Nors tiek kietieji, tiek minkštieji įgūdžiai leidžia gerai įvertinti, ką geba kandidatai į darbo vietą, tik iš minkštųjų įgūdžių galima sužinoti, ar klientas yra orientuotas į klientą, ar ne.
Pavyzdžiui, įsivaizduokite, kad samdote pardavimų atstovą, kuriam sunku prisitaikyti prie įvairių situacijų ir valdyti stresą. Bendraudamas su ekscentriškais klientais, toks prekybos atstovas greičiausiai ant jų pyks arba nesugebės išspręsti jų skundų.
Todėl samdydami darbuotojus personalo vadovai turi atkreipti dėmesį ne tik į kietuosius įgūdžius. Pirmenybę reikia teikti minkštiesiems įgūdžiams, pavyzdžiui, bendravimui, darbui komandoje, gebėjimui greitai prisitaikyti, lyderystei, streso ir krizių valdymui bei konfliktų sprendimui.
Norėdami įvertinti bendravimo įgūdžius, paprasčiausiai suplanuokite prieš įdarbinimą atliekamos atrankos vaizdo pokalbį su kandidatais. Patikrinkite, ar nėra nekontroliuojamo nerimo požymių, išanalizuokite reakciją, taip pat atsakymų laiką.
Kitų įgūdžių, pavyzdžiui, komandinio darbo ir lyderystės, skambučio metu įvertinti negalėsite. Todėl gali tekti susisiekti su buvusiais potencialių darbuotojų darbdaviais, kad gautumėte daugiau informacijos.
Tikslas – ieškoti asmenų, kurie yra sąmoningi kitų atžvilgiu, gali visus kitus išlaikyti ir suteikti gerą klientų aptarnavimą net ir beveik neįmanomose situacijose. Atkreipkite dėmesį, kad tai nėra skirta tik klientų aptarnavimo skyriui.