1. Kaip pradėjote dirbti žmogiškųjų išteklių srityje?
Tai buvo 2006 m., dar studijuojant, odinės galanterijos ir avalynės parduotuvių tinklo „Verus“ savininkas įžvelgė manyje potencialą (nors turėjau minimaliai patirties su žmonių vadyba, dirbdama pusmetį naktinio klubo administratore, ten ir pirmąkart išgirdau žodį „tabelis“ 😊), leido augti, mokytis, rinkti patirtį Personalo vadybininkės pozicijoje. Per ketverius metus patirčių buvo daug – nuo bazinių procesų (atrankos, darbo santykiai) iki tinklo darbuotojų mokymų organizavimo ir vedimo, atlygio ir motyvacinių sistemų formavimo, dalyvavimo įmonės plėtroje. Paskutiniais metais organizacijoje teko pavaduoti į motinystę išėjusią įmonės vadovę, tad augau, mokiausi, klydau visapusiškai – ne tik žmogiškųjų išteklių vadyboje, bet ir vadovavimo žmonėms bei verslui srityje. O laikai buvo įvairūs – nuo didžiulės plėtros iki 2008 m. atėjusios krizės metu patirtų iššūkių.
2. Kokie, Jūsų nuomone, yra didžiausi iššūkiai specialistams, kurie tik pradeda dirbti personalo valdymo srityje? Ką jiems patartumėte?
Na, gal nevadinčiau to iššūkiais – manau, kiekvienam, kuris nori ir mėgsta darbą su žmonėmis, net ir pati pradžia yra pilna įdomių atradimų. Labai svarbu prieš brendant į šią sritį įsivertinti savo meilę ir toleranciją žmonėms. Skirtingiems žmonėms. Jų nuotaikoms, sprendimams, kaip skirtingai matome visi dalykus, kas kiekvienam yra atsakomybė. Kad neskubėti nusivilti žmogumi (darbuotoju, kolega, vadovu), o kaip tik visada žiūrėti smalsiai – kad, va, pasirodo, ir taip būna. Kad kiekvienas iššūkis su žmonėmis taptų ne našta, o patirtimi, suvaldyta ir išspręsta situacija, pagalba verslui ir vadovui. Šalia procesų ir rutinos svarbu nenustoti žavėtis.
Mane iki šiol stebina ir žavi, kai mūsų jaunieji (dažniausiai) darbuotojai padaro sprendimą palikti įmonę ir išeiti „į niekur“, nes „eina ieškoti savęs“. Žavu, drąsu. Be sarkazmo.
Patarčiau pradedantiesiems – nebijoti, smalsauti, žavėtis ir svarbiausia – daryti ir veikti. Nėra neįmanomų sprendimų situacijose – yra nebent žodis „nenoriu“.
Aš pati mėgstu sprendimus ir veiklą. Labai kankinuosi, jei daug kalbame, nedarome, kapstomės procese. Patinka greitis, veikla ir rezultatai.
Tad – norėkite ir veikite! Klyskite ir vėl darykite. Turėkite ambicijų. Tegu iššūkiai jus tik skatina, o ne atstumia nuo žmogiškųjų išteklių srities 😊.
3. Kokios, Jūsų nuomone, yra trys svarbiausios savybės, reikalingos sėkmingai karjerai žmogiškųjų išteklių srityje?
Kaip tai beskambėtų – analitinis, strateginis mąstymas pirmiausia. Suvokti savo rolę ne tik siaurai, kaip administratoriaus (atrenku/įdarbinu/keičiu/nutraukiu), bet visų pirmiausia, kokia turi būti efektyviausia verslui (atsižvelgiant į verslo strategiją) struktūra, atsakomybės, kompetencijos. Kiek tai kainuoja. Numatyti rizikas ir galimybes, žvelgiant ne tik į šiandien, bet dažniau į rytojų. Ką ir kaip matuosim? Jei matuojam – ką tai duoda, ką su tuo darome. O kas iš to? Analitika paremti sprendimai.
