Onboarding'o proceso valdymas – raktas į sėkmę
Tai, kaip apmokysite darbuotoją jo naujų pareigų pradžioje, gali padėti pagrindą jo sėkmei arba lemti nesėkmę. Darbuotojų kelias gali priklausyti nuo Jūsų organizacijos onboarding'o proceso, t. y. nuo to, kaip mokote naujus darbuotojus atlikdami užduotis, skirtas supažindinti juos su naujomis pareigomis.
Kai įmonė aplaidžiai vykdo šį procesą, naujiems darbuotojams tenka viską suprasti patiems. Gerai suplanuotas onboarding'o procesas gali padidinti darbuotojų išlaikymą ir produktyvumą. Kai darbuotojai anksti apmokomi įmonės procedūrų, jie turi pakankamai laiko įsitvirtinti naujose pareigose.

Sėkmingo onboarding'o svarba

Tinkami įvedimo į darbą procesai, kurie yra atskirti nuo darbuotojų orientavimo ir paprastai yra ilgesni, padeda naujiems darbuotojams užtikrinti ilgalaikę sėkmę, prailgina jų gyvenimo ciklą ir padeda greičiau įsitvirtinti naujose pareigose. Remiantis „Bamboo HR“ atliktais tyrimais, darbuotojai, kurie sėkmingai praėjo įvedimo į darbą procesą, buvo net 18 kartų labiau įsipareigoję savo darbovietei. Tai įrodo, kokią naudą įmonės gali gauti įgyvendindamos įdarbinimo procesą.

Jis padeda naujiems darbuotojams aklimatizuotis

Kai kurie tyrimai rodo, kad naujam darbuotojui prireikia nuo trijų iki šešių mėnesių, kol jis prisitaiko prie savo pareigų, tačiau kruopštus įsidarbinimo procesas, apimantis ne tik pagrindinius dokumentus ir administracinę informaciją, gali sutrumpinti laiką, reikalingą naujiems darbuotojams įsidarbinti. Taip yra todėl, kad geras onboarding'o procesas leidžia naujiems darbuotojams sistemingai susipažinti su įmonės tikslais, procedūromis, filosofija ir kultūra. Taip įvesti darbuotoją yra žymiai geriau, nei iš karto užkrauti užduotimis.

Įvedimo į darbą procesas suteikia išsamią darbuotojų lūkesčių apžvalgą ir nurodo, ko darbuotojas gali tikėtis iš įmonės mainais. Jis taip pat parodo tikrąjį naujojo darbuotojo tikslą atlikti savo pareigas. Naudodamiesi šiuo procesu darbuotojai gali padidinti savo produktyvumą, būdami tikri, kad atlieka darbą, kurio iš jų tikimasi.

Tai padeda naujiems darbuotojams įsitraukti į įmonės veiklą

Sėkmingas onboarding'as gali padėti naujiems darbuotojams suprasti, ko įmonė siekia ir kaip darbuotojas į tai įsilieja. Turėdami šią informaciją, nauji darbuotojai gali geriau suprasti savo vaidmenį ir įmonės tikslus. Tai skatina įsitraukusių ir įgaliotų darbuotojų kultūrą.

Darbuotojų įsitraukimas yra labai svarbus įmonės sėkmei, o darbuotojų priėmimo procesas yra puikus būdas skatinti darbuotojų įsitraukimą. Darbuotojai nori žinoti, kad dirba siekdami bendro tikslo ir kad jie yra sprendimo dalis. Parodydamos, kaip kiekvieno asmens vaidmuo daro įtaką bendriems įmonės tikslams, įmonės užtikrina, kad jų darbuotojai bus labiau atsidavę ir motyvuoti daryti poveikį.

Tai sumažina darbuotojų kaitą

Su darbuotojų kaita susiduriančios įmonės turėtų atidžiau pažvelgti į savo įdarbinimo procesą, nes tai gali būti raktas į tai, kodėl įmonė nesugeba išlaikyti darbuotojų.
Onboarding'o proceso tikslas – parengti darbuotoją sėkmingai dirbti, suteikiant jam išteklius, mokymus ir priemones, kurių jam reikia darbui atlikti. Jei nauji darbuotojai nejaučia paramos, kai mokosi dirbti, jie greitai praras motyvaciją dirbti ir jausis netinkami. Tai gali lemti didelę darbuotojų kaitą įmonėje, o tai labai brangiai kainuoja – „Gallup“ duomenimis, vieno darbuotojo pakeitimas įmonėms gali kainuoti nuo pusantro iki dviejų jo metinių atlyginimų, priklausomai nuo jo pareigų ir pramonės šakos.
Kaip tinkamai atlikti onboarding'o procesą
Pasak „Zippia“, tyrimai rodo, kad 31 % naujų darbuotojų išeina iš darbo per šešis mėnesius. Vykdant įvadinius mokymus nuotoliniu būdu, spaudimas atlikti jį teisingai yra dar didesnis – negalite pasikliauti paviršutiniška įvadinių mokymų veikla, pavyzdžiui, ekskursija po biurą.

