iSpring
Kaip sukurti mokymosi kultūrą, kuri skatina verslą
Ar žinojote, kad įmonės, kurios teikia pirmenybę darbuotojų tobulėjimui, demonstruoja 11 % didesnį pelningumą? Kad pasiektų tokį augimą ir pajustų daugybę kitų verslo privalumų, įmonės vis dažniau investuoja į stiprios mokymosi kultūros kūrimą darbo vietoje.
Panagrinėkime, kas yra gera mokymosi kultūra ir kaip ją kurti organizacijoje.

Kas yra mokymosi kultūra organizacijoje?

Mokymosi kultūra – tai darbo aplinka, kurioje skatinamas ir palaikomas nuolatinis mokymasis. Kultūra skatina profesinį augimą ir labai vertina naujų įgūdžių ir žinių įgijimą.

Įmonės, kuriose vyrauja stipri mokymosi kultūra, suteikia darbuotojams galimybę eksperimentuoti, rizikuoti ir mokytis iš savo klaidų. Be to, jos suteikia galimybę darbuotojams mokytis vieniems iš kitų, dalytis žiniomis ir bendradarbiauti.

Kodėl mokymosi kultūra yra svarbi?

Mokymosi ir tobulėjimo kultūros diegimas daro įvairų poveikį įmonėms – nuo darbuotojų išlaikymo rodiklių iki galutinių rezultatų. Toliau išvardijame pagrindinius mokymosi kultūros privalumus.

  • Didesnis pasitenkinimas darbu. Remiantis „LinkedIn“ tyrimu, tikėtina, kad įmonėje, kurioje vyrauja stipri mokymosi kultūra, darbuotojai 21 % dažniau jaučiasi pasitikintys savimi, laimingi ir patenkinti.
  • Geresni veiklos rezultatai. Tas pats tyrimas rodo, kad įmonėse, kurios skatina nuolatinį mokymąsi, darbuotojai 39 % dažniau didina produktyvumą ir sėkmingai atlieka savo darbą.
  • Didesnis gebėjimas prisitaikyti. Organizacijos, kuriose vyrauja didelio poveikio mokymosi kultūra, pasižymi didesniu gebėjimu prisitaikyti ir nustatyti gebėjimų riziką, o tai lemia nuolatinį augimą.
  • Geresnis darbdavio įvaizdis ir darbuotojų išlaikymas. 76 % darbuotojų teigia, kad jie labiau linkę likti dirbti įmonėje, kuri užtikrina nuolatinį mokymąsi.
Kaip sukurti mokymosi kultūrą: 8 veiksmingos strategijos

Šiame skyriuje pateikiame keletą praktiškų patarimų ir gudrybių, kaip sukurti stiprią mokymosi kultūrą, kuri skatintų sėkmę ir augimą.

1 patarimas: apžvelkite dabartinę mokymo aplinką

Pradėkite nuo nuodugnaus tyrimo, kad įvertintumėte, kaip šiuo metu jūsų įmonėje mokosi darbuotojai. Tai apima darbuotojų atsiliepimų rinkimą, sesijų su vadovais ir kitais suinteresuotaisiais subjektais organizavimą ir visos mokymo veiklos peržiūrą.

Naudodamiesi šiuo tyrimu nustatykite dabartinių mokymosi procesų stipriąsias ir silpnąsias puses, o tada apibrėžkite strategiją.

2 patarimas: sukurkite mokymosi sistemą

Aiškios sistemos sukūrimas padės darbuotojams orientuotis ir prisiimti atsakomybę už savo tobulėjimo kelionę. Tai apima aiškaus karjeros raidos plano, kompetencijų sistemos ir įgūdžių, kuriuos kiekvienas darbuotojas turi turėti dabartinėms ir būsimoms pareigoms, sąrašo sudarymą.

Šios sistemos gali būti naudingos vadovams kuriant individualius darbuotojų talentų ugdymo planus.

3 patarimas: nuo pat pradžių nustatykite toną

Darbuotojų įsivertinimas – tai galimybė iš karto įvesti naujus darbuotojus į organizacijos mokymosi kultūrą. Taigi pasirūpinkite, kad į naujų darbuotojų įvadinį mokymąsi būtų įtraukti ne tik tokie svarbūs dalykai kaip organizacijos vertybės, nuostatos ir elgesys, bet ir išsami įmonės mokymosi kultūros, galimybių ir lūkesčių apžvalga. Kuo greičiau jie prisitaikys prie kultūros, tuo greičiau pradės gauti naudos.

4 patarimas: užtikrinkite mokymosi prieinamumą

Kad mokymosi kultūra iš tikrųjų įsitvirtintų, turite pašalinti dažnai pasitaikančias kliūtis. Tai yra:

  • Nepakankamas informuotumas: Darbuotojai nežino, kad mokymai egzistuoja ir kur juos rasti.
  • Neveiksmingi mokymo metodai: Darbuotojai negali lengvai pasiekti mokymus.
  • Ilgi procesai: Dėl neefektyvios programinės įrangos sunku gauti mokymus.

5 patarimas: palengvinkite dalijimąsi žiniomis

Ne visas mokymasis darbo vietoje vyksta oficialių mokymų metu. Didžioji dalis mokymosi vyksta per socialinį mokymąsi ir dalijimąsi žiniomis. Todėl, skatindami mokymąsi tarpusavyje, galite įmonėje įdiegti nuolatinio mokymosi kultūrą.

