5. Sakykite, iš ko susideda jūsų kasdienis darbas ir kas teikia didžiausią pasitenkinimą darbo dienos pabaigoje?
Diena dienai nelygu. Kartais tai – tiesiog rutininiai darbai, diskusijos su savo ir kitomis komandomis ir pan. Tačiau dažnai tai tam tikras persijunginėjimas tarp funkcijų – dalį dienos laiko užima darbai, susiję su personalo klausimais (pokalbiai su atrankas vykdančiais darbuotojais ir samdančiais vadovais, veiksmų planavimas ir perdėliojimas, naujų, netradicinių metodų paieškos, darbuotojų identifikuotų tobulintinų sričių sprendimas su kitomis komandomis ir t.t.), tada – užduotys, susijusios su vidaus komunikacija ir trečia – tai, kas apima išorės komunikaciją ir rinkodarinius veiksmus (tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse). Užduočių spektras gana platus, o tai, kad tenka persijunginėti tarp skirtingų funkcijų, tampa ir tam tikru iššūkiu, ir teikia tam tikrą pasitenkinimą, nes rutinos niekada nebūna.
Jei tą dieną buvo užbaigtas kažkoks stambus projektas – faktas, kad tai ir teiks didžiausią džiaugsmą dienos pabaigoje. O jei stambesnių projektų nėra, tai baigęs darbus tuomet pasidžiaugiu, jei pavyksta padaryti viską, ką buvau suplanavęs tai dienai. Mes gyvenam tokioj visuomenėj, kai aplinka spaudžia ir įpareigoja būti maksimaliai produktyviais, bet juk tai iš esmės gali vesti link beprotybės. Todėl svarbu mokėti pasidžiaugti ir mažais dalykais – gautu teigiamu grįžtamuoju ryšiu, atsiųstu kolegos palinkėjimu, arba tiesiog išsiųsti el. laišku nepatogia tema, kai tai atidėliojai keletą dienų ar savaičių. Kažkaip taip.
6. Kokiu įgyvendintu žmogiškųjų išteklių projektu ypač didžiuojatės?
Mano patirtis šioje srityje dar pakankamai kukli, tai ir tų projektų nėra tiek daug. Visgi, labiausiai pasididžiavimą kelia tiek įmonės viduje, tiek ir išorėje įgyvendintas (ir dar tebeįgyvendinamas) pakankamai kompleksinis Dakaro ralio projektas, kuris integruotas tiek į darbuotojų paiešką ir atrankas, tiek į darbdavio įvaizdį, tiek į darbuotojų motyvavimą ir įsitraukimo didinimą, tiek į išorės komunikaciją, tiek į prekės ženklo žinomumo didinimą ir t.t. Kiti, man gal atrodantys mažesnės apimties projektai, keliantys džiaugsmą – darbuotojų motyvacinės sistemos kūrimas ir plėtojimas įtraukiant vis naujas priemones, procesų, kurių iki šiol nebuvo organizacijoje, parengimas ir praktinis jų įgyvendinimas.
Visgi, norėčiau išskirti ir dar vieną projektą, kuris, galbūt, labiau priskirtinas išorės komunikacijos sričiai – Lietuvos sunkvežimių mechaniko konkurso organizavimas 2023 metais. Tai pirmas toks konkursas Lietuvoje, kurį surengėme pernai metais ir, manau, kad pirmas blynas gavosi visai gerai iškepęs. Pagrindinis šio projekto tikslas – didinti komercinio transporto automechaniko profesijos žinomumą ir patrauklumą Lietuvoje.
7. Ko dar norėtumėte pasiekti arba kokį projektą įgyvendinti?
Mano tikslas ir ambicija – kad įmonė, kurioje dirbu, taptų geriausia darboviete savame sektoriuje. Taigi, su komanda nuolat ir galvojam ir prisigalvojam visokių projektų ir veiklų, kad link šio tikslo eitume. Kartais gal visai ir neblogai sekasi, o to ypač geras indikatorius – kai pamatai, kad tiesioginiai verslo konkurentai pradeda žingsnis prie žingsnio tave kopijuoti ir daryti tą patį, ką mes jau esame padarę ir jau kurį laiką taikome savo įmonėje (arba nebetaikome, nes pamatėme, kad tai neveikia, neduoda norimo rezultato, o atima pernelyg daug laiko ir pastangų). Tuomet ir kyla toks vidinis pasididžiavimas, kad „Na va, čia mes jau esam galva aukščiau“.
