Padėkite jiems suprasti, kaip paspartinti mokymosi procesąČia rasite anksčiau minėtus tris mokymosi tipus ir klausimus, kuriuos turėtumėte užduoti sau, kad galėtumėte nustatyti, ko iš tikrųjų reikia Jūsų naujam vadovui.
Techninis mokymasisKlausimai, kuriuos reikia užduoti sau:- Ką galiu duoti mūsų naujam vadovui, kad jis greitai susipažintų su mūsų klientais, produktais, sistemomis ir pan.
- Kokios pagrindinės ataskaitos ar informacija apie produktus būtų naudinga?
- Kokie duomenys padėtų jam gerai suprasti dabartinę padėtį?
- Kokie istoriniai duomenys padėtų suprasti šiandienos prioritetus?
Praktiškai:„Žinojau, kad naujajam viceprezidentui reikės prieigos prie organizacinių schemų, finansinių ir rinkodaros planų. Tačiau žinoti, kaip pasiekti šią informaciją mūsų intranete, gali būti sudėtinga“, – sakė vienas iš mūsų apklaustų vadovų. „Siekdami padėti naujajam vadovui, sukūrėme dokumentus su nuorodomis, kurios padėjo mūsų viceprezidentui greitai pasiekti reikiamą informaciją.“
„Kadangi priklausome didelei, pasaulinei organizacijai, turime kalnus duomenų,“ - sakė vienas komandos narys. „Atvykus mūsų naujam CHRO, komanda nustatė svarbiausią istorinę informaciją ir pasidalijo mūsų pagrindiniais sėkmės rodikliais. Taip pat turėjome talentų, kultūros ir lyderystės duomenų, kurie padėjo mūsų naujajam vadovui geriau suprasti savo komandą. Ji buvo dėkinga už informaciją ir pastebėjo, kad tai pagreitino jos aklimatizaciją.“
Kultūrinis mokymasisKlausimai, kuriuos reikia sau užduoti:- Kokios yra nerašytos taisyklės, kurios būtų naudingos žmogui, atėjusiam į mūsų įmonę iš naujo?
- Kokios įžvalgos apie sprendimų priėmimą, bendradarbiavimą ir darbą kartu padėtų žmogui greičiau integruotis?
- Kokius kultūrai būdingus lūkesčius turi žinoti naujai ateinantis vadovas?
- Kokie akronimai paplitę mūsų įmonėje?
Praktiškai:Vienam naujam vadovui supratimas apie kultūrinius lūkesčius ir elgesį verslo peržiūrose leido nuodugniai pasiruošti prieš svarbius susitikimus. „Kai pradėjau eiti naujas pareigas, vienas iš kolegų mane pasisodino ir pasakė, kad sulauksiu daug klausimų apie finansus ir kad tikimasi, jog aš puikiai žinosiu skaičius. Kadangi esu inžinierius, tai reiškė, kad reikėjo skirti daug laiko dabartiniams finansiniams duomenims ir jų priežastims suprasti. Tai pareikalavo daug pastangų, tačiau tai buvo naudingas patarimas, padėsiantis man sėkmingai eiti šias pareigas.“
Vienas vadovas pradėjo dirbti ilgametę ir turtingą istoriją turinčioje plataus vartojimo prekių įmonėje. Žvelgdamas atgal, jis suprato, kaip sunku orientuotis jos kultūroje. „Pateikiant pasiūlymą „PowerPoint“ skaidrėmis, buvo tikimasi, kad įmonės prekės ženklo spalvos bus naudojamos tam tikru būdu,“ – prisiminė jis. „Tačiau kolegos su manimi tuo nepasidalijo. Po to, kai pateikiau pasiūlymą nenaudodamas šių spalvų, kitas vadovas man pasakė, kad tai pakenkė mano patikimumui. Nors tai pakeisti spalvas nebuvo sudėtinga, man buvo skaudu, kad to nežinojau nuo pat pradžių.“
Politinis mokymasisKlausimai, kuriuos galite užduoti sau:- Kas yra pagrindiniai suinteresuotieji subjektai, su kuriais naujasis vadovas turėtų susitikti artimiausiu metu, ir ar turėčiau apie juos ką nors pasakyti, ką būtų naudinga žinoti naujajam vadovui?
- Kas yra pagrindiniai partneriai, su kuriais naujajam vadovui reikės bendradarbiauti, kad strateginės iniciatyvos būtų įgyvendintos?
- Kas yra išorės partneriai, kurie glaudžiai bendradarbiauja su šia komanda?
- Kokia siūloma susitikimų su kolegomis, suinteresuotosiomis šalimis ir partneriais darbotvarkė?
Praktiškai:Vienam vadovui ypač naudinga buvo sužinoti apie įmonės prezidento pageidavimus. „Kai pradėjau dirbti šioje komandoje, kažkas nusivedė mane į šalį ir pasakė, kad vadovas griežtai reikalauja pradėti susitikimus laiku. Penkiomis minutėmis ankstesnį atvykimą ji laikė laiku, o tuos, kurie atėjo laiku, – pavėlavusiais. Ji netoleravo, kai kas nors ateidavo po susirinkimo pradžios. Man buvo labai naudinga tai žinoti.“
„Pasaulinėje organizacijoje dirbu daugiau nei dešimtmetį,“ - sakė vienas pareigūnas. „Nors buvau sužavėtas, kai gavau paaukštinimą pradėti dirbti įmonės būstinėje, kadangi atvykau iš Europos, neturėjau nei ryšių, nei žinių, nei supratimo, kaip veikia ši verslo dalis. Nors visi manė, kad naujose pareigose man nereikia paramos, tai nebuvo tiesa. Man taip pat reikėjo įvadinės pagalbos. Mano treneris padėjo man nustatyti vidinius santykius, kuriuos turėjau užmegzti, kad sėkmingai dirbčiau įmonės aplinkoje."