Kaip pagerinti darbuotojų patirtį?
Kas yra darbuotojų patirtis?

Darbuotojų patirtis – tai bendra darbuotojų bendravimo kokybė, suvokimas ir jausmai, susiję su jų darbo vieta ir jų, kaip organizacijos narių, kelione. Tai apima absoliučiai visas darbuotojo patirtis ir sąlyčio taškus su darbdaviu – nuo pirminio įdarbinimo proceso iki įsidarbinimo, kasdienio darbo, karjeros raidos ir galiausiai išėjimo iš įmonės.

Labiau tikėtina, kad įsitraukę darbuotojai darbe patirs teigiamų įspūdžių, nes jie yra emociškai susiję su savo pareigomis ir organizacija. Nors įmonėse, kurios įtraukia savo darbuotojus, darbuotojų kaita sumažėja 18 %, o įmonės, investuojančios į darbuotojų patirtį, yra keturis kartus pelningesnės nei tos, kurios to nedaro, tik apie 20 % darbuotojų visame pasaulyje yra įsitraukę į savo darbą. Kokie veiksniai prisideda prie darbuotojų patirties ir ką galite padaryti, kad ją pagerintumėte?
Iš ko susideda darbuotojo patirtis?
  • Įdarbinimo ir on-boarding'o
    Darbuotojų patirtis prasideda nuo įdarbinimo proceso, kai kandidatai pirmą kartą susiduria su organizacija. Įsitikinkite, kad įdarbinimo procesas yra aiškus ir struktūrizuotas, o bendravimas su kandidatu vyksta sklandžiai.

    Sėkmingas įdarbinimas gali ne tik 82 proc. pagerinti naujų darbuotojų išlaikymą, bet ir atlikti lemiamą vaidmenį nustatant toną ir suteikiant teigiamą įvadą į darbo vietą. Esame parengę visą tinklaraščio įrašą apie įdarbinimo svarbą - daugiau informacijos rasite čia.
  • Darbo aplinkos
    Tai apima fizinę darbo vietą, įrankius, technologijas ir išteklius, kurie darbuotojams suteikiami, kad jie galėtų efektyviai ir patogiai atlikti savo užduotis.
  • Įmonės kultūros
    Organizacijos vertybės, įsitikinimai ir elgsena, taip pat darbuotojų priklausomybės ir bendro tikslo jausmas atlieka svarbų vaidmenį darbuotojų patirčiai. Ar Jūsų darbuotojai žino, kokios yra Jūsų vertybės? 50 proc. apklaustų darbuotojų mano, kad teigiama įmonės kultūra yra svarbi nustatant pasitenkinimą darbu.

    Įmonės kultūra apima paramą darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrai, lanksčias darbo sąlygas ir darbuotojų gerovės programas, kurios gali prisidėti prie teigiamos darbuotojų patirties.
  • Vadovavimo ir valdymo
    Su įmonės kultūra susijusi vadovavimo kokybė ir darbuotojų bei jų vadovų tarpusavio santykiai daro didelę įtaką bendrai darbuotojų patirčiai. Efektyvus vadovavimas yra labai svarbus teikiant paramą, grįžtamąjį ryšį ir karjeros plėtros galimybes.

