Pasak lektoriaus dažniausias klausimas, kurį jis išgirsta iš vadovų auditorijoje pokyčių tema – „kaip numalšinti darbuotojų pasipriešinimą pokyčiams?“.
“Darbuotojų pasipriešinimas pokyčiams yra žmogiškas ir normalus reiškinys, kurį galime išgyventi kiekvienas. Tyrimai rodo, kad pasipriešinimas yra susijęs su patiriamu stresu vykstant pokyčiams, ir priežasčių tam gali būti daugybė. Tai ir nežinomybės baimė, kai nerimaujame, kaip pokyčiai paveiks mus, ir prisirišimas prie esamos padėties, kuomet tai, ką darėme iki šiol, suvokiame kaip kažką saugaus ir kontroliuojamo, ir kompetencijos stoka, kuomet nesame tikri, ar pavyks prisitaikyti prie naujų reikalavimų, ir nepasitikėjimas kitais, kad apskritai pavyks sėkmingai įgyvendinti pokyčius. Stresas, jei jis nuolatinis, ilgainiui gali paveikti ne tik darbuotojų rezultatus, pabloginti socialinius santykius, tačiau ir paveikti darbuotojų sveikatą, tad į tai derėtų žvelgti su atjauta ir rūpesčiu”, - pataria „Academia Dominorum“ bendraturtis.
Siekiant sėkmingai įgyvendinti pokyčius, labai svarbu, kad su pokyčiais susiję darbuotojai matytų, jog pokyčių apskritai reikia. Taip pat būtina išgryninti, kokią naudą ar vertę darbuotojai patirs pokyčiui įvykus, dėl kokių priežasčių apskritai norima keistis ir kaip bus skatinamas šis noras. Šioje vietoje svarbu susieti organizacijos pokyčių tikslus su darbuotojų patiriama nauda iš pokyčių. Kita vertus, pereinamuoju laikotarpiu svarbu užtikrinti žinių ir gebėjimų ugdymo galimybes, priemones, kurios padeda keisti įpročius, vadovų ir pokyčiams vadovaujančių asmenų palaikymą, skirti papildomo laiko, jei reikia. Ir tai ne viskas – net jei pokytis sėkmingai įgyvendintas, kiekvienas pokytis turi būti įtvirtintas, ir tai reiškia, kad derėtų pagalvoti, kokiomis priemonėmis galima palaikyti pasiektus pokyčių rezultatus. Tam tinka naujų tvarkų ir procesų pakeitimai, finansinės ir nefinansinės darbuotojų paskatinimo priemonės, nauji atsakomybių ar kontrolės mechanizmai, kad įgyvendinti pokyčiai taptų nauja norma.
“Kaip matote, visi šie veiksmai reikalauja dviejų neišvengiamų elementų – rūpesčio žmonėmis, kurie dalyvauja pokyčiuose, bei laiko. Savo praktikoje susiduriu su tuo, kad šie du elementai dažnai tampa pokyčių nesėkmės priežastimis” – apibendrina A. Janiukštis.