Kaip rinkodara ir žmogiškieji ištekliai gali (ir turi) dirbti kartu
Geri dalykai paprastai nutinka tada, kai įmonė skatina bendradarbiavimą tarp skyrių, kad skirtingų sričių darbuotojai galėtų dalytis patirtimi ir susivienyti dėl bendro tikslo. Kartais toks bendradarbiavimas yra neišvengiamas, kartais reikia šiek tiek iniciatyvos ir vaizduotės.
Nors tai galbūt nėra akivaizdu, tačiau glaudi partnerystė tarp rinkodaros ir žmogiškųjų išteklių gali duoti didelę naudą įmonėms, kurios nori išsiskirti konkurencingoje rinkoje. Sinergija atsiranda dėl šių dviejų disciplinų panašumo. Sėkmė kiekvienu atveju priklauso nuo to, ar stiprus prekės ženklo žinomumas, aukščiausio lygio naudotojų patirtis ir veiksmingas įmonės vertybių perteikimas. Vienintelis skirtumas yra auditorija. Rinkodaros tikslas – esami ir būsimi klientai, o žmogiškųjų išteklių srityje klientai yra esami ir būsimi darbuotojai.

Pardavimų proceso pradžioje – didinant prekės ženklo žinomumą, pritraukiant susidomėjimą, palengvinant sąlyčio taškus ir panašiai – rinkodara ir žmogiškieji ištekliai remiasi lygiai tokiomis pačiomis strategijomis. Žiniasklaida, pranešimai spaudai, apdovanojimai ir panašios iniciatyvos atlieka dvejopą funkciją: pritraukia talentus, kaip ir naujus klientus. Šios pastangos tampa labai svarbios, kai dirbama perpildytoje rinkoje. Viskas, kas didina įmonės prestižą, padės jai išsiskirti geriausių talentų akyse.
Rinkodaros tikslas – esami ir būsimi klientai, o žmogiškųjų išteklių srityje klientai yra esami ir būsimi darbuotojai.
Žinoma, reklaminės pastangos turi būti ne tik žodinės. Klientai ir darbuotojai yra pakankamai išprusę, kad įžvelgtų, jog ryšiai su visuomene (PR) nėra pagrįsti tikra kompetencija. Rinkodaros specialistai daug laiko praleidžia tyrinėdami, kaip suteikti geriausią klientų patirtį, užtikrindami, kad vartotojai bendrautų su prekės ženklu prieinamais, paprastais ir smagiais būdais.

Tas pats turėtų galioti ir žmogiškųjų išteklių srityje, kur procesai turi būti prieinami, paprasti, smagūs (ir greiti) darbuotojams. Lygiai taip pat, kaip nenorėtumėte, kad klientas nusiviltų lėtu programėlės diegimu, nenorite, kad darbuotojai gaištų laiką ir kūrybinį susitelkimą be reikalo varginančioms HR tvarkymo užduotims.

Kadangi visi žinome, kokią galią turi pirmas įspūdis, personalo skyriaus dėmesys patirčiai ypač svarbus įdarbinimo proceso metu. Atsižvelgdami į rinkodaros pavyzdžius (ir dovanas!), personalo skyriaus darbuotojai gali nustatyti teigiamą toną, ko naujas darbuotojas gali tikėtis iš įmonės. Pavyzdžiui, pirmąją dieną tam tikros įmonės darbuotojai gauna stalą, nešiojamąjį kompiuterį, pelę, el. pašto nustatymus, užrašų knygelę, rašiklį, sveikinimo laišką, asmeninį gerų daiktų maišelį ir būna paviesti papietauti su komanda. Tai leidžia darbuotojams integruotis greitai, sklandžiai ir asmeniškai.
Bene svarbiausias žmogiškųjų išteklių ir rinkodaros sričių sutapimas yra jų bendra atsakomybė kurti ir parduoti įmonės vertybes tiek įmonės viduje, tiek išorėje. Dauguma įmonių vadovaujasi tam tikrais pagrindiniais principais, tokiais kaip skaidrumas, sąžiningumas, įtrauktis ir naujovės. Žmogiškųjų išteklių skyriaus atsakomybė – įsigyti talentų, kurie galėtų lengvai perimti šias vertybes, padėti išlaikyti šias vertybes tarp darbuotojų ir savo ruožtu išsiaiškinti, kokių vertybių tikisi darbuotojai. Apibrėžę ideologiją, HR turi ją propaguoti per komandos mokymus, įmonės skambučius, dokumentus ir kitą vidinę komunikaciją.
Šis procesas labai primena rinkodaros skyriaus atsakomybę už įmonės vertės pasiūlymo apibrėžimą ir jo pardavimą klientams per skaitmeninę žiniasklaidą, pašto siuntas, reklaminius stendus ir pan. Nors auditorija ir pranešimai gali būti skirtingi, abiejose srityse aukščiausi rezultatai priklauso nuo svarbių, prasmingų vertybių, kurios perduodamos veiksmingai, nustatymo.

Būtent čia ir slypi rinkodaros ir personalo ar bet kurio kito, iš pirmo žvilgsnio nepanašaus skyriaus bendradarbiavimo grožis. Atrasdami bendrus iššūkius ir atsakomybę, galime ne tik mokytis vieni iš kitų, bet ir puoselėti įmonės kultūrą, kurią vienija bendras tikslo suvokimas.
Šį straipsnį vertė „SmartHR Partners“. Originalus straipsnis čia.
Neringa Starkovaitė
Renginių ir komunikacijos vadovės asistentė