Interviu su HR: „Impact brands" komunikacijos ir renginių vadove Vaida Krikštaponyte apie savo karjeros pradžią ir darbą su įkvepiančia komanda

Mieli SmartHR Partners skaitytojai,


pirmasis pavasario mėnuo jau eina į pabaigą, o mes Jums pristatome naują interviu, šįkart – su „Impact brands" komunikacijos ir renginių vadove Vaida Krikštaponyte.


Pokalbio metu Vaida pasidalino savo patirtimi apie tai kaip sekėsi prisitaikyti prie dinamiškos aplinkos, atskleidė, kokios savybės ir įgūdžiai padeda efektyviai atlikti darbą tokioje srityje. Taip pat dalyvė pasidalijo savo požiūriu į komandos formavimą, komunikacijos svarbą ir asmeninį tobulėjimą, pabrėždama, kaip svarbu išlaikyti pusiausvyrą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo.


Gero skaitymo!

Kas jus įkvėpė pasirinkti karjerą personalo valdymo srityje? Ar tai buvo planuotas kelias, ar atsitiktinumas?
Mano gyvenimas gražus savo laimingais atsitiktinumas. Vadinasi, savo profesinį kelią atradau eidama per neplanuotas, bet mane suformavusias patirtis. Esu baigusi kūrybos visuomenės komunikacijos magistrą ir dar studijų metais po praktikos pradėjau dirbti renginių organizavimo įmonėje. Buvau atsakinga už pasiūlymų klientams ruošimą, pristatymą, renginių planavimą ir vykdymą. Tokioje pozicijoje tekdavo nemažai bendrauti su kitų įmonių personalo skyriaus atstovais. Šis darbas dar tada pasirodė be galo įdomus, tad vadovas leido prisidėti prie naujų darbuotojų ir praktikantų atrankos tuometinėje darbovietėje. Kai prasidėjo Covid-19, renginiai buvo vieni pirmųjų, kurie buvo priversti paspausti „Stop“ mygtuką. Tokį spustelėjau ir aš. Pasiruošiau vykti į savanorystę Italijoje, bet tuo pačiu sulaukiau pasiūlymo sudalyvauti atrankoje į vieną poziciją Amerikos įmonėje ir sėkmingai ten įsidarbinau. Pasibaigus mano patirčiai tiek savanorystėje, tiek tuometinėje darbovietėje, grįžau į Lietuvą ir ėmiau žvalgytis, ką įdomaus galima atrasti darbo rinkoje. Taip radau „Impact Brands“ ir tobulai man pritaikytą poziciją šioje įmonėje. Atrodė per gerai, kad tai galėtų būti tiesa. Specialybė apėmė komunikaciją (mano studijas), renginius (mano profesinį įdirbį) ir buvo personalo skyriuje (tai, apie ką buvau pradėjusi svajoti). Sudalyvavau atrankoje ir darbo svajonė išsipildė. Taip mano profesinį kelią ir suformavo įvairių atsitiktinumų seka.
Ar galėtumėte pasidalinti su kokiais konkrečiais iššūkiais susidūrėte per savo karjerą ir kaip jų įveikimas padėjo augti tiek profesiniu, tiek asmeniniu lygiu?
