė darbo atrankos proceso patirtis.

Didžiausią pasitenkinimą dienos pabaigoje jaučiu tada, kai matau abipusiai laimingus žmones, tiek naujai įdarbintą kolegą, tiek samdantį vadovą, tiek visos komandos, į kurią prisijungia darbuotojas, narius.

Vis tik daugiausiai laimės man teikia matant kolegas, kuriuos man pavyko atrasti ir pritraukti, kylančius karjeros laiptais įmonės viduje. Tuomet jaučiuosi, jog mano kaip profesionalės indėlis pritraukiant tinkamus kandidatus į organizaciją yra reikšmingas ir kuriantis vertę.
Kokiu įgyvendintu žmogiškųjų išteklių projektu ypač didžiuojatės?
Praeitais metais turėjome iškeltą ambicingą planą. Per kiek daugiau nei pusmetį pasamdyti 100 pardavimų srities profesionalų. Kandidatams buvo keliami specifiniai reikalavimai. Buvo svarbi ne tik darbo pardavimų srityje patirtis, bet ir įvairių kalbų gebėjimo įgūdžiai, pavyzdžiui, italų, prancūzų, ispanų, vokiečių. Pamenu, jog teko savo įprastą dienotvarkę pakeisti kardinaliai ir persidėlioti prioritetus. Didžiuojuosi, jog per palyginti trumpą laikotarpį mano pavyko įdarbintų virš 60 žmonių. Šiame projekte daug padėjo bendradarbiavimas su įvairių komandų nariais: samdančiaisiais vadovais, darbdavio įvaizdžio formavimo komanda, žmonių ir organizacijos kultūros partnerėmis.

Šį projektą vertinčiau kaip išskirtinį savo karjeroje, kurio dėka pasisėmiau didžiulės patirties žmogiškųjų išteklių srityje, praplėčiau žinias pardavimų srityje ir užmezgiau daug naujų kontaktų.
„Pasitenkinimą jaučiu, kai matau abipusiai laimingus žmones – tiek kolegas, tiek vadovus.“
Ar naudojate technologijas personalo valdymo procesuose? Jei taip, kokias?
Pagrindinis darbo įrankis, kurį naudojame „Girteka Group“ yra „SAP SuccessFactors“ programa. Sistema apima daug funkcionalumų, pavyzdžiui, darbo skelbimų kūrimas, kandidatų valdymas, interviu planavimo automatizavimas bei duomenų analizė. Taip pat naudojame ,,Korn Ferry‘‘ sistemą. Ji padeda identifikuoti labiausiai tinkančius kandidatus. Be to, ši sistema padeda išgryninti darbuotojo kompetencijas ir, ir tobulinti turimus įgūdžius. Sekame dirbtinio intelekto panaudojimo tendencijas ir svarstome jo pasitelkimo galimybes.
Šioje srityje daug kalbama apie technologijas ir automatizavimą, kaip, Jūsų nuomone, neprarasti „žmogaus“ kalbant apie „žmogiškuosius išteklius“?
Kaip ir visur gyvenime ,svarbiausia yra neprarasti pusiausvyros ir sugebėti išlaikyti balansą. Mano giliu įsitikinimu, jokios technologijos nepakeis žmogiškosios empatijos ir nesukurs asmeninio ryšio bei pasitikėjimo taip, kaip tai sugeba kurti žmogus. Tačiau svarbu sekti tendencijas ir panaudoti technologijų kuriamas galimybes kuriant vertę.
Kaip tobulinate savo įgūdžius ir žinias personalo srityje?
Kasdieniuose darbuose siekiu visuomet įžvelgti kažką naujo ar pažvelgti į situaciją kitu kampu. Man patinka išeiti iš komforto zonos ribų ir dirbti dinamiškoje aplinkoje kas prisideda prie įgūdžių ugdymo tiek profesiniame, tiek asmeniniame augime.

Nuolat domiuosi žmogiškųjų išteklių tendencijomis, semiuosi žinių ir gerųjų praktikų iš kolegų bei kitų šios srities profesionalų. Domiuosi verslo ir rinkos naujienomis, dalyvauju konferencijose, seminaruose, klausausi video įrašų, seku įvairius nuomonės formuotojus socialiniuose tinkluose.
Esame labai dėkingi Gintarei už pokalbį ir nuoširdžias bei įkvepiančias mintis!