    Darbuotojai vertina pripažinimą už savo indėlį ir konstruktyvią grįžtamąją informaciją, padedančią jiems gerinti savo veiklą
  • Karjeros vystymosi
    Net ir geriausi ir geriausiai nusiteikę vadovai negali sudaryti galimybių tobulinti įgūdžius ir augti, jei įmonės kultūra nėra orientuota į tai, kad darbuotojams būtų suteiktos karjeros plėtros galimybės. Galimybės augti, tobulinti įgūdžius ir tobulėti organizacijoje yra svarbiausi darbuotojų patirties aspektai: iš tiesų, bendrovės, kurios investavo į darbuotojų tobulėjimą, pastebėjo 58 % didesnį darbuotojų išlaikymą.
  • Atlyginimo ir papildomų naudos
    Sąžiningas ir konkurencingas atlygis, kartu su išsamiu išmokų paketu, yra svarbūs darbuotojų pasitenkinimo veiksniai. Nors tai atrodo gana akivaizdūs dalykai, kai kurios įmonės vis dar nesiryžta investuoti į išmokas darbuotojams.
  • Bendravimo
    Aiškus ir skaidrus vadovybės ir visos organizacijos bendravimas yra labai svarbus teigiamai darbuotojų patirčiai. Naujausią mūsų tinklaraščio įrašą apie veiksmingą vidinę komunikaciją skaitykite čia.
  • Išėjimo iš darbo
    Sklandus įdarbinimas yra toks pat svarbus, kaip ir pirmasis įspūdis, todėl sklandaus įdarbinimo etapo negalima praleisti. Net jei darbuotojas nusprendė palikti Jūsų įmonę, tai, kaip su juo atsisveikinate, prisideda prie jo patirties ir netgi gali tapti tuo, dėl ko jis ateityje sugrįš pas jus. Turime visą straipsnį apie darbuotojų atleidimą iš darbo, jį rasite čia.
Kaip galite pagerinti darbuotojo patirtį?
Nors darbuotojų patirtis yra plati sąvoka, apimanti daugybę skirtingų aspektų, galite parengti planą, kaip ją pagerinti. Jau pateikėme patarimų, kaip sukurti veiksmingus įdarbinimo ir išdarbinimo procesus, taip pat pasidalijome savo nuomone apie sklandų vidinį bendravimą. Ką dar reikėtų turėti omenyje?
  • Įsiklausykite į darbuotojų atsiliepimus ir imkitės veiksmų
    Reguliarios apklausos ir grįžtamojo ryšio sesijos (anoniminės ir viešos) padeda suprasti, ką darbuotojai vertina ir su kokiais iššūkiais susiduria. Užtikrinkite, kad vadovai suprastų savo vaidmens svarbą formuojant darbuotojų patirtį.
    1
  • Puoselėkite teigiamą įmonės kultūrą
    Žinome, kad šis sakinys apima labai daug, tačiau pradėkite nuo įmonės vertybių, misijos ir vizijos apibrėžimo ir pateikimo, kad sukurtumėte bendrą tikslo jausmą, kuris yra labai svarbus įsitraukusiai komandai. Taip pat pravartu sutelkti dėmesį į įtrauktį, įvairovę, teisingumą ir skaidrų bendravimą. Konkretus, savalaikis ir prasmingas pripažinimas taip pat gali labai padėti.
    2
  • Suteikite galimybių augti ir tobulėti
    Siūlykite mokymų ir tobulėjimo programas, kurios padėtų darbuotojams įgyti naujų profesinių ir tarpasmeninių įgūdžių ir siekti karjeros vidaus rinkoje. Nepamirškite nuolat mokyti ir ugdyti vadovų, kad jie būtų veiksmingi lyderiai, kurie reguliariai teikia grįžtamąjį ryšį, instruktažą ir mentorystę.
    3
  • Palaikykite darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą bei įvairovę
    Lankstus darbo grafikas ir nuotolinio darbo galimybės yra labai vertinamos. Kiti dalykai, į kuriuos reikėtų atsižvelgti, yra darbuotojų skatinimas naudotis atostogomis, sveikatingumo programų, psichikos sveikatos pagalbos ir galimybės naudotis bendrą gerovę skatinančiais ištekliais siūlymas.
    4
Kaip galite išmatuoti darbuotojo patirtį?
Kaip galite žinoti, kad įgyvendinote tvarų teigiamą pokytį, jei jo neišmatuosite? Taip, darbuotojų patirtis, kaip ir daugelis kitų žmogiškųjų išteklių rodiklių, kurie gali atrodyti neišmatuojami, gali ir turėtų būti kiekybiškai įvertinta. Tam tikra prasme. Nors nėra vienos formulės, kaip apskaičiuoti darbuotojų patirtį, galite naudoti apklausų, grįžtamojo ryšio ir duomenų derinį, kad išmatuotumėte ir įvertintumėte įvairius darbuotojų patirties komponentus. Toliau pateikiami žingsniai, kurie padės jums įvertinti ir apskaičiuoti darbuotojų patirtį:
  • Nusistatykite KPI
    Pradėkite nuo pagrindinių rodiklių ir komponentų, kuriuos norite įvertinti, nustatymo. Tai gali būti tokie veiksniai kaip darbuotojų įsitraukimas, pasitenkinimas, išlaikymas ir gerovė.
    1
  • Atlikite darbuotojų apklausas
    Sukurkite apklausas, skirtas konkretiems darbuotojų patirties aspektams, pavyzdžiui, įsitraukimui, pasitenkinimui ar darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrai. Nepamirškite reguliariai atlikti patikrinimų ir naudokite kiekybinių ir kokybinių klausimų derinį, kad surinktumėte įžvalgas. Fokus grupės ir individualūs pokalbiai su darbuotojais gali padėti suprasti „kodėl“, slypinčius už kiekybinių duomenų.
    2
  • Lyginamoji analizė
    Nepalikite tų surinktų duomenų vien tik sau. Palyginkite savo organizacijos darbuotojų patirties rodiklius su pramonės lyginamaisiais rodikliais ar konkurentais, kad gautumėte kontekstą ir nustatytumėte sritis, kurias reikėtų tobulinti ar švęsti.
    3
Atminkite, kad darbuotojų patirtis yra daugialypė ir gali skirtis tarp atskirų asmenų ir padalinių Jūsų organizacijoje – reguliariai matuodami ir vertindami šiuos komponentus galite priimti duomenimis pagrįstus sprendimus, kad pagerintumėte bendrą darbuotojų patirtį ir puoselėtumėte teigiamą darbo vietos kultūrą.

Nepamirškite!

Taip, teigiama darbuotojų patirtis lemia didesnį pasitenkinimą darbu, didesnį produktyvumą ir geresnį darbuotojų išlaikymą. Daugelis organizacijų šiandien daugiausia dėmesio skiria darbuotojų patirčiai gerinti ir tobulinti, kad pritrauktų ir išlaikytų talentingiausius darbuotojus ir sukurtų produktyvesnę bei labiau įsitraukusią darbo jėgą.

Apibendrinant, darbuotojų patirties gerinimas nėra lengva užduotis ir retai kada gali pavykti ją sėkmingai įgyvendinti taikant reaktyvų požiūrį. Labai svarbu nuolat informuoti apie geriausią pramonės praktiką ir besikeičiančius darbuotojų poreikius per visą jų darbo jūsų įmonėje laikotarpį. Būtent žmogiškųjų išteklių specialistai rengia, įgyvendina ir valdo įvairias programas ir iniciatyvas, kurios daro tiesioginę įtaką tam, kaip darbuotojai suvokia savo darbo vietą. Vis dėlto didesnės įmonės jau samdo vidinių ryšių specialistus arba darbuotojų patirties vadovus, kurie padeda įgyvendinti šį uždavinį. Maža žmogiškųjų išteklių komanda tiesiog negali visko padaryti. Jei Jūsų gali, tikimės, kad juos labai vertinate!
Straipsnio autorius – mūsų partneris MELP
MELP specializes in personalized employee benefits, communication, and recognition solutions. If you'd like to learn more about ways to increase employee engagement at your company, contact us at business@melp.com.