Mano profesija susideda iš kelių dalių: renginių, komunikacijos ir mokymų. Visų jų didysis iššūkis yra amžinas tobulėjimas ir minkštųjų įgūdžių lavinimas. Renginių sritis savaime yra vienas didelis iššūkis. Per visą savo darbo praktiką neturėjau nė vieno renginio, kuris visu 100 % vyktų taip, kaip buvo suplanuotas. Šioje srityje dirba daug skirtingų partnerių, yra labai daug detalių, kurias būtina suderinti, kad renginys įvyktų sėkmingai, renginiuose itin griežti terminai. Vieną kartą esame turėję renginį, kuris priminė kalbų rašinėlius mokykloje, tema „Mano nesėkmingiausia diena“. Šiame renginyje maitintojams pridegė beveik visos žuvies porcijos, į kitą vietą nuvyko ir dėl to pas mus atvykti vėlavo renginio vedėjas, mums pamiršo pristatyti vandenį renginio svečiams, atvyko mažiau renginio asistentų, dėl ko man pačiai teko bendrauti užsienio kalba, kurios gerai nemoku, renginyje ne kartą prireikė medikų pagalbos – šis sąrašas neturi pabaigos. Ką iš tokių atvejų labai gerai išmoksti, tai kad nėra laiko sėdėti ir dejuoti, ieškoti kaltų ar skųstis gyvenimu – turi iškart imtis veiksmų. Dėl to renginių žmonės būna labai kūrybiški, puikūs problemų sprendėjai ir projektų valdytojai. Komunikacija, nors ir labai įdomi, turi itin sunkiai apibrėžiamą sėkmės receptą. Nesvarbu, kiek mokymų ar taisyklių žmonija parašytų apie tai, kaip reikia teisingai bendrauti, šioje srityje nuolat susiduriame su iššūkiais. Nėra universalių, išskaičiuojamų bendravimo sėkmės formulių. Vieną kartą buvau atsakinga už įmonės tinklalaidės kūrimą, turėdavau pakviesti svečius įrašyti pokalbį su vadovu nuotoliniu būdu. Svečias manęs paprašė perkelti įrašymo laiką, nes tą dieną jis skris ir gali nespėti. Aš visiškai nepagalvojau, kad svečias skris šios tinklalaidės įrašyti pas mano vadovą. Po to karto išmokau neskubėti daryti prielaidų, geriau kelis sykius perklausti ir pasitikslinti. Mokymų srities iššūkis yra tai, kad žmonės labai nori mokėti, bet žymiai mažiau siekia mokytis. Sunkiausia ir yra padėti atrasti motyvaciją, išlaikyti discipliną ir padėti teisingai pasirinkti mokymų metodus.
Jei galėtumėte grįžti į savo karjeros pradžią, ką darytumėte kitaip?
Šią akimirką įgyvendinu savo profesinę svajonę. Šiek tiek neramu net galvoti, kad kažką turėjau daryti kitaip – galbūt nebūčiau atėjusi ten, kur dabar stoviu. Visgi, jei kažką galėčiau pasakyti jaunesnei sau, tai paraginčiau kuo anksčiau imtis įvairios praktikos, prisiliesti prie kuo daugiau įvairių projektų ir atsakomybių, bendrauti su kuo daugiau mane dominančios srities profesionalų ir, žinoma, patirčiau susirasti sau ne vieną gerą mentorių. Mokytojų vertė mūsų gyvenimuose yra neišmatuojama.
Kaip Impact Brands formuoja savo organizacinę kultūrą? Kokie yra pagrindiniai principai?
„Impact Brands“ organizacinė kultūra turi didelę reikšmę, tam skiriama daug įmonės resursų. Darbuotojas yra įmonės prioritetas. Jei jis jaučiasi gerai, darbuotojas pasirūpins, kad ir įmonės klientas jaustųsi taip pat arba net dar geriau. Įmonėje vyrauja lanksti darbo aplinka, prisitaikanti prie skirtingų darbuotojų poreikių. Taip pat daug dėmesio skiria asmeniniam ir profesiniam augimui. Dėl šios priežasties, įmonėje daug dėmesio skiriama mokymams, gilinamasi į individualius darbuotojo tikslus ir poreikius. Įmonėje vyksta ne tik darbuotojų kvalifikacijos kėlimo mokymai, bet ir seminarai skirti psichinei sveikatai, darbuotojai mokomi rūpintis savo emociniu gerbūviu, ramiai sutikti ir valdyti stresines situacijas, atpažinti nuovargio simptomus. Nors visi įmonės darbuotojai dirba nuotoliniu būdu, skatinamas tarpusavio bendravimas ir bendradarbiavimas, komandos nariai susitinka pasimatyti ir gyvai: yra įvairių renginių ir iniciatyvų, darbuotojai kartu keliauja savanoriauti, mėgsta aktyviai leisti laiką. Įmonėje taip pat vyrauja plokščioji (horizontalioji) hierarchijos sistema – ji ypatingai stipriai formuoja bendrą įmonės kultūrą ir komandos narių tarpusavio santykius.
Kaip motyvuojate ir įkvepiate savo komandą? Ar turite kokių nors unikalių praktikų?
