Interviu su Vilma Jurgaitiene, „Girteka“ žmonių ir organizacijos kultūros vadove transportui

Vilma dirbo marketingo srityje, kai atsirado galimybė išbandyti save personalo srityje. Bandymas buvo sėkmingas ir taip prasidėjo kelionė į HR. Vadovų magistrantūros studijos padėjo įgyti teorinių žinių, sujungti jas su praktine patirtimi bei įgyti daugiau kompetencijos reikalingos HR karjerai.

Vilma, kaip pradėjote dirbti žmogiškųjų išteklių srityje?

Dirbti šioje srityje pradėjau gana netikėtai. Mano išsilavinimo kryptys yra vadyba ir inžinerija, tuo metu dirbau kitoje – marketingo – srityje. Vieną dieną man pasiūlė pavaduoti kelis personalo funkcionalumus, o laikui bėgant nuo kelių atsakomybių po žingsnį perėjau visiškai į šią sritį. Tik tada įstojau į vadovų magistrantūros studijas, kurios padėjo viską susidėti į lentynas bei įgyti daugiau kompetencijos.

Kokie, Jūsų nuomone, yra didžiausi iššūkiai specialistams, kurie tik pradeda dirbti personalo valdymo srityje? Ką jiems patartumėte?

Visada rekomenduoju jauniems žmonėms išbandyti įvairias naujas sritis, net ir tais atvejais, kai jau atrodo, kad žino, ką nori mokytis, dirbti.
Skatinu eiti į įmones, pamatyti iš arti, kaip tas darbas atliekamas, mokytis pažinti verslą ir organizacijas, kuriose planuoji dirbti, nes kiekvienas jų yra skirtingas, turi savo niuansų
Jau dirbantiems labai rekomenduoju dalyvauti įvairiuose vidiniuose įmonės susirinkimuose skirtingose grandyse, nes tik taip iš arčiau galime suprasti verslo ir vadovų problemas bei padėti jas spręsti. Personalo specialistui reikia ne tik turėti HR žinių, bet ir gilinti kompetencijas susijusiose srityse: suprasti finansinius skaičius, kad galėtų kalbėti verslo kalba, gebėti ruošti ko-munikaciją žmonėms, taikyti psichologijos žinias kasdienėse situacijose ir t.t.
Kiekviena mūsų, kaip personalo specialistų iniciatyva, privalo būti susieta su esama verslo situacija, padėti spręsti iškilusias problemas ar siekti organizacijos tikslų įvertinant naudą ir kaštus organizacijai ir jos žmonėms.

Kokios, Jūsų nuomone, yra trys svarbiausios savybės, reikalingos sėkmingai karjerai žmogiškųjų išteklių srityje?

Pirmoji – nuolatinis mokymasis, žingeidumas, noras išbandyti kažką naujo. Šiandien informacijos laukas labai platus, personalo krypčių taip pat dau-gėja, jos keičiasi. Suprasti kas vyksta, kokia mūsų sferos ateitis, pažinti geriausias praktikas, pasidalinti patirtimi ir pasisemti naujų idėjų bendramin-čių klubuose – labai vertinga ir padeda rasti geriausius sprendimus savo organizacijai.
Antroji – gebėjimas dirbti nuolat besikeičiančioje aplinkoje, prisitaikyti, pokyčius matyti kaip galimybes, mokėti ieškoti sprendimų netradiciniais metodais. Ši savybė universali šiandienos situacijoje ir galioja daugeliui darbų, nes pokyčiai yra kiekvienos dienos realybė.
Trečioji – kritinis mąstymas. Manau, tai viena iš svarbių savybių bet kokiame darbe - nebijoti klausti, pajudinti status quo, suprasti galutinį tikslą ir savo darbo vertės grandinę. Kai žinome kodėl – mūsų darbas įgauna prasmę.

Sakykite, iš ko susideda jūsų kasdienis darbas ir kas teikia didžiausią pasitenkinimą darbo dienos pabaigoje?

