Kaip duomenys ir dirbtinis intelektas keičia šių laikų HR praktikas
Žmogiškųjų išteklių pasaulis atsidūrė ant duomenų ir dirbtinio intelekto eros slenksčio. Technologijos daro perversmą HR valdyme ir kuria išmaniuosius procesus, kurie racionalizuoja veiklą ir teikia naudingų įžvalgų žmogiškųjų išteklių specialistams.

Šiandienos žmogiškųjų išteklių komandų užduotis yra rasti pusiausvyrą. Viena vertus, jos gali išnaudoti duomenų ir dirbtinio intelekto galią, kad sukurtų pridėtinę vertę organizacijai. Kita vertus, jos turi išlaikyti žmogiškąjį aspektą visų savo procesų centre, derindamos technologijas ir į žmones orientuotus metodus, kad galėtų teikti geresnes HR paslaugas kandidatams ir darbuotojams.

Augantis išmaniojo HR valdymo populiarumas

Išmanusis žmogiškųjų išteklių valdymas – tai strateginis duomenų, analitikos ir dirbtinio intelekto (DI) taikymas žmogiškuosiuose ištekliuose, siekiant pagerinti sprendimų priėmimą, supaprastinti veiklą ir sukurti geresnę darbo patirtį. Tai apima tokių technologijų, kaip mašininis mokymasis, natūralios kalbos apdorojimas ir prognostinė analizė, naudojimą siekiant automatizuoti įprastas užduotis, gauti naudingų įžvalgų ir numatyti tendencijas.


Duomenimis grindžiamas, dirbtiniu intelektu paremtas žmogiškųjų išteklių valdymas didina vidaus procesų efektyvumą ir tikslumą, taip pat padeda žmogiškųjų išteklių specialistams kurti asmeniškesnę ir patrauklesnę patirtį savo organizacijose.

Būdai, kuriais duomenys ir dirbtinis intelektas keičia žmogiškųjų išteklių sritį
Norint suprasti, kaip duomenys ir dirbtinis intelektas keičia žmogiškųjų išteklių sritį, reikia suprasti, kaip jie pritaikomi žmonių valdymo srityje. Pažangiosios sistemos papildo žmogiškųjų išteklių praktiką nuo potencialaus kandidato bendravimo su organizacija iki nuolatinio darbuotojų profesinio tobulėjimo. Štai keletas svarbiausių būdų, kaip šios technologijos daro įtaką:
  • Žmonių analizė
    Dabar žmogiškųjų išteklių specialistai gali analizuoti duomenis, kad galėtų prognozuoti rezultatus ir siūlyti korekcijas. Duomenys suteikia strateginių įžvalgų apie darbo jėgos tendencijas ir skatina geresnį sprendimų priėmimą organizacijose.
  • Darbuotojų atranka
    Žmogiškųjų išteklių komandos naudoja pažangius algoritmus, kad galėtų greitai ir lengvai analizuoti gyvenimo aprašymus, rasti tinkamiausius kandidatus ir net numatyti galimą kandidato sėkmę organizacijoje. Gerai valdant tokį automatizavimo būdą, pagreitėja įdarbinimo procesas ir sumažėja šališkumas.
  • Įdarbinimas
    Taip pat buvo iš naujo permąstyta įdarbinimo patirtis. Dirbtinio intelekto valdomos platformos gali teikti personalizuotą orientacinį mokymą naujiems darbuotojams, o tai sumažina personalo komandų darbo krūvį.
  • Veiklos stebėjimas ir valdymas
    Tradicines metines apžvalgas keičia nuolatinės grįžtamojo ryšio sistemos, kurias palaiko dirbtinis intelektas, todėl įmonės gali sukurti labiau pritaikytą požiūrį į darbuotojų augimą.
  • Mokymasis ir tobulėjimas
    Įmonės taip pat gali kurti personalizuotas mokymo programas darbuotojams, įskaitant unikalius mokymosi kelius, pagrįstus individualiais rezultatais, interesais ir karjeros siekiais.
  • Saugumas ir gerovė
    Pažangūs žmogiškųjų išteklių skyriai gali net padidinti darbo vietos saugumą ir pagerinti darbuotojų gerovę. Duomenys ir dirbtinis intelektas gali būti naudojami elgesio modeliams ir streso lygiui stebėti ir kurti saugesnę ir produktyvesnę darbo aplinką, kurioje darbuotojai būtų laimingesni ir labiau įsitraukę.
  • Į duomenis orientuotas, bet žmogiškas HR valdymas
    Dabar žmogiškųjų išteklių komandos turi didžiulių galimybių ir didelių iššūkių, susijusių su visu šiuo potencialu. Duomenys ir dirbtinis intelektas gali iš naujo apibrėžti veiklą, o technologijos suteikia daugybę galimybių didinti efektyvumą ir tobulėti, tačiau žmogiškųjų išteklių technologijos neturėtų būti diegiamos vien dėl jų pačių.

    Tikroji duomenų ir dirbtinio intelekto vertė žmogiškųjų išteklių pasaulyje slypi strateginiame jų taikyme siekiant tobulinti procesus, kartu išlaikant svarbiausią dėmesį žmonėms. Duomenimis grindžiami ir dirbtiniu intelektu paremti žmogiškieji ištekliai gali sukurti didžiulę vertę Jūsų organizacijai, tačiau žmogiškuosiuose ištekliuose negalima pamiršti žmogaus. Technologijos turėtų sustiprinti žmogiškųjų išteklių darbą, o ne jį užgožti.
Straipsnį vertė „SmartHR Partners“ komanda. Originali versija čia
Neringa Starkovaitė
Renginių ir komunikacijos vadovės asistentė