Antra reikalinga savybė, be abejo, yra meilė žmonėms ir empatija. Bet – protinga empatija. Kuri leidžia suprasti, pajausti kitą, bet daryti teisingus sprendimus, o ne paremtus emocija. Mūsų, žmogiškųjų specialistų, rolė yra labai svarbi – esame tie, kurie per vadovų ugdymą, teisingą vidinę komunikaciją, įmonės kultūros puoselėjimą, įžvalgas, ugdymą ir įtraukimą, padedame darbuotojams siekti įmonės tikslų, išliekant motyvuotais, augančiais, realizuojančiais save. Kartais tenka priimti sprendimus ar padėti kitam vadovui priimti sprendimus, kurie emociškai yra sunkūs, bet būtini įmonės veikloje.
Trečia savybė, kuri be galo svarbi kiekviename darbe, yra pokyčių valdymas. Nebijoti pokyčių, juos inicijuoti, jei to reikia. Būti partneriu kitiems vadovams, patariant, kokių pokyčių komandose reikia, padėti kartu pokyčius įgyvendinti, palaikyti. Pokyčiai nėra baisūs, jei tinkamai pasiruoši. Ir, žinoma, keistis ir pačiam – augti, mokytis. Man pokyčiai labai patinka (ir esu stipri tame), nes jie kuria iššūkius, kuriuos labai įdomu valdyti, o su tuo ateina patirtys.
Dar labai noriu paminėti ketvirtą – smalsumas. Būti smalsiems – o kas būtų, jeigu, o ką daro kiti, o kas naujo darbo rinkoje kitose šalyse, o kas bus po kelių metų? Žavėtis, smalsauti – juk su žmonėmis taip įdomu dirbti! Niekada nebūna nuobodu – kiekviena diena pilna istorijų, patirčių, netikėtumų. Ir tai, kad esame visi skirtingi, mane, asmeniškai, labai žavi. Tai – stiprybė komandose, ne silpnybė. Svarbu įmonėje, komandose vadovautis tomis pačiomis vertybėmis. Tada, net būnant skirtingiems, esame supratingi ir pagarbūs.
4. Sakykite, iš ko susideda Jūsų kasdienis darbas ir kas teikia didžiausią pasitenkinimą darbo dienos pabaigoje?
Kiekviena diena būna kitokia😊. Kalendoriuje darbai suplanuoti porai savaičių į priekį ir dar toliau. Be dalyvavimo einamuose projektuose (jie būna labai skirtingi, priklausomai nuo įmonės situacijos – plėtra, rekonstrukcijos, organizaciniai pokyčiai, procesų optimizavimas/diegimas), stengiuosi pakankamai laiko skirti savo komandai ir kitiems vadovams. Taip pat dalį dienos atiduodu skaičiams ir analizei. Dažnai tenka netikėtai „įšokti“ ir padėti vadovams valdyti situacijas, kurios iškyla dėl darbuotojų. Taip pat nuolatos vyksta įvairūs mokymai – kai kuriuose tenka dalyvauti turinio kūrime, o kai kuriuos (DISC, „Vertybių akademiją“) – vesti pačiai.
Nors esu patyrusi (ir net ne kartą), kad didžiausia ir svarbiausia ŽI žmonių veikla – organizuoti gerus vakarėlius. Na ką – juokas juokais, bet žmonėms reikia duonos ir žaidimų😊.
Dienos pabaigoje didžiausią pasitenkinimą jaučiu tada, kai diena būna produktyvi. Kai, vakare pasakojant savo vyrui ar mergaitėms (dukroms) apie dieną, pasakau – įdomi diena šiandien buvo. Man labai svarbu žinoti, jausti, kad kuriu vertę organizacijai. Per tai, žinoma, save realizuoju taip pat😊.
Labai patinka bendrauti su darbuotojais, esamais ir būsimais, ir buvusiais. Be galo patinka vesti mokymus ar „Vertybių Akademiją“, nes tomis dienomis esu arčiausiai mūsų žmonių – jaučiu, kuo jie gyvena.