Interviu su HR: „IKI Lietuva“ talentų pritraukimo skyriaus vadovę Vaidilutę Žukauskienę HR sritis sudomino psichologijos studijų metu
Kas HR profesionalę paskatino pradėti dirbti HR srityje?
Šįkart paruošėme Jums interviu su IKI Lietuva talentų pritraukimo skyriaus vadove Vaidilute Žukauskiene! Interviu HR srities profesionalė kalba apie savo kasdienybę darbe, didžiausią pasitenkinimą suteikiančiais darbais bei projektus, kuriais itin didžiuojasi. Vaidilutė noriai dalijasi ir vertingais patarimais žmogiškųjų išteklių specialistams, kurie tik pradeda savo karjerą šioje srityje. Kviečiame skaityti!

1. Kaip pradėjote dirbti žmogiškųjų išteklių srityje?

Studijavau psichologiją ir supratau, kad noriu dirbti versle. Taigi kelias buvo aiškus. Pradėjau nuo mokymų apie labai žmoniškus dalykus – komunikaciją, viešą kalbėjimą, laiko planavimą. Vėliau atsirado pardavimų ir kitos temos.

Tuomet pakliuvau į kolektyvą, „sergantį“ atrankomis. Užkrėtė ir mane. Keičiantis rinkai atrankos virto darbuotojų paieška, išmokau taikyti kompetencijų vertinimo metodikas, dirbti su samdančiais vadovais.

2. Kokie, Jūsų nuomone, yra didžiausi iššūkiai specialistams, kurie tik pradeda dirbti personalo valdymo srityje? Ką jiems patartumėte?

Ir pradedantiems, ir įsibėgėjusiems kartais būna sudėtinga išbalansuoti tarp žmogaus ir verslo interesų. Viena iš personalo specialistų atsakomybių yra padėti kolegoms išnarplioti įvairias žmogiškąsias bendravimo situacijas kolektyve, bet nereikia užsimiršti, kad tai ne vienintelė rolė. Labai svarbu žinoti organizacijos veikimo principus, procesus, įtakos ir interesų sritis. Žmonės svarbu, bet yra ir kiti svarbūs dalykai.

3. Kokios, Jūsų nuomone, yra trys svarbiausios savybės, reikalingos sėkmingai karjerai žmogiškųjų išteklių srityje?

Imti ir padaryti. Nežinau, kokia čia savybė – kartais drąsa, kartais atkaklumas, iniciatyva, gebėjimas atsitiesti ir vėl imtis veiklos. Man atrodo, kad gerai atlikta užduotis yra geriau nei tobulai atliekama, bet niekada nebaigiama.

Motyvacija nuolat mokytis. Retas personalo žmogus dirba kitiems personalo žmonėms. Dažniausiai mes bendraujame su analitikais, finansininkais, teisininkais, marketingo specialistais, gamybininkais, logistikos žinovais... su kuo tik nori, bet ne su tais, su kuriais mokėmės universitete. Pravartu išmokti su jais kalbėti viena kalba. O kur dar visos darbo rinkos naujovės – technologijos, metodologijos, tendencijos, mados, net darbo kodeksas – ir tas keičiasi. Taip pat naujos kartos, ateinančios į darbo rinką, krizės... Visi atneša naujų vėjų.

Humoro jausmas. Tiesiog gera savybė gyvenime. Padeda išlaikyti sveiką protą ir emocinę gerovę.

4. Sakykite, iš ko susideda Jūsų kasdienis darbas ir kas teikia didžiausią pasitenkinimą darbo dienos pabaigoje?

Didžiąją laiko dalį praleidžiu pokalbiuose su kolegomis, kandidatais bei partneriais. Taip pat yra skaičių, rodiklių, analizės. Nemažai komunikacijos užduočių, nes reikia pasiekti potencialių kandidatų ausis ir širdis, palaikyti ryšį su esamais kandidatais, atrasti sprendimus komandoje.

Didžiausias džiaugsmas tada, kai kolegos džiaugiasi naujai prisijungusiais komandos nariais, kuriuos mes suradome. Ypač tada, kai džiaugiasi ne tik primą darbo dieną, bet ir po kurio laiko.
5. Kokiu įgyvendintu žmogiškųjų išteklių projektu ypač didžiuojatės?

Ką tik surinkome IKI klientų valdybą. Pirmas toks projektas mano praktikoje, mūsų kompanijos istorijoje ir net rinkoje. Kėlėme sau tikslą atrasti žmones iš skirtingų Lietuvos kampelių, turinčius įvairius apsipirkimo įpročius, interesus, pomėgius.

Turėjome gerokai virš 1000 kandidatų, kurie išreiškė norą sudalyvauti projekte. Per gana trumpą laiką atrinkome 10 valdybos narių. Smagiausia buvo tai, kad nebuvo reikalo gilintis į profesines kandidatų kompetencijas. Čia buvo svarbu asmeninės savybės, tokios kaip atvirumas patirčiai, noras dalintis įžvalgomis, drąsa reikšti savo nuomonę. Galėjome stirti laiko pokalbiams apie vertybes, patirtis ir interesus. Manau, kandidatų pritraukimo etapas ir atranka pavyko. Pirmasis valdybos susitikimas jau įvyko ir jis buvo tikrai jaukus.

6. Ką dar norėtumėte pasiekti arba kokį projektą įgyvendinti?

Įdomiausi projektai tie, kuriuose susipina profesijos. Kai prie vieno stalo susėda skirtingų skyrių kolegos ir kuria kažką naujo. Ir kūrybos procesas įdomus, ir rezultatas dažnai pranoksta pirminius lūkesčius.

7. Ar naudojate technologijas personalo valdymo procesuose? Jei taip, kokias?

Naudojame standartinius įrankius – kandidatų paieškos, projektų valdymo, duomenų analizės įrankius. Stebime ką pasiūlys dirbtinis intelektas.

8. Šioje srityje daug kalbama apie technologijas ir automatizavimą, kaip, Jūsų nuomone, neprarasti „žmogaus“ kalbant apie „žmogiškuosius išteklius“?

Jei technologijos už mus atliks operacinius darbus, mes turėsime daugiau laiko žmogui. Automatizavimą matau kaip galimybę, jokiu būdu ne grėsmę.

9. Kaip tobulinate savo įgūdžius ir žinias personalo srityje?

Įgūdžius ir žinias personalo srityje pirmiausia tobulinu kasdieninėje praktikoje sprendžiant žmonių klausimus. Turiu daug kolegių, su kuriomis galiu pasitarti ir gauti gerų įžvalgų. Organizacijoje turime gausybę mokymų įvairiomis formomis. Taip pat dalyvauju profesinėse konferencijose, renginiuose. Žinoma, senas geras žinių šaltinis – knygos.
Neringa Starkovaitė
Renginių ir komunikacijos vadovės asistentė