Toliau pateikiami patarimai padės jums puikiai atlikti įvadinį mokymą.
  • 1
    Susieti darbo pareigas su kontekstu, naudojant ankstesnius įkalčius, darbą ar technologijas.
    Peržiūrėkite savo ankstesnius klientų pristatymus, darbų santraukas ir papildomus dokumentus. Tikėtina, kad ši medžiaga gali suteikti daug vertingos informacijos naujam darbuotojui.

    Taip pat labai svarbu, kad nauji darbuotojai prieš pirmąją darbo dieną susipažintų su įrankiais, kuriuos jie naudos. Prieš pradedant dirbti naujiems darbuotojams, bendradarbiaukite su IT skyriumi, kad nustatytumėte jų el. paštą, programinę įrangą, „Slack“ ir kitas technines priemones. Įsitikinkite, kad jie turi viską, ko reikia, kad pirmąją dieną galėtų pradėti dirbti.

    Jei jie ketina dirbti su socialiniais tinklais, užtikrinkite, jog jie turėtų reikiamus duomenis prisijungimui. Jei jie tvarkys SEO, įsitikinkite, kad turi SEO prisijungimo duomenis. IT specialistai gali pateikti žingsnis po žingsnio mokomąją medžiagą, kaip nustatyti visus šiuos išteklius, arba Jūsų įmonė gali parengti vidinį technologijų diegimo dokumentą, kurį pateiksite visiems naujiems darbuotojams.

    Onboarding'o dokumentuose galima išsamiai susipažinti su SEO ir socialiniais standartais, atsakyti į visus dažniausiai užduodamus klausimus, patalpinti slaptažodžius ir pateikti kitą įvairią darbui svarbią informaciją. Savo ruožtu nauji darbuotojai gali pradėti taikyti išmoktą informaciją realiuose ir imituotuose scenarijuose, kad geriau jaustųsi savo pareigose.

    Būti aktyviam bet kokioje situacijoje niekada nėra blogai. Iš anksto surinkę reikiamą informaciją, galite iš karto sutelkti dėmesį į svarbius dalykus.
  • 2
    Duokite praktinių užduočių
    Nepriklausomai nuo to, ar nauji darbuotojai yra neseniai baigę studijas, ar patyrę profesionalai, nebijokite suteikti jiems praktinio darbo. Jie gali daug sužinoti apie klientą ar Jūsų procesus atlikdami kai kurias paprastesnes užduotis, pavyzdžiui, stebėdami susitikimą ir užsirašinėdami pastabas.

    Nauji darbuotojai ne tik susipažins su įmonės normomis, bet ir leis kitiems komandos nariams atlikti sudėtingesnius darbus. Tai būdas, leidžiantis naujiems darbuotojams įgyti tvirtą supratimą apie Jūsų įmonę ir kartu būti iš karto naudingiems.

    Dalis įsitraukimo į darbą proceso – tai aktyvus vaidmuo, susijęs su užduoties tikslu ir tuo, kaip ji padeda tiek naujam darbuotojui, tiek visai įmonei.
  • 3
    Būkite pasiruošę šalinti trikdžius
    Naujose darbo vietose kyla daugybė klausimų ir rūpesčių. Nesvarbu, kokią kvalifikacijos ir patirtį turėtų naujas darbuotojas, labiau patyrę ir su įmonės procesais susipažinę darbuotojai yra neįkainojami šaltiniai, galintys atsakyti į klausimus įsitraukimo laikotarpiu. Kad onboarding'o procesas vyktų savarankiškai, vadovai ir ilgamečiai darbuotojai turi būti pasirengę spręsti problemas ir atsakyti į visus klausimus, dėl kurių gali kilti neaiškumų.

