1. Kaip pradėjote dirbti žmogiškųjų išteklių srityje?
Studijuodama niekada negalvojau, kad dirbsiu žmogiškųjų išteklių srityje. Savo ateitį siejau su verslo vadyba, maitinimo sektoriumi, netgi turėjau svajonę – įkurti restoraną. Studijų metais įsidarbinau administratore įmonėje, kurioje po 3 mėn. buvo įkurtas žmogiškųjų išteklių departamentas. Jo vadovei reikėjo asistento ir ji į pagalbą pasikvietė mane. Esu labai dėkinga savo pirmajai patyrusiai vadovei Rūtai, kuri sudomino ir „užkrėtė“ meile personalo sričiai, padėjo kertinius pamatus mano, kaip personalo vadovės, karjeroje.
2. Kokie, Jūsų nuomone, yra didžiausi iššūkiai specialistams, kurie tik pradeda dirbti personalo valdymo srityje? Ką jiems patartumėte?
Dažnai personalo specialisto darbas labai idealizuojamas. Manoma, kad tai nesibaigiančios įmonės šventės, „Karjeros mugės“, vien tik kūrybiški darbai. Taip, viso to yra, tačiau yra ir tvarkos, ataskaitų, „Darbo kodekso“ taisyklių. O kur dar didžiulė konkurencinė kova rinkoje dėl talentingų darbuotojų. Personalo valdymo sričių yra ne viena, todėl pradedant karjerą labai svarbu išsirinkti tą sritį, kuri tinka ir patinka asmeniškai. Patarčiau jau studijų metais kaupti patirtį ir kompetenciją atliekant įvairias praktikas, dalyvaujant mentorystės programose, savanoriaujant personalo konferencijose. Tai padės susipažinti su žmogiškųjų išteklių virtuve, išbandyti kuo daugiau personalo valdymo sričių. Dar labai svarbu išmanyti organizacijos, kurioje pradedate karjerą, verslo procesus ir modelį.
3. Kokios, Jūsų nuomone, yra trys svarbiausios savybės, reikalingos sėkmingai karjerai žmogiškųjų išteklių srityje?
Pirma, tai – gebėjimas sisteminti procesus, t.y. gebėjimas matyti, kaip galima pakeisti, patobulinti darbo procesus. Antra, reikalingas organizuotumas ir atkaklumas. Trečia –gebėjimas kalbėti skaičiais ir faktais. Be to, reikia išmanyti derybų meną ir komunikaciją. Ech, gavosi daugiau negu trys.
4. Kokiu įgyvendintu žmogiškųjų išteklių projektu ypač didžiuojatės?
Labai sudėtinga išskirti vieną, nes per 5 metus ERGO organizacijoje įgyvendinome ne vieną projektą. Džiaugiamės, kad buvome įvertinti „Nacionalinuose atsakingo verslo apdovanojimuose 2023“ ir tapome „Šeimai palankiausia darboviete“. Taip pat esame viena pirmųjų organizacijų Lietuvoje, kuri prieš kelis metus pasiūlė kompensaciją darbuotojams įsirengiant namų biurą. Vienas paskutiniųjų sėkmingų projektų – „ERGO Spinta“. Įkūrėme biure erdvę, kurioje kolegos gali keistis nebenešiojamais drabužiais, aksesuarais ir kitais daiktais. Tokiu būdu mažiname atliekų kiekį bei taršą, prisidedame prie išteklių taupymo ir tvarumo.
5. Ką dar norėtumėte pasiekti arba kokį projektą įgyvendinti?
Šiuo metu kuriame „Įvairovės ir įtraukties projektą“. Jaučiame atsakomybę šviesti tiek mūsų darbuotojus, tiek ir visuomenę, kad praplėstume ribas ir supratimą, jog įvairovė yra kur kas daugiau nei amžius, lytis ar odos spalva. Turime tikrai daug nuveikti šioje srityje keičiant mąstyseną ir požiūrį.