Įmonės ir organizacijos labai dažnai vertina veiklas, kurios tiesiogiai turi įtakos jų užsibrėžtiems tikslams – pardavimams, rinkodarai, gamybos apimčiai, finansiniams rezultatams ir t. t. Veiksmai, susiję su darbuotojų priėmimu į darbą, daugelyje įmonių vis dar laikomi pagalbinėmis priemonėmis ir, deja, daugelis nesuvokia jų reikšmės ir tiesioginio poveikio siekiant įgyvendinti organizacijos tikslus.
Recrur tyrimo duomenimis tik 32 % Baltijos įmonių yra apibrėžusios vertinimo rodiklius, kurie, jų nuomone, yra svarbūs siekiant pagerinti personalo atrankos efektyvumą. Taigi, praktikoje neįprasta rinkti ir vertinti duomenis, kurie svarbūs atrenkant darbuotojus, t. y. turi reikšmės vaidinamajai pirmajai darbuotojo gyvenimo ciklo daliai. Tiesa, įmonės stebi šią tendenciją, kadangi yra išties gerų pavyzdžių, kai nuolat tobulinamas ir efektyvinamas įdarbinimo procesas.
Ką vertinti ir kodėl to reikia?Viskas prasideda nuo įmonės tikslo ir strategijos. Kai kryptis yra aiški, o tikslai nustatyti, galima išsikelti ir personalo atrankos tikslus, pradėti rengti strategijas bei planus, taip pat pasirinkti vertinimo kriterijus.
Gana dažnai tenka girdėti, kad darbuotojų atrankos specialistai nežino, kiek įmonė atrankos procesų atlieka per metus, kokie atrankos kanalai yra naudingi norint užimti vietą konkrečioje įmonėje ir tam tikras pareigas arba kiek vidutiniškai reikia laiko siekiant užimti laisvą darbo vietą. Viena vertus, galima apsieiti ir be tokios faktinės informacijos, tačiau, jei įmonė turi ambicingų augimo ar plėtros tikslų, labai svarbu įvertinti, kas veikia, o kas neveikia, taip pat, ką reikėtų tobulinti organizuojant įdarbinimo procesą. Visų pirma tai padeda patiems darbuotojų atrankos specialistams suprasti, kaip geriau ir veiksmingiau atlikti savo darbą.
Visose srityse, įskaitant įdarbinimą, siekiama įgyvendinti tikslus. Pavyzdžiui, gamybinėje įmonėje labai svarbu, kad gamybos linijoje tinkamu laiku dirbtų tinkamas žmogus, turintis reikiamų įgūdžių. Jei įdarbinimas vykdomas greitosiomis ir reguliariai nėra vertinamas, labai sunku numatyti, kiek laiko reikėtų skirti naujo darbuotojo paieškai arba į kokius kanalus verta investuoti. Tai tiesiogiai veikia įmonę ir jos rezultatus.
Kaip pasirinkti tinkamus rodiklius?Kiekviena įmonė ir sektorius skiriasi, taip pat naujų darbuotojų įdarbinimas. Tai, ką vertina kitos įmonės, nebūtinai tiks jūsų personalo atrankos komandai.
Renkantis rodiklius reikia atsižvelgti į šiuos aspektus:- Kokią problemą bandoma išspręsti organizuojant personalo atrankos procesą?
- Kokie įmonės ypatumai gali turėti įtakos įdarbinimo procesui?
- Kodėl ši informacija yra svarbi? Ar tai tik skaičiai, ar surinkę ir išanalizavę šiuos skaičius galite padaryti svarbių išvadų, kad jūsų darbuotojų atranka taptų efektyvesnė, o įmonė dirbtų našiau?
- Ar, be skaitinių rodiklių, svarbi ir personalo atrankos kokybė – grįžtamasis ryšys iš kandidatų ir pan.?