    Šis prieinamumas gali pasireikšti įvairiais būdais. Į klausimus galite atsakyti realiuoju laiku, asmeniškai arba naudodamiesi susirašinėjimo platforma. Galite nustatyti realias arba virtualias darbo valandas, skirtas atsakyti į visus naujus darbuotojus dominančius klausimus. Nuotolinių darbuotojų atveju patikima vaizdo konferencijų priemonė, pavyzdžiui, „Zoom“ arba „Cisco Webex“, gali padėti atkartoti asmeninę patirtį. Individualių kontrolinių susitikimų su naujaisiais darbuotojais planavimas yra geras būdas užtikrinti, kad nauji darbuotojai jaustųsi išgirsti, o vadovai ir lyderiai būtų atsakingi už atsakymus į visus būtinus klausimus.

    Nors kai kurioms įmonėms nuotolinis darbas nėra naujiena, prie naujų hibridinio ir nuotolinio darbo standartų prisitaikančios organizacijos turi būti pasirengę, norėti ir gebėti atsakyti į visus klausimus, kurie gali kilti naujiems darbuotojams. Tokiu būdu jų prisitaikymas ir Jūsų įmonės darbo eiga bus sklandus ir nenutrūks.

    Norint valdyti įdarbinimo procesą ir sąmoningai suplanuoti protingą požiūrį, o ne mesti naują darbuotoją į darbą be jokio pasiruošimo, reikia dirbti. Tai – gera investicija, kuri padės naujam darbuotojui greitai įsidarbinti ir pasijusti vertingu komandos nariu.
  • 4
    Užtikrinkite patogų tempą
    Priimdami naujus darbuotojus nepamirškite, kad kiekvienas mokosi savo tempu. Neužverskite naujojo darbuotojo darbais pirmąją dieną – laikui bėgant palaipsniui pateikite jam daugiau užduočių, kad jis jaustųsi patogiai dirbdamas su Jūsų standartiniais procesais ir procedūromis. Leiskite darbuotojams suprasti savo naująsias pareigas, suteikdami mokomųjų išteklių ir mokymų bei nurodydami jų kontaktus, jei kiltų klausimų.

    Investicijos į naujus darbuotojus ankstyvoje darbo stadijoje ir kruopštus jų apmokymas gali turėti teigiamos įtakos jų profesiniam tobulėjimui ir produktyvumui, o tai Jūsų įmonei padės sutaupyti lėšų.
  • 5
    Nedelsdami sutvarkykite dokumentus
    Pirmoji naujo darbuotojo diena bus sklandesnė, jei iki darbo pradžios baigsite tvarkyti darbuotojo dokumentus, įskaitant mokesčių formas, darbo užmokesčio dokumentus ir nekonkuravimo ar informacijos neatskleidimo susitarimus, jei reikia. Iš anksto pateikite darbuotojui visus reikiamus dokumentus, kad užtikrintumėte, jog dokumentai būtų užpildyti laiku, ir paprašykite iš jo bet kokios svarbios informacijos, kad galėtumėte iš anksto užpildyti formas prieš jam pradedant dirbti.

    Atvykus naujam darbuotojui, supažindinkite jį su personalo vadovą ir nurodykite, kur kreiptis, jei kiltų klausimų. Šių užduočių atidėliojimas gali sukelti problemų darbuotojui pirmąją dieną ir sutrukdyti jam išmokti dirbti naujose pareigose.
  • 6
    Paskirkite naujam darbuotojui mentorių
    Padėkite naujiems darbuotojams prisitaikyti prie naujų pareigų paskirdami patyrusį kolegą būti jų mentoriumi. Naujų darbuotojų mentorystės programos sukūrimas gali pagerinti įmonės kultūrą, nes skatina asmeninį ryšį tarp bendradarbių ir suteikia naujiems darbuotojams draugišką veidą, į kurį jie gali tikėtis atsakyti į klausimus ir gauti individualią pagalbą.

    Nors dauguma darbuotojų turi vadovą, prižiūrintį jų darbą, mentoriaus pagalba darbuotojas gali aptarti problemas su kolega neformalioje ir atviresnėje aplinkoje. Mentorystė gali vykti biure, kai rengiami mokomieji užsiėmimai ir reguliarūs susitikimai, taip pat už biuro ribų, pavyzdžiui, per pietus ar išvykas.
Straipsnį vertė „SmartHR Partners“ komanda. Originali versija čia
Neringa Starkovaitė
Renginių ir komunikacijos vadovės asistentė