8. Ar naudojate technologijas personalo valdymo procesuose? Jei taip, kokias?
Taip – kompiuterius, telefonus (juokiasi). Mūsų organizacija dar nėra tokia didelė, kad kiekvienam procesui reikėtų kažkokios sistemos, specifinės technologijos ir pan. Kur galim – stengiamės prasisukti su MS programinės įrangos paketu, nes jį puikiai galima išnaudoti atliepiant mažesnės ar vidutinio dydžio organizacijos poreikius (nekalbu tik apie „Excel“ lenteles, bet ir ėjimą šiek tiek gilyn – „MS List“ integracijas, „MS Forms“ vidinėms apklausoms, „MS Flow“ procesų susidėliojimą automatizacijai, kur tai įmanoma, „MS Sharepoint“ ir t.t. Ne taip seniai vidinei mokymų platformai pasirinkome išorinį partnerį ir dabar darbuotojai mokymų medžiagą ir kursus gali pasiekti per „Coursy“ platformą. Vidaus email komunikacijai naudojame „MailChimp“, kas labai gelbsti su visa siunčiamų vidinių el. laiškų analitika. Tai čia turbūt pagrindiniai įrankiai, ką būtų galima išskirti ir akcentuoti.
9. Šioje srityje daug kalbama apie technologijas ir automatizavimą, kaip, jūsų nuomone, neprarasti „žmogaus“, kalbant apie „žmogiškuosius išteklius“?
Nemanau, kad tai gresia. Jau pats srities apibrėžimas aiškiai nurodo, kad čia centre – žmogus, tad kad ir kaip technologijos sparčiai eis į priekį, žmogus visada išliks. Mums tik nereikia bijoti tos technologinės pažangos ir su ja elgtis taip, kad ji mums tik labiau pagelbėtų (imkim paprastą pavyzdį, kokį nors procesą, kuriame yra daug rankinio darbo. Jį automatizavus, atsiriša rankos ir tą patį laiką galima skirti gilesniems pokalbiams su kolegomis ar kitais darbuotojais, o per tai galima gauti labai daug „minkštos informacijos“, kurios technologijos, bent jau artimiausiu metu, nemokės nei pasiimti, nei tinkamai apdoroti). Čia dar grįžtant prie analitinės žmogiškųjų išteklių dalies – technologijos gali matyti tik grynus skaičius, vargu, ar artimu metu gebės tinkamai įvertinti ir interpretuoti priežastinius ryšius, o žmogus supras, kad už skaičių slepiasi žmonės ir į juos gebės pasižiūrėti šiek tiek platesniu aspektu.
10. Kaip tobulinate savo įgūdžius ir žinias personalo srityje?
Kai tik įžengiau į šią sritį, visą informaciją į save gėriau kaip kempinė – mokymai, kursai, seminarai, paskaitos, knygos, podcast'ai ir t.t. Ir neslėpsiu – buvo laikas, kai jaučiausi pavargęs nuo visos tos teorinės medžiagos gausos. Be to, juk informacija turi tendenciją atsikartoti. Tad dabar viską atsirenku gerokai selektyviau. Man šiuo metu, ko gero, labiausiai gelbsti priklausymas HR bendruomenei būnant HRklubo nariu – jei jaučiu, kad kažkur stokoju žinių, žinau, kad bendruomenėje tuo klausimu gali būti labiau patyrusių, tad atsakymo pirmiausia ieškau ten.
Man patinka augti drauge su savo komanda, jei kažko nežinau – nebijau to pasakyti (iš kitos pusės – būtų tiesiog nenormalu viską žinoti), ir tuomet atsakymo susėdę ieškome drauge. Jos internetuose šiais laikais yra tiesiog apstu, tik mokėt pasiimti tai, ko tau reikia. O Google pamažu vis labiau pakeičia chatGPT.