Be to, dalijimosi žiniomis skatinimas sumažina L&D komandoms tenkantį nuolatinio mokymo krūvį. Vietoje to žmonės mokosi vieni iš kitų, patys atsako už savo tobulėjimą ir aktyviai ieško mokymosi galimybių.

6 patarimas: pateikite darbuotojams patrauklų turinį

Tvirta mokymosi kultūra įtraukia darbuotojus ir mokymą paverčia smagiu. Norėdami tai pasiekti turite kurti patrauklų turinį, atitinkantį darbuotojų poreikius ir interesus. Geriausias būdas tai padaryti – autorinė priemonė.

Turinio kūrimo įrankis leidžia kurti interaktyvų e. mokymosi turinį: internetinius kursus, mikromokymo modulius, interaktyvias viktorinas ir pan. Tuomet šiuos išteklius galima įkelti į LMS ir bendrinti visoje organizacijoje.

„iSpring Suite“ yra idealus sprendimas vidiniam mokymosi turinio kūrimui, turintis daugybę funkcijų, leidžiančių kurti unikalius mokymus, atitinkančius jūsų verslo tikslus ir poreikius. Be to, paprastas „PowerPoint“ dizainas reiškia, kad galite kurti profesionalaus lygio internetinius kursus neturėdami jokios ankstesnės patirties.
Skaidrių kursai

Skaidrėmis pagrįsti kursai yra vizualiai patrauklūs ir lengvai valdomi. Be to, galite įtraukti tekstą, paveikslėlius ir daugialypės terpės elementus, kad pritaikytumėte juos skirtingiems besimokančiųjų tipams.

Naudodami „iSpring Suite“ galite lengvai transformuoti turimas „PowerPoint“ prezentacijas į įtikinamus internetinius kursus arba vos per kelias minutes sukurti savus nuo nulio.
Interaktyvios viktorinos ir vertinimai

Viktorinos yra įdomus ir įtraukiantis būdas patikrinti darbuotojų žinias ir nustatyti įgūdžių spragas. Be to, jas galima greitai sukurti ir naudoti kaip atskirą žinių atnaujinimo priemonę arba internetinio kurso dalį. „iSpring Suite“ turi 14 paruoštų klausimų šablonų, todėl įdomias viktorinas galite sukurti per trumpą laiką.
Vaidmenų modeliavimas

Vaidmenų žaidimai yra labai veiksmingas būdas lavinti gyvybiškai svarbius minkštuosius įgūdžius, pavyzdžiui, bendravimo. Jie imituoja realaus gyvenimo scenarijus, leidžia darbuotojams ugdyti naujus įgūdžius nerizikingoje aplinkoje ir suteikia grįžtamąjį ryšį realiuoju laiku.
E. mokymosi sąveika

Mikromokymosi metu sudėtinga informacija suskaidoma į nedidelius gabalėlius, todėl darbuotojams lengviau bendrauti su naujomis žiniomis ir jas įsisavinti. „eLearning“ sąveikos, pavyzdžiui, interaktyvios laiko juostos, DUK ir diagramos, puikiai tinka mikromokymosi moduliams pristatyti.
7 patarimas: mokymasis turi būti įdomus

Nuobodus, sausas mokymas – tai mirties nuosprendis bet kokiai besiformuojančiai žinių kultūrai. Laimei, žaidybinimas yra puiki priemonė, padedanti motyvuoti ir įtraukti darbuotojus į mokymąsi. Jis taip pat puikiai tinka apdovanoti darbuotojus, kurie aktyviai dalyvauja mokymosi veikloje.

Pavyzdžiui, „iSpring“ savo LMS įdiegėme žaidybinimą. Tai leidžia lengvai pagyvinti mokymų sesijas apdovanojant besimokančiuosius taškais ir ženkliukais. Taip pat galite sukurti lyderių lenteles, kad parodytumėte, kas dalyvauja mokymuose, o kas atsilieka.
Žinoma, tai ne tik taškai ir ženkliukai. Kūrybiško pasakojimo įtraukimas į mokymus – dar vienas būdas atsisakyti formalaus mokymosi ir sukurti smagią mokymosi aplinką. Nesvarbu, ar tai būtų linksmų siužeto vingių kūrimas, naudojant šakotus scenarijus, interaktyvias viktorinas, ar vaidmenų modeliavimą, į mokymus įtraukiant smagių dalykų, jie padarys stebuklus - padidins besimokančiųjų įsitraukimą ir išlaikymą.

8 patarimas: skatinkite grįžtamojo ryšio kultūrą

Grįžtamasis ryšys yra neatsiejamas nuo veiksmingos mokymosi kultūros. Todėl svarbu skatinti darbuotojus dalytis atsiliepimais apie bendrą mokymosi patirtį jūsų organizacijoje. Šios įžvalgos suteiks jums vertingų idėjų, kaip galite optimizuoti savo mokymosi kultūros strategiją ir kur jums sekasi ją įgyvendinti.

Grįžtamojo ryšio kultūros puoselėjimas duoda dar vieną papildomą naudą: įmonėje sukursite bendruomeniškumo ir bendradarbiavimo jausmą, suvienysite darbuotojus bendram tikslui - skatinti asmeninį ir profesinį tobulėjimą.

Baigiamosios mintys

Stiprios mokymosi kultūros kūrimas yra fantastiška investicija į jūsų verslo sėkmę. Atminkite, kad tai konsoliduotos organizacinės pastangos, kurioms reikia laiko, o norint atrasti, kas geriausiai motyvuoja ir įtraukia jūsų komandą, dažnai prireikia bandymų ir klaidų metodo.
Straipsnio autoriai – mūsų partneriai „iSpring“