Laimėjau loteriją ne tik įdomių profesijų traukime, bet ir komandos bingo. Turiu tikrai įkvepiančią, atsakingą, itin atsidavusią ir nuolat tobulėjančią komandą. Pati, formuodama savo komandą, vadovaujuosi keliomis taisyklėmis. Visų pirma, pasipildžius komandai, kartu su naujoku skiriame daugiau laiko susipažinimui. Naujokai atlieka asmenybės testus, savianalizes, mes apsibrėžiame darbo ir bendravimo taisykles, lūkesčius ir atsakome į svarbiausius klausimus. Vėliau turime reguliarius skambučius, atliekame darbuotojui pritaikytus pažinimo ir tobulėjimo pratimus. Tiesa, darbuojantis su komanda turime keletą įdomių praktikų – atidarome „Bėdų turgų“, kur pasidaliname sunkumais arba organizuojame „Pageidavimų koncertą“, kur komanda išsako, kas artimiausiu metu jiems atneštų daugiau džiaugsmo darbe. O tada jau mano atsakomybė spręsti „Bėdų turgaus“ problemas ir pildyti „Pageidavimų koncerto“ užklausas. Taip pat mano komandoje „nebijome būti vaikais“ – turime nemažai žaismingų užsiėmimų ir praktikų. Komandos minčių dalinimosi ir idėjų generavimo sesijose naudojamės skirtingais kūrybiškumo skatinimo metodais, atliekame simuliacines užduotis, kuriame komandos narių superherojus ir būtent juos pristatome komandos naujokams kaip savo alter ego ir panašiai. Žaidžiam ir į savo žaidimus įtraukiame kitus.
Kaip sprendžiate sudėtingas situacijas, susijusias su darbuotojų konfliktais ar motyvacijos stoka?
Geriausia yra numatyti rizikos veiksnius ir imtis prevencinių priemonių dar prieš kritines situacijas, padaryti viską, kad jų pasitaikytų kuo mažiau. Šiai problemai spręsti nėra geresnės priemonės nei atviras pokalbis. Labai svarbu komandoje kurti tokį mikroklimatą, kur visi galėtų vienas kitu pasitikėti ir atvirai kalbėtis. Didžioji dalis problemų yra pakankamai lengvai išsprendžiamos, tik apie jas nėra laiku kalbama. Mes vadovaujamės motto „Kuo anksčiau pasakai apie problemą, tuo greičiau ji gali būti išsprendžiama“. Ko gero, vienas sudėtingiausių žingsnių šiame procese yra tinkamas išklausymas. Tikrai svarbu ne tik sukurti tokią terpę, kurioje galima išsikalbėti, bet ir užtikrinti, kad tai, kas buvo pasakyta, bus tinkamai išgirsta. Mano komandoje šiuo metu nesame turėję konfliktų, nes visada skatinome viena kitą kalbėtis, o be to, kuo labai džiaugiuosi, mano komanda ypatingai gerai moka klausytis. Tikriausiai, tokios jau tos personalo skyriaus žmonių stiprybės. Motyvacijos svyravimai, tuo tarpu, yra natūralūs – me negalime būti geriausia savo paties versija kasdien ir tą labai svarbu suprasti tiek komandų vadovams, tiek patiems specialistams. Jei tai yra laikinas nuotaikos svyravimas ir motyvacijos pokytis, kartais užtenka tiesiog jame išbūti. Tokiais atvejais gali padėti nedideli aplinkos, darbo užduočių ir rutinos pakeitimai, maži apdovanojimai sau pačiam, įvairių susikaupimo metodų taikymas. Man tokiais atvejais padeda pokalbis su savimi. Mėgstu atsitraukti ir pasižiūrėti į savo darbą iš šalies, prisiminti gražiausias akimirkas, atsakyti sau, kas mane skatina judėti pirmyn ir kuo savo įmone ir darbu aš didžiuojuosi. Bet kiekvienam tinka vis kitokie metodai, tad labai svarbu prieš tai pažinti save arba savo komandos narį, kurio motyvacijos švieselę reikia paryškiinti.
Kokios yra didžiausios HR srities tendencijos, kurias šiuo metu stebite? Kaip jos veikia jūsų organizaciją?
Šiuo metu stebime naują perversmą darbo vietos klausimų ruletėje. Daug įmonių iš nuotolinio darbo jau yra perėjusios į hibridinį modelį ir vis intensyviau siekia sugrąžinti darbuotojus į biurus. Tuo tarpu mes visada dirbome ir toliau dirbsime nuotoliniu būdu, tad norintiems daugiau keliauti, gyventi gamtos apsuptyje, išlaikyti judėjimo autonomiją tai tampa svarbiu kriterijumi ieškant darbo. Taip pat mums labai pasisekė, nes gyvename tokiu laikotarpiu, kai įmonės ypatingai stengiasi dėl savo darbuotojų, steigia vis naujų papildomų naudų. Mes taip pat vertiname situaciją rinkoje ir plečiame savo naudų paketą. Mane asmeniškai labai džiugina tai, kad įmonės vis daugiau dėmesio skiria ir darbuotojo profesiniam bei asmeniniam ugdymui, jo emocinei gerovei. Jau kurį laiką dėl to vykdome asmeninių tobulėjimo planų programą, intensyviai dirba mūsų mokymų specialistė, organizuojame įvairius mokymus įmonės viduje, kviečiame lektorius.