Šiuo metu mano rolės esmė – vadovų konsultavimas ir ieškojimas bendrų geriausių būdų verslo sprendimams įgyvendinti. Džiugu, kai išanalizavus verslo kontekstą, organizacijos vidinius aspektus, aptarus visus niuansus su komanda, galiu prisidėti prie netradicinių sprendimų gimimo ir pamatyti sėkmingą jų įgyvendinimą. Kuo situacija kompleksiškesnė, kuo daugiau galimų variantų – tuo įdomesnis galvosūkis. Šis procesas ir sėkmingi sprendimai mane labai džiugina

Kokiu įgyvendintu žmogiškųjų išteklių projektu ypač didžiuojatės?

Mano patirtyje projektų buvo tikrai daug ir kiekvienas iš jų buvo pamokos, kurias įdomu mokytis. Nes net ir labai žinomą temą kiekvienoje organizacijoje reikia pritaikyti skirtingai, priklausomai nuo jos kultūros, brandos stadijos, verslo ypatumų. Savo darbo kelyje aš labiausiai didžiuojuosi ne projektais, o komandomis, su kuriomis dirbu. Man tikrai be galo sekasi, nes komandose visada turėjau ir turiu žmones, su kuriais galime atvirai dalintis idėjomis, savo patirtimis, kurti abipusę vertę ir abipusiai tobulėti.

Ko dar norėtumėte pasiekti arba kokį projektą įgyvendinti?

Šiuo metu organizacijoje diegiame SAP sistemą. Personalo moduliai diegiami dalimis, nes turime ir geografinių lokacijų, ir darbuotojai
skirtingi – administracijos, servisų darbuotojai ir vairuotojai. Šiais metais pradėsime didelę projekto dalį – vairuotojų duomenų ir apmokymo sistemos diegimą. Turint omenyje, kad vairuotojų turime apie 19 tūkstančių ir tai yra net 20 skirtingų šalių piliečiai, šita projekto dalis yra labai kompleksinė ir pasiruošti reikia ypatingai kruopščiai, sujungiant su visomis kitomis IT sistemomis. Šis projektas man labai svarbus ir noriu pamatyti sėkmingą „Go live“ 2024 metais.

Ar naudojate technologijas personalo valdymo procesuose? Jei taip, kokias?

Tokio dydžio įmonė, kaip Girteka, be abejonės, turi naudotis technologijomis, nes vien vairuotojų kiekis įpareigoja galvoti apie jų atrankų ar darbinimo procesų efektyvumą. Mes per savaitę įdarbiname apie šimtą žmonių, todėl vien rankiniu būdu tai daryti reiktų turėti daug personalo administravimo darbuotojų. Mes skatiname savo žmones galvoti apie tai, kaip atlikti darbus greičiau, teikti savo siūlymus, jeigu tik mato, kad jo darbas yra rutininis, turi duomenų kartojimosi požymių. Mūsų IT komanda kuria robotizavimo ir automatizavimo sprendimus, kurie padeda tokiuose kasdieniuose darbuose.

Šioje srityje daug kalbama apie technologijas ir automatizavimą, kaip, jūsų nuomone, neprarasti „žmogaus“, kalbant apie „žmogiškuosius išteklius“?

Manau, jog dirbti be žmogiškojo kontakto negalime taip, kaip ir negalime dirbti be duomenų. Tiek žmonėms, tiek robotams yra plačios darbų sferos, kurių tikslas yra ne konkuruoti, o kartu, panaudojant savo pranašumus, sukurti geriausius sprendimus ir patirtis. Kūryba yra vertingiausias veiklos laukas žmogui.

O kaip tobulinate savo įgūdžius ir žinias personalo srityje?

Savo patirčių kelyje vis labiau vertinu praktines situacijas, realius kontaktus, gyvą žmogų. Kiekvienas susitikimas yra pamoka, jei tu ją analizuoji, giliniesi, ieškai vertės. Dalyvauju personalo profesionalų klubuose, kuriuose dalinamės savo patirtimis, lankausi konferencijose, klausausi profesijos „podcast‘ų“, esu dalyvavusi mentorystės programoje, man įdomios yra kitų šalių patirtys, ateities krypčių prognozės, visa tai įneša naujų ir skirtingų požiūrio taškų.
Neringa Starkovaitė
Renginių ir komunikacijos vadovės asistentė