Kaip atrodo „geras“ darbuotojas jūsų įmonėje? Kokias savybes labiausiai vertinate?
Darbo pokalbių metu, jei kandidato paklausi apie tai, kas labiausiai džiugina, dirbant „Impact Brands“, praktiškai visi kolegos atsako „komanda“. Tikrai daug dėmesio skiriame ne tik tam, kad kandidatas išpildytų techninių žinių poreikius, bet ir atitiktų komandos dvasią. Jei reikėtų sukurti mūsų darbuotojo avatarą, sakyčiau, kad tai yra toks komandos narys, kuris yra labai draugiškas, supratingas, atviras, linkęs ištiesi pagalbos ranką, žingeidus ir motyvuotas, nuolat tobulėjantis. Žinoma, svarbu atitikti pagrindines įmonės vertybes, kurios yra skaidrumas, kokybė, inovatyvumas, empatija ir įgalinimas. Kaip ir visuose santykiuose, taip ir darbiniuose, vertybinis atitikimas yra vienas iš kertinių kriterijų gerai partnerystei.
Darbo ir asmeninio gyvenimo balansas yra labai svarbus. Kaip jūs asmeniškai išlaikote šį balansą dirbdama tokioje dinamiškoje srityje?
Kadangi įmonė dirba nuotoliniu būdu, man pačiai yra žymiai lengviau išlaikyti darbo ir asmeninio gyvenimo balansą. Svarbu tik nepainioti darbo ir poilsio erdvių. Įgyvendinus šią sąlygą, darbas iš namų man leidžia daug keliauti, tiek Lietuvos teritorijoje, tiek ir už jos ribų. Sutaupau daug laiko iš ryto ir po darbo, tad galiu skirti papildomas valandas poilsiui ir asmeninėms veikloms, įvairiems hobiams. Dažniausiai mes patys esame atsakingi už tokio balanso sukūrimą, o man jį palaikyti padeda įvairios papildomos veiklos.
Kaip manote, kokios bus pagrindinės HR tendencijos ateinančiais metais ir kaip jos paveiks darbo rinką?
Manau, kad personalo srityje matysime daug darbuotojams palankių tendencijų. Šiuo metu įmonės imasi įvairių darbuotojų pritraukimo strategijų, gilinasi į darbuotojo ne tik profesinius, bet ir asmeninius poreikius. Įmonės atlieka vis daugiau darbuotojų poreikių, jausenos, įsitraukimo tyrimų ir analizių. Vis daugiau kalbama apie įmonės kultūrą ir jos formavimą, apie mikroklimato kūrimą. Pastebimas vis didesnis dėmesys ne tik darbuotojo fizinei, bet ir emocinei sveikatai. Keičiasi darbuotojų įgūdžių poreikis, darbo rinką ir patį darbuotoją formuoja įvairūs technologiniai pokyčiai ir globalūs įvykiai. Ir šie pokyčiai tampa vis spartesni, tad lankstumas, gebėjimas prisitaikyti dinamiškoje aplinkoje, spartus augimas ir toliau bus vienos iš labiausiai vertinamų darbuotojų savybių.
Kokius patarimus duotumėte HR specialistams, kurie tik pradeda savo karjerą?
Personalo sritis yra labai įvairiapusė, reikalaujanti daug stiprių minkštųjų įgūdžių – ypatingos empatijos, aiškios komunikacijos, atitinkamo emocinio intelekto ir daugybės kitų savybių. Pradedantiesiems specialistams patarčiau atkreipti dėmesį į savęs pažinimą ir suvokimą, savo neapčiuopiamų kompetencijų ugdymą, žmonių pažinimą ir meilės jiems ugdymą. Patarčiau imtis daug įvairių projektų, nebijoti naujovių – per tai pažinti šią sritį ir save patį, kaip personalo skyriaus atstovą. Svarbu nepamiršti, kad ši profesija yra apie žmogų ir žmogui.